Dlaczego doszło do emocjonalnego zerwania z technologią biurową?

Dlaczego doszło do emocjonalnego zerwania z technologią biurową?

Jako konsumenci zawsze poszukujemy najnowszych trendów technologicznych, gadżetów i innowacji. Od nowych tabletów i nowego sprzętu po media społecznościowe i najnowsze aplikacje — wielu z nas korzysta z okazji, by korzystać z najnowszych technologii. Połowę światowego wzrostu technologii można przypisać zapotrzebowaniu na pojawiające się innowacje, niezależnie od tego, czy będą to urządzenia oparte na IoT, PDA, czy nowe technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość. Wirtualny.

O autorze Mike Smith jest dyrektorem generalnym (bezpośrednio) Virgin Media Business. Dlaczego więc pod względem technologii, której używamy w naszym życiu zawodowym, jest to zupełnie inna ryba?

Emocjonalne rozłączenie

W porównaniu ze smartfonami, tabletami i urządzeniami do gier, których używają w domu, pracownicy zwykle nie podzielają takiego samego entuzjazmu dla technologii, na której polegają w codziennej pracy. Dotyczy to zarówno urządzeń, na których polegają podczas pracy zdalnej, jak i urządzeń, których używają w biurze. Ale badania pokazują również, że pracownicy niechętnie przyjmują nowe innowacje w pracy, a menedżerowie to zauważają. Badanie przeprowadzone przez MIT i Capgemini wykazało, że ponad sześciu na dziesięciu ankietowanych menedżerów uważa, że ​​tempo zmian technologicznych w pracy jest zbyt wolne, głównie z powodu „braku pilności” i niemożności przekazywania informacji. strategiczne zalety nowych narzędzi. Jest to problem dla organizacji, które chcą być o krok do przodu i czerpać korzyści z cyfryzacji. Jeśli pracownicy czują się niekomfortowo z dostępną dla nich technologią lub nie są świadomi wartości, jaką wnosi, prawdopodobnie ją odrzucą. Zmiany, duże lub małe, mogą prowadzić do niezadowolenia, co może zaszkodzić morale personelu. Poczucie niechęci może być główną przeszkodą w osiągnięciu celów digitalizacji. A w najgorszym przypadku pracownicy porzucający plany cyfryzacji mogą poważnie spowolnić rozwój biznesu. W jaki sposób firmy mogą wypełnić emocjonalną lukę między technologią osobistą a biurową? Odpowiedzią jest zapewnienie pracownikom możliwości przejęcia własności technologii, pomoc w płynnym jej używaniu, bardziej otwarta komunikacja i zapewnienie, że podstawy wspierające nowe innowacje są mocne i skalowalne.

Zwiększ możliwości podejmowania decyzji i odpowiedzialności personelu

Ponieważ wielu pracowników czuje się odłączonych od technologii, z których korzystają w pracy, niektóre firmy już podejmują kroki w celu rozwiązania tego problemu, delegując decyzje dotyczące technologii, których potrzebują poszczególnym członkom personelu. Jest to szczególnie ważne, gdy personel pracuje zdalnie i może nie mieć do niego dostępu. do tych samych narzędzi, co normalnie. Facebook i Shopify przekazały 5,000 swoich pracowników na całym świecie równowartość 1,000 euro na pomoc w założeniu biur domowych. Pracownicy mogą wykorzystać ten budżet na zakup technologii, która przyniesie im największe korzyści. 'indywidualny. Obejmuje to budżet na zakup nowych laptopów i sprzętu, aby dostosować się do „nowego standardu”. Daje to pracownikom pewien stopień swobody technologicznej, umożliwiając im osobiste zaangażowanie w urządzenia, które zdecydują się kupić, a następnie używać w pracy, tak samo jak w przypadku własnej technologii osobistej. Firmy mogą pójść dalej, wprowadzając zasady BYOD (przynieś własne urządzenie). Zamiast zapewniać pracownikom telefony komórkowe i drogie komercyjne pakiety danych, firmy mogą zapewnić pracownikom elastyczność korzystania z własnych urządzeń. Badania pokazują, że umożliwienie pracownikom przynoszenia do pracy własnych urządzeń przenośnych pozwala zaoszczędzić średnio 58 minut dziennie, jednocześnie zwiększając produktywność o 34%, jednocześnie potencjalnie obniżając koszty dla firmy. Wykorzystanie trendu BYOD może dać pracownikom większą swobodę w doborze technologii. Zamiast walczyć o to, by ekscytować ich sprzętem biurowym, pozwala im korzystać z urządzeń, z których obecnie korzystają i z którymi czują się komfortowo, zwiększając produktywność biznesową. Nie będzie działać na każdym urządzeniu, firmie i pracowniku, dlatego ważne jest, aby firmy również odpowiednio inwestowały w szkolenie personelu, aby mogli płynnie posługiwać się swoimi urządzeniami i technologią, której potrzebują. jego praca. Oprócz posiadania odpowiednich narzędzi do wykonywania swojej pracy, pracownicy muszą również mieć pewność, że będą z nich korzystać. Tworząc pozytywną kulturę szkoleń i zapewniając pracownikom poczucie, że są przygotowani do korzystania z nowych innowacji, prawdziwa moc technologii może zostać uwolniona w miejscu pracy. Pomoże wzbogacić życie zawodowe, uprościć zadania i usprawnić ogólną współpracę, ostatecznie zwiększając produktywność i ulepszając końcowy produkt lub usługę.

