Dlaczego powinniśmy powitać zaawansowaną technologicznie generację Z

Dlaczego powinniśmy powitać zaawansowaną technologicznie generację Z

Urodzeni w latach 1994-2015 dzisiejsza młodzież dorastała w szczytowym okresie globalnej recesji w 2008 roku i jest pierwszym pokoleniem, które nie żyło przed internetem. Ponieważ różnorodność, środowisko i równość są podstawowymi wartościami, pokolenie Z nie boi się używać internetu do mówienia o tym, w co wierzy. To stworzyło niezrozumiałą i często oczernianą grupę YouTuberów i twórców TikTok, właścicieli firm internetowych i hiperpołączonych osób, które dorastały z technologią na wyciągnięcie ręki. Istnieje wiele spekulacji na temat tego, w jaki sposób wydarzenia sejsmiczne w 2020 r. zdefiniują wyzwania i szanse dla pierwszego prawdziwego pokolenia cyfrowych tubylców, ale już teraz wiadomo, że będą one miały wpływ. ogromny w świecie biznesu. Tylko czas pokaże, jak będzie wyglądać ta nowa przyszłość, ale niektóre kluczowe cechy już zaczynają kształtować sposób, w jaki to pokolenie będzie kwestionować status quo.

Pokolenie Z jest poinformowane

Demokratyzacja dostępu do informacji i zasobów to coś, bez czego większość młodych ludzi nigdy nie musiała żyć. Szukają odpowiedzi, uczą się nowych umiejętności za pomocą samouczków online, dołączają do ruchów i łączą się z podobnie myślącymi ludźmi w oparciu o pasje i cele, a wszystko to w ciągu kilku sekund. Zasadniczo zmienił sposób, w jaki to pokolenie kształci się, a następnie kształtuje własne opinie we wszystkich dziedzinach życia.

Pokolenie Z jest genialne

Pokolenie Z nie tylko jest świadome niezliczonych możliwości, jakie oferuje połączony świat, ale aktywnie z nich korzysta. Na przykład dane z Pew Research Center pokazały, że 95% przedstawicieli pokolenia Z ma dostęp do smartfona, z których wielu korzysta z technologii łączności, aby utrzymywać kontakt z odległymi przyjaciółmi i rodziną oraz wyrażać siebie. , podczas gdy bardziej przedsiębiorczy widzą potencjał wykorzystania technologii połączonej do zarabiania pieniędzy online. Jako pierwsi prawdziwie cyfrowi tubylcy wiedzą, że wszystko, czego potrzebujesz do założenia firmy, to połączenie z Internetem, i wielu z nich to robi. W przeszłości pewne czynniki społeczne, geograficzne i ekonomiczne utrudniały osobom mniej szczęśliwym, zwłaszcza jeśli chodzi o wznowienie ich przedsiębiorczej podróży. Teraz, gdy przepływy wiedzy są łatwo dostępne i wpływ COVID na ścieżki kariery młodych ludzi, dane Gem Consortium pokazują, że 54% pokolenia Z chce teraz rozpocząć działalność przedsiębiorczą, podczas gdy ponad 15% osób w wieku 18-24 lat w Stanach Zjednoczonych Państwa są już aktywnie zaangażowane w rozpoczynanie działalności gospodarczej. Teraz ci młodzi ludzie korzystają z mediów społecznościowych, aby uzyskać doskonałą ekspozycję i możliwości, budując własne marki od podstaw, z niewielkim lub zerowym śladem fizycznym, poprzez czas i wysiłek, jaki wkładają w zwiększanie swojej obecności. online. Na przykład w ramach niedawnej kampanii Deutsche Telekom #WhatWeDoNext marka zaprezentowała pracę, jaką 23-letnia Anna-Laura Kummer z Austrii wykonuje w dziedzinie zrównoważonej mody. Ta młoda przedsiębiorca wykorzystuje technologię i media społecznościowe, aby nie tylko wprowadzić własną markę odzieżową zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju, ale także promować bardziej zrównoważone praktyki biznesowe w całej branży. Inny współpracownik, 19-letni Philipp Kalweit, jest znanym hakerem i ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa komputerowego. Nauczył się programować w młodym wieku, założył własną firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem i znalazł się na liście „30 Under 30” magazynu Forbes.

