Dziękujemy PS5 i Xbox Series X za to, że ray tracing stał się fajny

Dziękujemy PS5 i Xbox Series X za to, że ray tracing stał się fajny
Kiedy Nvidia GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti zadebiutowały na Gamescom 2018, sposób, w jaki dyrektor generalny Nvidii, Jensen Huang, sprzedawał tę technologię, całkowicie na mnie działał. Zawsze byłem typem osoby, która bardziej ceni atrakcyjność wizualną w grach na PC niż liczbę klatek na sekundę, zawsze wybierając grę w 30 klatkach na sekundę, zamiast odważać się schodzić poniżej najwyższych ustawień. . Ray tracing był i nadal jest ucztą dla oczu. Poza tym, że jest to cud techniki, który działa obecnie nawet w grach wideo w czasie rzeczywistym, były gry takie jak Control i Metro Exodus, w których technologia naprawdę poprawiła prezentację gry. Jednak gry obsługujące tę technologię były rzadkością od czasu premiery Nvidii Turing, głównie dzięki temu, że do jej używania potrzebny był drogi procesor graficzny RTX. Na szczęście te dni już się kończą. Microsoft Xbox Series X-...

Revendedores de PS5

Daj mi jednego, proszę (Źródło zdjęcia: Instagram)

Wszystko tak naprawdę dzięki PS5 i Xbox Series X

Podobnie jak wiele osób w tej chwili, próbowałem i nie udało mi się kupić PS5 od czasu premiery konsoli na początku listopada. Byłem tam, aby zaktualizować mój koszyk na stronie internetowej Walmart, próbując zapłacić bez przewagi. Jednak już teraz zaczynam dostrzegać zalety PS5 i Xboksa Series X, mimo że w moim mieszkaniu w tej chwili ich nie ma. Wraz z wydaniem tych konsol nowej generacji wydano mnóstwo gier obsługujących ray tracing. Watch Dogs: Legion wygląda niesamowicie dzięki odbiciom opartym na ray tracingu, a posiadanie ogromnego, nowoczesnego miasta ze wszystkimi odblaskowymi powierzchniami jest doskonałym przykładem tego, co potrafi ta technologia. Trudno jest uruchomić, stale spadając poniżej 30 klatek na sekundę przy 4K na Nvidia GeForce RTX 3080, ale to zupełnie inny temat. Call of Duty obsługuje ray tracing od ostatniego wpisu, ale w Black Ops: Cold War implementacja RT jest lepsza niż kiedykolwiek, a nawet działa jak marzenie. A potem jest Dirt 5, który sprawia, że ​​​​chcę ray tracingu w każdej grze wyścigowej, w którą gram, mimo że ta gra jest bardziej zoptymalizowana dla AMD Radeon RX 6800 XT i nie obsługuje DLSS. Nawet przy 40 klatkach na sekundę nie chcę wyłączać ray tracingu na moim RTX 3080, ponieważ wygląda świetnie i tak czy inaczej nie gram online. Nie wspomina nawet o Cyberpunku 2077, w którego oczywiście jeszcze nie grałem. Prawdopodobnie najbardziej oczekiwana gra 2020 roku będzie wykorzystywać technologię ray tracingu na PC, a wersje na konsole nowej generacji (po premierze) również będą korzystać z tej technologii. Do diabła, nawet World of Warcraft: Shadowlands wpada w hype na ray tracing, a ta gra jest znana z tego, że wygląda jak 16-letnia gra (chociaż przez większość czasu się z tym nie zgadzam). Chodzi o to, że widzieliśmy więcej gier z obsługą ray tracingu wychodzących na PC niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki wydaniu tych konsol nowej generacji, i nie sądzę, żeby to się szybko skończyło. Nvidia GeForce RTX 3070 FE

RTX 2060

(Zdjęcie: przyszłość)

Ale jak zawsze jest pewien haczyk

Jeśli nie jesteś jednym z nielicznych szczęśliwców, którzy mają w domu PS5 lub Xbox Series X, po prostu utknąłeś w budowaniu wysokiej klasy komputera do gier, abyś mógł zobaczyć, o co tyle szumu. głoska bezdźwięczna. W tej chwili Nvidia GeForce RTX 2060 jest nadal najtańszą kartą graficzną na rynku obsługującą tę technologię i jeśli nie znajdziesz taniej używanej karty, nadal jest to świetna karta. 349 €, zakładając, że można go znaleźć w sprzedaży detalicznej, czego nie możemy. Podsumowując, nadal oznacza to, że jeśli chcesz mieć komputer do gier obsługujący ray tracing i nie aktualizujesz istniejącej platformy, planujesz wydać na nią prawie tysiąc dolarów lub funtów. Do. To dwukrotnie więcej niż cena, którą zapłacisz za jedną z konsol nowej generacji, jeśli możesz ją znaleźć w sklepie, a nawet wtedy będzie to dotyczyć ray tracingu 1080p. , a nie gry 4K, które mogą osiągnąć nowe konsole. z. Przed nami długa droga, zanim ray tracing stanie się tak powszechny, jak powinien, aby zastąpić rasteryzację, ale przynajmniej dochodzimy do punktu, w którym technologia zaczęła się dalej demokratyzować. W dużej mierze dzięki Xbox Series X, PS5 i AMD Big Navi publiczność jest znacznie większa w przypadku treści opartych na ray tracingu. I nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie gry zaczną pojawiać się w połowie tej generacji konsol, kiedy każdy będzie mógł zdobyć tanią kartę graficzną, która może wykonać kopię zapasową technologii.