Dlaczego spadek liczby subskrybentów Netflix może być dla Ciebie dobrą wiadomością

Dlaczego spadek liczby subskrybentów Netflix może być dla Ciebie dobrą wiadomością

Po raz pierwszy od ponad dekady Netflix jest w defensywie.

Chociaż nadal ma więcej subskrybentów niż jakakolwiek inna usługa przesyłania strumieniowego (około 221 milionów na początku roku), szefowie Netflix ujawnili w najnowszym raporcie inwestorskim firmy, że platforma wykrwawiła 200.000 2022 płacących klientów od początku 2 roku, a liczba ta ma osiągnąć XNUMX miliony do końca czerwca.

Jeśli trend się utrzyma, analitycy przewidują, że Disney Plus wyprzedzi Netflix pod względem płatnych subskrybentów do 2024 r., pozostawiając streamera podatnego na inne platformy, które jeszcze nie wejdą na rynek globalny (takie jak HBO Max i Paramount Plus) z znacznie lepszymi katalogami własności intelektualnej do wyboru.

Ale co tak naprawdę oznacza upadek Netflixa dla obecnych subskrybentów? Wydaje się, że odpowiedzi są trojakie, a każda próba powstrzymania krwawienia ze strony streamera nie spowoduje kłopotów dla 221 milionów klientów, którzy utrzymują go na powierzchni.

Dodatek dla uczestników

Wykluczmy złe wieści. Na początek Netflix prawie na pewno zacznie walczyć z udostępnianiem kont.

Na początku 2022 r. streamer zaprezentował program pilotażowy, który dodał dodatkowe 2.99 USD (około 2.50 USD / 4 USD) do kont Netflix, które udostępniają swoje hasła rodzinie, przyjaciołom i freeloaderom, a także gospodarstwom domowym, które płacą rachunki.

W niedawnym raporcie inwestorskim firmy, który ujawnił, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych na całym świecie ignoruje miesięczne opłaty abonamentowe, szefowie Netflix wyrazili chęć podwojenia ambicji platformy w zakresie utrzymania porządku, co oznacza, że ​​ten program pilotażowy ma wejść w życie na całym świecie. w niedalekiej przyszłości (obecnie ogranicza się do Chile, Kostaryki i Peru).

Według Netflix, 33% więcej osób może płacić za usługę niż dotychczas, więc jeśli obecnie używasz danych logowania innej osoby do objadania się sezonem 2 Bridgertona, możesz spodziewać się uprzejmego dotyku (lub nie tak bardzo). grzecznie) przez ramię bardzo szybko.

Oczywiście dopłaty za udostępnianie haseł prawdopodobnie nie będą ograniczone tylko do Netflix. Jak wyjaśniła Tammy Parker, główny analityk technologiczny w GlobalData w oświadczeniu dla TechRadar: „Udostępnianie haseł jest zagrożeniem w branży transmisji strumieniowej i dotyczy nie tylko Netflix. Każdy sukces Netflix w powstrzymaniu nieautoryzowanego udostępniania haseł będzie ściśle monitorowany i potencjalnie kopiowany przez każdego odtwarzacza strumieniowego.

Potrzeba radzenia sobie przez Netflix z niedawną utratą abonentów może mieć wpływ na pozostałe subskrypcje usługi przesyłania strumieniowego. Jak mówi amerykański redaktor TechRadar, Lance Ulanoff: Opłaty za udostępnianie haseł na platformie to tylko wierzchołek drogiej góry lodowej.

Reorganizacja subskrypcji

Trajektoria spadkowa Netflix prawie na pewno wpłynie również na jego model biznesowy w nadchodzących latach. Na przykład właściciele firm w końcu zaczynają oferować klientom tańszą subskrypcję z reklamami, podobną do tych, które są już oferowane na konkurencyjnych platformach, takich jak Hulu i HBO Max.

Po kwartalnym raporcie inwestorskim Netflix, dyrektor generalny Reed Hastings ujawnił, że usługa przesyłania strumieniowego jest teraz „wystarczająco otwarta”, aby zmienić swój model biznesowy w celu generowania przychodów i stworzenia opcji niższych cen dla nowych i obecnych abonentów, chociaż wcześniej był niechętny . Zrób to.

„Ci, którzy śledzili Netflix, wiedzą, że jestem przeciwny złożoności reklamy i jestem wielkim fanem prostoty subskrypcji” – przyznał Hastings. „Ale tak bardzo, jak jestem fanem tego, jestem większym fanem wyboru konsumenta i pozwalanie konsumentom, którzy chcą niższej ceny i tolerują reklamy, aby dostać to, czego chcą, ma dużo sensu”.

HBO uruchomiło w zeszłym roku subskrypcję z reklamami w HBO Max, podczas gdy Disney planuje wprowadzić podobny plan w Disney Plus później w 2022 roku. Nie jest jeszcze jasne, ile może kosztować subskrypcja z reklamami w Netflix, ani jakie parametry, oprócz przystępnego cenowo pakietu, można by umieścić na dostępności treści, chociaż model HBO oferuje przydatny wskaźnik tego, czego mogą oczekiwać klienci.

Za 9.99 EUR (około 8 GBP / 14 USD) miesięcznie abonenci HBO Max z reklamami mogą uzyskać dostęp do tej samej biblioteki filmów i programów telewizyjnych, co w wersji standardowej, ale bez możliwości pobierania treści do przeglądania w trybie offline. . lub przesyłaj strumieniowo w wyższej jakości w rozdzielczości 1080p. Dlatego Netflix prawdopodobnie powtórzy to podejście.

„To całkiem jasne, że pracuje dla Hulu” – powiedział inwestorom dyrektor generalny Hastings. „Disney tak. HBO to zrobiło. Myślę, że nie mamy większych wątpliwości, że to działa. Wszystkie te firmy to mają, jestem pewien, że zamiast tego wejdziemy i zrozumiemy, a może to, czy nie”.

