Dostawcy usług szerokopasmowych „muszą zrobić więcej”, aby poddać recyklingowi routery

Dostawcy usług szerokopasmowych „muszą zrobić więcej”, aby poddać recyklingowi routery

Ponad 3 czwarte użytkowników w Wielkiej Brytanii twierdzi, że chciałoby mieć „uniwersalny” router szerokopasmowy, który będzie współpracował z każdym dostawcą, co podkreśla rosnące wyzwanie związane z odpadami elektronicznymi i recyklingiem w branży telekomunikacyjnej.

Większość klientów usług szerokopasmowych korzysta ze sprzętu dostarczonego przez ich dealera, co oznacza, że ​​przy każdej zmianie otrzymują nowy router.

Jednak dostawcy nie są zobowiązani do wspierania recyklingu, co skutkuje ogromną liczbą nieużywanych routerów, które można zutylizować w nieodpowiedzialny sposób.

recykling routera

Badanie uSwitch opublikowane w czasie Światowego Dnia Recyklingu wykazało, że prawie połowa (7%) gospodarstw domowych ma w domu nieużywany router, a co siódmy ma dwa lub więcej. Są dwadzieścia dwa miliony jednostek, co wystarczy, aby ukończyć ponad dziesięć basenów olimpijskich.

Ponieważ użytkownicy stopniowo stają się bardziej świadomi ekologicznie, sytuacja ta jest uważana za niezrównoważoną. Prawie dwie trzecie (pięćdziesiąt dziewięć procent) nie wie, jak poddać recyklingowi swój sprzęt, podczas gdy sześćdziesiąt procent uważa, że ​​ich dealer mógłby zrobić więcej, aby im w tym pomóc.

Wezwania do uniwersalnego routera odzwierciedlają tę frustrację, ale taki scenariusz jest mało prawdopodobny. Wielu operatorów telekomunikacyjnych korzysta z najnowocześniejszego sprzętu, aby wyróżnić swoją usługę i ułatwić gwarancję jakości usługi. Na przykład router Sky Broadband współpracuje ze sprzętem telewizyjnym Sky Q, tworząc sieć mesh, która poprawia zasięg Wi-Fi w całym domu.

Standaryzowane wyposażenie ułatwia diagnozowanie problemów, a także pozwala na instalację „plug and play”, ponieważ czynniki są wstępnie skonfigurowane.

Badanie sugeruje, że klienci usług są podobno nieświadomi roli rozróżnienia sprzętu i że dostawcy usług szerokopasmowych muszą zrobić więcej w zakresie recyklingu.

„Wszyscy możemy być winni utrzymywania bezpłatnej technologii dłużej niż to konieczne, ale ilość odpadów elektronicznych jest teraz poważnym problemem, a ponad dwadzieścia dwa miliony routerów zbiera kurz w naszych domach. Należy podjąć działania” — powiedział Nick Baker, specjalista ds. łączy szerokopasmowych w Uswitch.com.

„Ponieważ większość routerów pochodzi w pierwszej kolejności od dostawców, muszą oni zaakcentować i odgrywać bardziej istotną rolę w rozwiązaniu tego problemu.

„Ponad połowa ludzi nie wie, jak poddać recyklingowi stary router, co wskazuje na brak świadomości społecznej. Dostawcy muszą wypełnić tę lukę i upewnić się, że ich klienci usług mają wszystkie informacje potrzebne do utylizacji starych routerów w sposób przyjazny dla środowiska. »

Troska o środowisko również częściowo napędza rynek odnowionych telefonów, a użytkownicy chętnie poddają swoje urządzenia recyklingowi i zarabiają na nowym lub mają nadzieję na uzyskanie nowej technologii po niższych kosztach.