EA ma złe wieści dla graczy, którzy kochają gry fizyczne

EA ma złe wieści dla graczy, którzy kochają gry fizyczne

EA zdecydowało się na restrukturyzację swoich lokalnych niemieckich kontraktów i wycofanie ze sprzedaży fizycznych kopii gier w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

FIFA 23 i Need For Speed ​​​​Unbound będą jednymi z ostatnich gier do boksowania w krajach niemieckojęzycznych. Od maja 2022 roku EA „nie będzie już generować sprzedaży produktów w opakowaniach” w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, wyjaśniło w oświadczeniu udostępnionym przez Games Wirtschaft (otwiera się w nowej karcie). Decyzja ta została podjęta wkrótce po tym, jak EA postanowiło zaprzestać sprzedaży fizycznych kopii gier ze swojego wewnętrznego sklepu Origins.

Ta decyzja nie spadła z nieba. EA stwierdziło w swoim rocznym raporcie (otwiera się w nowej karcie), że „ciągłe przechodzenie od fizycznych towarów do cyfrowych plików do pobrania nadal negatywnie wpływa na wzrost przychodów”. Spadek sprzedaży egzemplarzy fizycznych widoczny jest na wszystkich poziomach. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż kopii fizycznych spadła z 80% wszystkich sprzedanych egzemplarzy w 2009 roku do 17% w 2018 roku.

Patrząc w przyszłość, EA twierdzi, że musiało zrezygnować ze sprzedaży fizycznej, aby uniknąć strat finansowych spowodowanych sprzedażą fizycznych produktów na rynku, który ich nie chciał. Według rocznego sprawozdania finansowego EA „zdolność firmy do opracowywania i wspierania produktów i usług cyfrowych” jest najważniejsza.

nie pierwszy

EA nie jest jedynym wydawcą, który chce obniżyć swoją dystrybucję gier fizycznych. Activision Blizzard rozwiązało swoją niemiecką spółkę zależną w maju, a działalność biznesowa zakończyła się w marcu 2021 r. Chociaż wszyscy pracownicy w Niemczech zostali zwolnieni, operacje wydawnicze są kontrolowane z europejskiej siedziby Activision Blizzard w Londynie.

Wraz ze stałym wzrostem sprzedaży cyfrowej lokalna sprzedaż fizyczna Activision Blizzard w Niemczech wzrosła z 55 mln EUR (55,1 mln USD / 47,7 mln GBP / 85,5 mln AUD) w 2018 r. do 35 mln EUR (35,1 mln USD / 30,4 mln GBP / 54,5 mln AUD) o 2020. Ponieważ sprzedaż cyfrowa zastępuje sprzedaż fizyczną, lokalne podejście do sprzedaży i marketingu staje się coraz bardziej zbędne. W rezultacie centrale regionalne, takie jak ta w Niemczech, stały się mniej korzystne dla sprzedaży produktów.

Auf Wiedersehen

Rhapsody, nowa postać w Apex Legends Mobile

(Zdjęcie: Respawn Entertainment)

To może być początek końca sprzedaży fizycznych gier wideo; W ciągu ostatniej dekady w całej branży gier wydawcy donosili o przejściu ze sprzedaży głównie fizycznej na cyfrową. Decyzje EA i Activision Blizzard o wycofaniu się z Niemiec i ograniczeniu koncentrowania się na fizycznych kopiach mogą być pierwszymi ważnymi przykładami odejścia od gier pudełkowych, a inni wydawcy poszli w ich ślady w innych regionach.

Możemy jednak zaobserwować również wzrost liczby fizycznych edycji kolekcjonerskich i edycji limitowanych, takich jak The Force Unleashed Special Edition produkowane przez Limited Run Games.

Ponieważ mniej osób kupuje fizyczne kopie, wydawcy będą mieli mniejszą motywację do ich sprzedaży, a tym samym będą mogli pójść w ślady EA. Chociaż może to denerwować fanów fizycznych gier wideo lub oddanych kolekcjonerów, mam wrażenie, że ta piłka nie przestanie się toczyć.