Pokolenie Z napędza innowacje

Wpływ pokolenia Z staje się coraz bardziej widoczny w miejscu pracy, ponieważ zaczyna kierować firmy w kierunkach, których nikt nie mógł przewidzieć, rozwiązując coraz trudniejsze problemy i napędzając nowe innowacje. . Znaczna część ewolucji modeli biznesowych będzie przebiegać z perspektywy pokolenia Z. Osoby te nie tylko są już zaznajomione z narzędziami używanymi w organizacjach, ale także korzystają z najnowszych połączonych technologii, aby móc uczestniczyć i współpracować zdalnie. To samo w sobie jest dużą zmianą w porównaniu z tradycyjnymi modelami biurowymi z dziewiątą na piątą, na których tradycyjnie opierało się tak wiele miejsc pracy. Ciekawie będzie zobaczyć, jak potoczą się zakłócenia w tradycyjnych modelach pracy spowodowane globalną pandemią COVID-9, zwłaszcza z pokoleniem Z jako siłą napędową zmian. Jak pokazuje zasięg ruchu „FridaysforFuture” na całym świecie, to młode pokolenie wymaga więcej. Więcej rządów, więcej firm, więcej marek. I wykazują ogromny cyfrowy optymizm co do roli połączonej technologii w ich życiu. Niektóre z naszych własnych badań tego lata pokazują, że 5% Europejczyków z pokolenia Z uważa, że ​​media społecznościowe pomagają im bronić tego, w co wierzą, a 19% twierdzi, że połączona technologia ma do odegrania ważną rolę w kwestiach ogólnego zrównoważonego rozwoju.

Pokolenie Z jest siłą napędową zmian

Kiedy testowane jest to przywiązanie do jej zasad, zaczynamy dostrzegać naprawdę ekscytujące przykłady potencjału młodych ludzi i ich wiary w moc technologii połączonej z siecią w napędzaniu innowacji. Poczucie potrzeby ciągłego bycia online stwarza presję, aby zmieniać swój wygląd, podążać za trendami i kupować nowe ubrania częściej niż to konieczne. Jednocześnie wielu młodych ludzi jest przekonanych o wpływie na zrównoważony rozwój, od etycznej produkcji po odpady itp. Doprowadziło to do ogromnego rozkwitu alternatywnych wzorców konsumpcji, z których wiele zwraca się w stronę wynajmu, odsprzedaży i oszczędzania. Niektóre marki odzieżowe oferują teraz usługi abonamentowe, które umożliwiają klientom wypożyczanie artykułów za miesięczną opłatą. Dobrze prosperujące platformy, takie jak Depop (po części społecznościowe jedzenie, po części aplikacja rynku mody) oferują „bardziej integracyjne, zróżnicowane i mniej marnotrawne” podejście do zakupów. Dress-X jeszcze bardziej rozwinął tę reakcję na niezrównoważoną „szybką modę”. Witryna, która określa się jako „wiodący na świecie wielomarkowy cyfrowy sprzedawca mody”, oferuje szereg cyfrowych kolekcji mody od znanych współczesnych marek i projektantów 3D. Wszystkie dostępne w sprzedaży, te artykuły istnieją tylko w formie cyfrowej, dzięki czemu kupujący mogą nosić najnowsze style bez wpływu na środowisko, a wszystko to jest możliwe dzięki mocy połączonej technologii. Jeśli coś definiuje pokolenie Z, wydaje się, że jest to wytrwałość, kreatywność i niechęć do zaakceptowania status quo, kiedy mogą wyobrazić sobie lepszą przyszłość dla wszystkich. Dlatego firmy na całym świecie powinny starać się wspierać młodsze pokolenia, ucząc się od nich i ich obiektywnego spojrzenia na świat. To powiedziawszy, wszyscy powinniśmy być bardzo szczęśliwi, widząc, co pokolenie Z osiągnie w przyszłości, dlatego my w Deutsche Telekom zdecydowanie jesteśmy tutaj dla tej generacji i bardzo cieszymy się, widząc, co zrobią dalej.