Esport: kolejne narzędzie zwiększające produktywność w biznesie?

Esport: kolejne narzędzie zwiększające produktywność w biznesie?
            Esta semana, The Washington Post contó una historia interesante sobre las grandes empresas que recurren a los deportes electrónicos para fortalecer sus equipos y aumentar su productividad.  Este enfoque puede ser mejor que los deportes físicos que se utilizan a menudo para la formación de equipos, mejorando la confianza entre los empleados y aumentando la productividad.  Si bien este beneficio es particularmente pronunciado durante la pandemia, los beneficios podrían extenderse hasta que no estemos estancados en casa. 
Ta praktyka staje się tak popularna, że ​​istnieje obecnie oficjalne korporacyjne stowarzyszenie e-sportowe, które prowadzi gry w taki sam sposób, jak robią to korporacyjne drużyny baseballowe, piłkarskie i koszykarskie, jest to część równowagi między pracą a życiem prywatnym pracowników. Omówmy powody, dla których e-sport może być lepszy niż zwykły sport w budowaniu zespołu podczas pandemii lub w bardziej normalnych czasach.

Podczas pandemii

W czasie pandemii nie da się tak naprawdę uprawiać regularnych sportów. Ryzyko infekcji jest wysokie, a pracownicy mieszkają teraz dalej, co utrudnia uczestnictwo. Koleżeństwo, zaufanie, lojalność i rozwój zespołu, które wynikają z gry w drużynie korporacyjnej, są niezbędne; Relacje nawiązane podczas rywalizacji mają tendencję do przenoszenia się na działalność firmy poprzez wzmacnianie relacji z pracownikami. Relacje te zapewniają pracownikom rówieśników, z którymi czują się najbardziej komfortowo prosząc o pomoc. (To ostatnie jest ważne, ponieważ izolacja od pandemii COVID-19 może prowadzić do depresji i zwiększać ryzyko samobójstwa.) I tutaj właśnie e-sport robi różnicę. Ponieważ zajęcia mogą być wykonywane przez pracowników z całego świata, mogą zapewniać niektóre korzyści społeczne wynikające z uprawiania regularnych sportów, ale na szerszych obszarach geograficznych. Możesz grać w gry i dyskutować o tym, co się dzieje, dzielić się historiami, a jeśli zauważysz, że ktoś jest bardzo spokojny lub szybko wpada w złość, zapytaj wokół, a może zidentyfikujesz, co się dzieje, i pomożesz zestresowanemu współpracownikowi. Aby uzyskać pomoc w odpowiednim czasie.

Po pandemii

Grałem wcześniej w korporacyjnej drużynie siatkówki, ale musiałem przerwać po kontuzji innego gracza. Chociaż prawdziwy sport przynosi znaczne korzyści fizyczne, wiąże się również z ryzykiem, takim jak kontuzje i niemożność budowania zróżnicowanych zespołów. Jeśli masz dużych i małych ludzi uprawiających sporty kontaktowe, mniejsi gracze prawdopodobnie przyciągną najwięcej kontuzji i związanej z tym wrogości. Kobiety również często pozostają w tyle, co może mieć negatywny wpływ na karierę zawodową, wzmacniać zachowania mizoginistyczne i rodzić niechęć. W sporcie fizycznym znajdziesz również osoby sprawne i niezdrowe we wszystkich kategoriach wiekowych. Ale starsi gracze lub ci, którzy nie są w formie, czasami mają urazę do młodszych graczy i tych, którzy są w lepszej formie. (Spodziewałbym się, że golf będzie tak powszechny w biznesie, ponieważ można w niego grać rozsądnie, nie będąc w dobrej formie lub młodym wieku). Dzięki e-sportowi mężczyźni i kobiety mogą grać jako partnerzy oraz w zespołach, które koncentrują się na indywidualnych graczach; Pomijając Leeroya Jenkinsa, czerpiesz większość korzyści z pracy zespołowej, ale znacznie mniej ryzyka związanego ze sportami fizycznymi. A jeśli zostanie to zrobione dobrze, może również umożliwić kierownictwu przekierowanie energii, która w przeciwnym razie mogłaby zostać skierowana do niechcianych mediów społecznościowych i postów wirusowych.

Koperta

Wykorzystanie e-sportu jako zamiennika sportów fizycznych w budowaniu zespołu jest badane na całym świecie i staje się niezbędne dla zdrowych zespołów w uczestniczących firmach. Daje to bardziej zróżnicowanej grupie ludzi możliwość łączenia się geograficznie, co będzie pozytywne nawet po ustaniu blokady związanej z pandemią. Grając w zespołach gier wideo w przeszłości, odkryłem, że jest to świetny sposób na poznawanie innych graczy, poznawanie i zaprzyjaźnianie się z ludźmi z innych części świata oraz radzenie sobie z frustracjami, wypełniając misje i praktycznie wysadzając wszystko w powietrze. To ostatnie może być dość oczyszczające po trudnym tygodniu. Minusem jest oczywiście mniejsza aktywność fizyczna. Mam jednak nadzieję, że przyszłe rozwiązania e-sportowe wykorzystujące bieżnie 3D lub połączone fizyczne interfejsy w końcu zaradzą temu brakowi kardio. Jednak nawet przy korzyściach sercowo-naczyniowych wysiłek związany z e-sportem daje pracownikom możliwość poprawy produktywności i zabawy z ludźmi, których widzisz tylko na Zoomie. Trzymaj się bezpiecznie i mam nadzieję, że w twojej drużynie nie ma Leroya Jenkinsa.
<p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>