Elden Ring będzie mniej stresujący niż Bloodborne, ale nie tak, jak myślisz

Elden Ring będzie mniej stresujący niż Bloodborne, ale nie tak, jak myślisz

Wygląda na to, że Elden Ring nie podnosi ciśnienia krwi tak bardzo jak Bloodborne, Sekiro czy Dark Souls 3, jak wyjaśnia producent Yasuhiro Kitao, że elementy gry zostały opracowane tak, aby utrzymać poziom stresu graczy na niskim poziomie.

Jak donosi IGN, Kitao podkreślił ten pogląd w obszernym wywiadzie podczas Taipei Game Show 2022. „Ponieważ świat gry jest tak ogromny, może zapewnić prawdziwą głębię i rozmach przyjemności, ale może też powodować niepotrzebny stres”. kilku graczy” – powiedział Kitao. „Zespół programistów bardzo uważał, aby tego uniknąć, gdy tylko było to możliwe”.

Dziennikarz Misuzu Araki dodał, że było to zrozumiałe: „Ponieważ bitwa jest już wystarczająco ciężka, rozumiem, że chcesz odstresować się gdzie indziej”. Kitao zgodził się, dodając „zwłaszcza, że ​​​​wrogowie są tak silni”.

Ale jak dokładnie zredukowano stres?

Podróżuj bez problemów

Zamiar FromSoftware stworzenia bezstresowego środowiska wydaje się sprzeczny z wrogim charakterem światów z ich wcześniejszego katalogu. Od trujących bagien Blighttown niszczących liczbę klatek na sekundę po plagę pasożytów w Świątyni Senpou, gry From są w większości pełne niebezpieczeństw.

Jednak fakt, że Elden Ring to tytuł z otwartym światem, zmienia sytuację. Jak wyjaśnia Kitao, ten bezstresowy projekt polega głównie na przemierzaniu świata gry: „Konie zapewniają bezstresową metodę pokonywania długich dystansów potrzebnych graczowi do przemierzania gry”.

Kitao zasugerował również, że prądy powietrzne istnieją z tego samego powodu: aby dać graczom łatwy sposób na łatwe wspinanie się po klifach: „Ten system został wprowadzony jako sposób na przyjemne i szybkie poruszanie się w górę w celu eksploracji tych wyższych obszarów”.

Postać gracza w Elden Ring walcząca z Mrocznym Rycerzem

(Źródło zdjęcia: FromSoftware)

Poza tym niektóre z tych bezstresowych elementów Elden Ring widzieliśmy już w akcji, jeszcze przed opisanym powyżej wywiadem. Wiemy na przykład, że szybka podróż będzie częścią Elden Ring, co ma sens w przypadku tak dużego świata gry. Jednak w przeciwieństwie do poprzednich tytułów From Soulsborne, Elden Ring zawiera również mapę, na której gracz może zapisywać własne punkty orientacyjne, które następnie pojawiają się w grze.

Wreszcie, cofanie się w celu odzyskania utraconej waluty (znanej jako runy w Elden Ring) po śmierci jest jednym z najtrudniejszych przedsięwzięć w grach FromSoftware i jest kolejnym elementem Elden Ring, w którym deweloper zdecydował się znacznie zmniejszyć stres.

„Ponieważ mapa jest tak rozległa, może to stać się niepożądanym stresem dla gracza” – wyjaśnił Kitao. „Mając to na uwadze, zidentyfikowaliśmy wiele trudnych lokalizacji, lokalizacji z wieloma wrogami lub silnymi wrogami, jako punkty, w których wielu graczy umrze i będzie musiało ponownie spróbować wyzwania.

„Gracz może wybrać opcję odradzania się bardzo blisko miejsca śmierci w tych lokalizacjach. Ten rodzaj środka jest kolejnym przykładem wysiłków zespołu zmierzających do wdrożenia systemów łagodzących stres gracza spowodowany skalą mapy gry. . ”

Nie możemy się doczekać, aż doświadczymy tych bezstresowych elementów w Elden Ring, kiedy gra zadebiutuje 25 lutego 2022 roku na PS5, Xbox Series X/S, PC i konsolach poprzedniej generacji. Wszystkie te nowe udogodnienia powinny oznaczać, że znów stracimy rozum, ale w znacznie wolniejszym tempie.

Dzisiejsze najlepsze oferty na pierścionek Elden