Tencent stawia na wideokonferencje | Porównanie

Tencent stawia na wideokonferencje | Porównanie

Chiński gigant internetowy Tencent uruchomił w Chinach aplikację do wideokonferencji po zablokowaniu przez chiński rząd popularnej amerykańskiej usługi Zoom. Tencent ma już ogromną pozycję w mediach społecznościowych, grach i kapitale wysokiego ryzyka, a uruchomienie usługi wideokonferencji jest postrzegane jako część położenia kresu zależności od rynków B2C i nacisk na rynki biznesowe B2B.

próżnia rynkowa

Zmiany następują w miarę, jak wojna handlowa między USA a Chinami nadal się toczy, a Zoom najwyraźniej utknął w martwym punkcie we wrześniu w odwecie za amerykańskie sankcje. W rezultacie na lokalnym rynku powstała luka, którą chińskie firmy starają się teraz wypełnić. Chociaż Tencent oferował już WeChat Work do przesyłania wiadomości wideo, nowe aplikacje Tencent Meeting są przeznaczone specjalnie dla firm. Wersja bezpłatna pozwala na spotkanie maksymalnie 25 uczestników przez maksymalnie 45 minut, wersja profesjonalna pozwala na spotkanie do 100 uczestników. Aplikacja integruje się również z istniejącymi aplikacjami Tencent, takimi jak WeChat Work i ogromną platformą mediów społecznościowych QQ. Posunięcie to następuje w związku z tym, że chiński rynek wideokonferencji pozostaje słabo rozwinięty, ale rośnie, a o pozycję rynkową walczą również inne firmy, takie jak Alibaba. Jednak decyzja Tencenta jest nie tylko aktualna, ale stanowi część wielomiliardowej reorientacji, aby świadczyć Chinom określone usługi biznesowe, takie jak przetwarzanie w chmurze. Za pośrednictwem TechNode’a.