Demon's Souls jest czasem szalenie trudne, ale też niesamowite. Mogło być jednak o wiele łatwiej, gdyby deweloper Bluepoint Games zrealizował swój pomysł dodania łatwego trybu. W wywiadzie dla „Washington Post” szef Sony Interactive Entertainment Studios Gavin Moore ujawnił, że toczyła się dyskusja na temat uczynienia gry bardziej przystępną dla nowicjuszy, ale pomysł został później odrzucony. „Mimo że dokonaliśmy pewnych zmian, naszą główną dewizą zawsze było zachowanie ducha i intencji oryginalnych twórców. Chociaż wyobrażaliśmy sobie i omawialiśmy łatwy tryb, ostatecznie zdecydowaliśmy, że nie naszą rolą, a jedynie zarządzaniem tą niesamowitą grą, jest dodanie czegoś, co zasadniczo zmieni jej równowagę. Chociaż Demon's Souls prawdopodobnie zmęczy Cię swoją skłonnością do przemocy, Sony przynajmniej próbowało zaoferować graczom wsparcie. Mapy PS5 zawierają wiele filmów instruktażowych, a dokładnie 180, które zawierają nawet wskazówki, taktyki, a czasem po prostu ostrzeżenia. Bluepoint Games również ciężko pracowało, aby gra mogła cieszyć się większą liczbą osób niż kiedykolwiek. „Dla tych, którzy cierpią na deficyt widzenia kolorów, dodaliśmy możliwość zmiany palety interfejsu użytkownika. Niektórzy gracze są wrażliwi na określone rodzaje drgań ekranu, dlatego dodaliśmy przełącznik umożliwiający rozmycie w ruchu i drgania urządzenia. powiedział Moore. Można również wyłączyć w grze sprzężenie zwrotne i wyzwalacze adaptacyjne.