Salesforce przekroczył wszelkie oczekiwania swoimi wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2022 r.
Od czasu przejęcia Slacka za 27.700 miliarda dolarów w 2020 roku, Salesforce nadal czerpie korzyści finansowe z niesłabnącej popularności platformy komunikacyjnej. Jest to trend, który będzie się utrzymywał, ponieważ organizacje na całym świecie nadal prowadzą rozmowy na temat ułatwiania hybrydowych i zdalnych modeli pracy.
Salesforce nie spowolnił również mapy drogowej produktu Slack, ponieważ platforma uruchomiła narzędzia głosowe Slack Huddles i Clips w drugiej połowie 2021 r., stronę forum społeczności, hostowaną w Salesforce's Experience Cloud, oraz przeprojektowanie silnika przepływu pracy. Salesforce powiedział, że spodziewa się 1.5 miliarda euro sprzedaży od Slacka w roku podatkowym 2023.
Salesforce nadal integruje Slacka z innymi produktami. We wrześniu 2021 r. wprowadzono wstępny zestaw integracji, dając użytkownikom nowe sposoby dostępu do Salesforce, Service i Marketing Cloud z poziomu aplikacji do współpracy zespołowej, a także tablicy analitycznej. We wtorek podczas rozmowy z analitykami firma potwierdziła swoje zaangażowanie w integrację swoich produktów ze Slackiem.
Rejestracja wyników dla Salesforce
Salesforce miał dobry koniec roku, generując łączne przychody w wysokości 7.3 mld euro w ostatnim kwartale 2022 r., co oznacza wzrost o 26% rok do roku. Każdy segment jej działalności — sprzedaż, usługi, platforma (która obecnie obejmuje Slack), marketing, handel i dane — po raz pierwszy w historii firmy wygenerował co najmniej XNUMX miliard dolarów przychodu.
Salesforce zaktualizował swoją prognozę fiskalną na rok 2023 do około 32 miliardów euro przychodów, co oznaczałoby wzrost o 21% w porównaniu z 26,5 miliarda euro zarobionych w 2022 roku. Było to również więcej niż szacunki analityków, które wynosiły 31,8 miliarda euro. Akcje Salesforce wzrosły w odpowiedzi o ponad 3%.
Podczas tej samej rozmowy Bret Taylor, który został awansowany na współzarządzającego Salesforce w 2021 r., powiedział, że żadne inne duże przejęcia nie są w drodze. „Nie mamy żadnych dużych planów fuzji i przejęć w najbliższym czasie” – powiedział Taylor. „Naszym celem jest luz”.
Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.