Według niektórych ekspertów branżowych, takich jak Kai Henniges, dyrektor generalny i współzałożyciel Video Intelligence, Netflix może wykorzystać wprowadzenie reklam jako okazję do ponownego zdefiniowania tego, co użytkownicy uważają za akceptowalne reklamy.

„Gdy Netflix zbliża się do tego nowego terytorium, powinien nadal nieustannie koncentrować się na doświadczeniu użytkownika” – powiedział Henniges dla TechRadar. „Dla niektórych reklama cyfrowa jest synonimem efektownych banerów reklamowych, nieistotnych treści reklamowych i irytujących wyskakujących okienek, ale Netflix ma wyjątkową pozycję, by wykorzystać nowe technologie, aby zapewnić, że reklamy nie tylko przynoszą korzyści finansowe, ale także satysfakcjonują konsumentów dzięki dostosowanemu doświadczeniu i prawdziwej wartości.

„Jeśli Netflix inteligentnie przeanalizuje znaczenie swoich treści – ich tematykę, sektory lub styl – będzie w stanie dostosować je kontekstowo do zapotrzebowania na reklamy. Lub, mówiąc prościej, Netflix powinien starać się wyświetlać reklamy, które są odpowiednie dla programu lub film, podczas którego są pokazywane.

Ale wprowadzenie wspieranego przez reklamy poziomu subskrypcji nie jest jedyną zmianą modelu biznesowego, która może wpłynąć na obecnych subskrybentów Netflix: streamer może również wprowadzić kilka nowych rodzajów subskrypcji w celu zaspokojenia określonych potrzeb konsumentów.

Jak powiedział TechRadar Tammy Parker z GlobalData: „Strategia cenowa Netflix musi ewoluować, zwłaszcza że inflacja zżera portfele konsumentów, czyniąc ich bardziej selektywnymi w kwestii subskrypcji transmisji strumieniowych. plany są mało zróżnicowane, ponieważ wszystkie oferują tę samą zawartość i różnią się jedynie jakością wideo i liczbą obsługiwanych ekranów.

Dlatego w niedalekiej przyszłości Netflix może zaoferować swoim klientom większą swobodę wyboru rodzaju treści, za które płacą. Czy moglibyśmy zobaczyć opcję, która daje subskrybentom wyłączny dostęp do oryginalnych treści Netflix lub tylko seriali zamiast filmów? Jest to z pewnością możliwość, a odnawianie pakietów abonamentowych w ten sposób może sprawić, że Netflix stanie się liderem rynku w nowej formie spersonalizowanej rozrywki.

Większa, lepsza, trwalsza treść.

Podczas gdy wspomniane do tej pory duże zmiany postawią piłkę na sądzie konsumentów, Netflix jest przekonany, że treści będą królować, jeśli chodzi o odwrócenie jego losu, co jest świetną wiadomością dla osób sfrustrowanych kurczącą się biblioteką telewizyjną streamera. i bezwzględny. odwołać kulturę.

„Naszym planem jest ponowne przyspieszenie wzrostu oglądalności i przychodów poprzez dalsze ulepszanie wszystkich aspektów Netflix, zwłaszcza jakości naszych programów i rekomendacji, które są tym, co nasi członkowie cenią najbardziej” – powiedział inwestorom dyrektor generalny Hastings. Firma. straty abonenckie.

Biorąc pod uwagę ilość istniejącej własności intelektualnej, którą Disney Plus i HBO Max mają do dyspozycji w 2022 r. (pomyśl o franczyzach takich jak Gwiezdne wojny, Marvel i Gra o tron), Netflix staje przed ciężką bitwą, aby udowodnić, że jest w stanie wyprodukować wystarczająco dużo oryginalnych treści, aby zagwarantować obsługę klienta. uwaga.

Szczerze mówiąc, marka Netflix jest teraz trochę trucizną. „Wygląda jak serial Netflixa” nie jest komplementem. https://t.co/5LJZ3z6fbQ19 kwietnia 2022

Zobacz więcej

Mega-hity, takie jak Bridgerton, Squid Game i Stranger Things to świetne okazje, ale Netflix oczywiście nie może polegać na swojej zdolności do przyciągania odbiorców, którzy pozostaną z nami na dłuższą metę. Podobnie jak Apple TV Plus, którego ostatnie projekty CODA i Severance pokazały wartość inwestowania w naprawdę wyjątkowe, oryginalne programy, streamer musi zaufać gotowości swoich odbiorców do przyjęcia nieznanego i dać swojemu nowemu serialowi czas na oddech, zanim zostanie skazany na zagładę. na złomowisku.

Poprawa „jakości naszych programów i naszych rekomendacji” sugeruje, że szefowie Netflix częściowo dostrzegli ten fakt, chociaż wielomiliardowe wydatki streamera na treści powinny stać się ostatnio bardziej ćwiczeniem w rzucaniu pieniędzmi.

Najważniejsze jest to, że nadchodzą pozytywne zmiany w Netflix. Te niedawne rewelacje wśród subskrybentów mogły zachwiać zaufaniem giełdy do trwałej wartości firmy, ale posłużą również jako niezbędny katalizator, aby zapewnić, że platforma pozostanie najlepszą usługą przesyłania strumieniowego w nadchodzących latach.

Tak, Netflix prawie na pewno zacznie pobierać opłaty za udostępnianie haseł do kont, ale za nasze pieniądze będziesz mieć również większą kontrolę nad tym, co płacisz za oglądanie, i możesz spodziewać się ponownego zainteresowania oryginalnymi treściami o znacznie wyższej jakości w przyszłości. .