Wyłącznie: Mercedes Vision EQXX nie osiąga nawet 90 mil na godzinę, ale to w porządku

Wyłącznie: Mercedes Vision EQXX nie osiąga nawet 90 mil na godzinę, ale to w porządku

Byliśmy nieco zakłopotani, dlaczego Mercedes zdecydował się zrezygnować z oficjalnego komunikatu prasowego (osiemnaście stron!). Specyfikacje maksymalnej prędkości i przyspieszenia Twojego Vision EQXX, ale teraz już je znamy. Naprawdę nie są tym, czego można by się spodziewać.

Podczas ekskluzywnej konferencji prasowej na targach CES XNUMX, dotyczącej baterii, zasilacza i interfejsu użytkownika/użytkownika Vision EQXX, TechRadar zapytał, jakie są te specyfikacje.

Jasmin Eichler, dyrektor Future Technologies w Daimler AG, zareagował szybko, ujawniając przyspieszenie od 0 do 0 km/h (XNUMX-XNUMX mph) wynoszące XNUMX sekund i zaskakująco niską prędkość maksymalną wynoszącą XNUMX km. /h (około osiemdziesięciu siedmiu mil na godzinę).

Dla porównania, Vauxhall Corsa EV i Chevy Bolt EV mogą osiągać większe prędkości maksymalne. Tymczasem najbardziej ekonomiczny pojazd Forda w USA, Ecosport XNUMX, osiąga prędkość XNUMX mil na godzinę.

Jednak maksymalna prędkość i przyspieszenie Vision EQXX nie mają tak naprawdę znaczenia.

brak sensu

W Vision EQXX nie chodzi o szybkość, ale o wydajność, jak wyjaśnia Eichler; „Jako ogólny cel staramy się dotrzeć do dość trudnego do osiągnięcia numeru zasięgu i wybieramy ten (tysiąc km), ponieważ to po prostu działa”.

Mercedes chciał rzucić sobie wyzwanie, jeśli chodzi o gęstość i wydajność akumulatorów, mając na celu uczynienie samochodu niezwykle zbliżonym do produkcji seryjnej, przy jednoczesnym zapewnieniu oszałamiających statystyk dotyczących zasięgu.

Dodanie Adama Allsoppa, kierownika zespołu napędowego X1 w Daimler AG; „Szukamy najlepszej ścieżki dla wydajności i gęstości baterii”.

A to, co inżynierom Mercedesa udało się osiągnąć w dziedzinie akumulatorów, jest godne pochwały.

Wzięli akumulator z Mercedesa EQS, który oferuje już imponujący zasięg czterystu pięćdziesięciu trzech mil WLTP (siedemset dwadzieścia dziewięć km), i zmniejszyli jego rozmiar o pięćdziesiąt procent, a wagę o trzydzieści procent.

Dodaj to do Vision EQXX, który ma najniższy współczynnik oporu spośród wszystkich pojazdów drogowych, wynoszący zaledwie 0.17, a otrzymasz super-śliski pojazd elektryczny o niewiarygodnym zasięgu.

Widok z tyłu Mercedesa Vision EQXX

(Zdjęcie: Mercedes-Benz)

I nie zapominajmy, że osiemdziesiąt siedem mil na godzinę (sto czterdzieści km/h) to więcej niż maksymalne ograniczenie prędkości na wielu drogach na całym świecie, więc nie jest tak, że dzień w dzień pozostajesz w tyle.

Poza tym nie będzie cię stać na EQXX — to po prostu idealny pojazd lub, jak lubi mówić Mercedes, „dopuszczony do ruchu drogowego prototyp badawczy”, który naprawdę zbliża się do pojazdu produkcyjnego.

Tak blisko, że ta nowa technologia akumulatorów i wiele innych funkcji Vision EQXX będzie wykorzystywanych w przyszłych samochodach elektrycznych z serii Mercedes.

Prawdopodobne jest to, że zasięg nieco się zmniejszy na korzyść bardziej atrakcyjnych specyfikacji prędkości maksymalnej i przyspieszenia, ale ciągłe postępy w chemii i inżynierii akumulatorów mogą oznaczać, że redukcja jest tak duża, jak oczekiwano.

I to rzeczywiście byłoby dobrze, ponieważ biorąc pod uwagę wysoki koszt naklejek przyszłych samochodów elektrycznych Mercedesa o znacznym zasięgu, producent samochodów dobrze by popracował nad danymi dotyczącymi prędkości, aby pomóc uzasadnić ostateczny koszt dla użytkowników.