Komunikacja i ścieżka postępu.

W domu prawdopodobnie nie kupiłbyś nowego tabletu lub zwykłego komputera bez wkładu rodziny lub innych osób, które z niego korzystają. Tę samą zasadę należy stosować w miejscu pracy. Należy prowadzić rozmowy na temat tego, czego chcą i potrzebują pracownicy; jak działają obecne systemy; i jak można je poprawić. To nie tylko pomaga organizacjom planować z wyprzedzeniem, ale także pomaga pracownikom wdrażać i czuć się połączonymi z nowymi aktualizacjami i dodatkami, gdy są dostarczane. 87 procent pracowników uważa, że ​​liderzy powinni przemyśleć sposób, w jaki myślą o technologii. Oznacza to, że pracownicy muszą być włączeni w podejmowanie decyzji. Inne badanie pokazuje, że bardziej oparte na współpracy podejmowanie decyzji zwiększa satysfakcję pracowników, pomaga zidentyfikować pragnienia i potrzeby oraz zapewnia ich zaspokojenie. Aby pracodawcy mogli dokonać pozytywnych zmian i przyjąć odpowiednią technologię, muszą konsultować się z tymi, którzy najczęściej z niej korzystają. Jeśli kierownictwo będzie w przejrzysty sposób informować personel o swoich planach cyfryzacji, pracownicy będą bardziej skłonni do zakupu sprzętu biurowego i korzystania z niego w najbardziej opłacalny sposób. Jeśli pracownicy mają wpływ na decyzje dotyczące systemów, z których korzystają na co dzień, uniemożliwi to menedżerom narzucanie potencjalnie niechcianych technologii pracownikom. Przyczynia się również do lepszego zrozumienia relacji z działami IT, pomagając technologii sprostać wymaganiom pracowników i zapewniając niezrównane wsparcie w razie potrzeby. Ostatecznie promuje to pozytywny związek między pracownikami a ich technologią.

Zmiana zdania

Właściciele firm nie mogą po prostu kupić najnowocześniejszej technologii i sądzić, że zadanie zostało wykonane. Pracownicy muszą czuć, że zainwestowali w technologię, której używają, aby pomyślnie przejść na technologię cyfrową. Innowacje mogą mieć pozytywny wpływ, ale tylko wtedy, gdy pracownikom pozwoli się korzystać z nowych narzędzi cyfrowych. Oznacza to prowadzenie znaczącego dialogu na temat tego, w jaki sposób technologia może wspierać ludzi, umożliwiać im przejmowanie odpowiedzialności, zapewniać odpowiednie szkolenia i inwestować na właściwych podstawach. Cyfrowa zmiana nie musi być trudna. Tak długo, jak firma ma odpowiednie, odporne i elastyczne szkielety i jest chętna do współpracy z personelem w celu wdrożenia ulepszeń technologicznych, nowe technologie mogą przynieść znaczące zmiany.