Dlaczego aplikacje USSD są nadal popularne w RPA?

Dlaczego aplikacje USSD są nadal popularne w RPA?

Niestrukturalna usługa danych uzupełniających (USSD) to protokół komunikacyjny, który jest nadal szeroko stosowany w krajach afrykańskich. Zjawiska tego nie obserwuje się w wielu innych krajach czy kontynentach, ponieważ większość przyjęła aplikacje na smartfony jako zamiennik tego prostszego protokołu. W Republice Południowej Afryki nadal służy do wykonywania funkcji niezależnie od statusu społeczno-ekonomicznego danej osoby lub dostępu do smartfonów. Funkcje takie jak dostęp do usług sieci komórkowych, prosta bankowość i nawiązywanie kontaktu z rządem są realizowane za pośrednictwem USSD, a nie aplikacji na smartfony. Niedawno rząd Republiki Południowej Afryki we współpracy z GovChat i Praekelt wdrożył COVIDConnect, usługę, która umożliwia obywatelom sprawdzenie, czy mają Covid-19 i uzyskanie porady lekarskiej. Chociaż rząd zapewnia tę usługę również za pośrednictwem bota WhatsApp, włączenie opcji USSD świadczy o preferowanym wykorzystaniu tego starożytnego procesu.

Co to jest USSD?

Usługa niestrukturalnych danych uzupełniających (USSD) to protokół globalnego systemu komunikacji mobilnej (GSM), który istnieje od lat 1990. XX wieku. Jego działanie polega na wysyłaniu żądania w postaci kodu, takiego jak *100#, z domofonu USSD link do aplikacji USSD, która zwraca odpowiedź na telefon użytkownika. Użytkownik może odpowiedzieć na te monity, wprowadzając liczby żądające konkretnych odpowiedzi na bardziej szczegółowe zapytania. Odbywa się to w sieci komórkowej, ponieważ kod jest wysyłany bezpośrednio do komputera w dedykowanej sieci USSD, który przesyła tę informację w obie strony. Ponieważ ma proste funkcje, z łatwością działa na telefonie wielofunkcyjnym, a nawet na czarno-białym ekranie, ponieważ większość aplikacji USSD jest sformatowana tak prosto i monochromatycznie, jak to tylko możliwe. Wymaga jedynie połączenia sieciowego, a gdy nie jest bezpłatne, zużywa ułamek centa, w przeciwieństwie do droższych SMS-ów. Nie wymaga również połączenia z Internetem ani miejsca na telefonie, ponieważ nie ma potrzeby jego pobierania.

Republika Południowej Afryki, smartfony i połączenie internetowe

Republika Południowej Afryki charakteryzuje się bardzo dobrą penetracją smartfonów, szczególnie w Afryce, ale nie odzwierciedla to ogólnego wykorzystania urządzeń mobilnych w tym kraju. Według raportu Independent Communications Authority of South Africa (ICASA) na temat stanu sektora ICT w Republice Południowej Afryki za 2020 r. wskaźnik penetracji smartfonów w 2019 r. wyniósł 91,2%, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 81.7% w 2018 r. Dane te jednak nie nie rozróżniać smartfonów według użytkownika. Dlatego te 91% nie oznacza, że ​​90% mieszkańców Republiki Południowej Afryki ma smartfon, ponieważ niektórzy prawdopodobnie mają więcej niż jeden, niektórzy mają tylko telefony wielofunkcyjne, a jeszcze inni (aczkolwiek bardzo mały odsetek). nie mam. W raporcie stwierdza się również, że poprawił się zasięg Internetu w Republice Południowej Afryki. W raporcie wyjaśniono, w jaki sposób zasięg ogólnokrajowy sieci 3G wzrósł do 99.7%, a 4G/LTE do 92.8%. Te statystyki świadczą o zainteresowaniu i przyjęciu aplikacji takich jak WhatsApp, która jest uważana za ulubioną platformę do przesyłania wiadomości w Republice Południowej Afryki i ogólnie za najpopularniejszą aplikację. Statista podał, że w lutym 2020 r. z aplikacji korzystało 58% właścicieli telefonów komórkowych w Republice Południowej Afryki. Dlaczego więc nadal korzystać z USSD przy tak dużej popularności smartfonów, zasięgu Internetu i użyciu aplikacji? Odpowiedzi wydają się dotyczyć danych, ich prostoty i dostępności.

Problem z danymi

Walka w Republice Południowej Afryki o koszty transmisji danych jest zakrojona na szeroką skalę i trwa. Brytyjska firma Cable.co.uk opublikowała raport, w którym Republika Południowej Afryki znalazła się na 148. miejscu na 228 krajów pod względem wysokiej ceny przepustowości sieci komórkowej. Podczas gdy inne kraje, takie jak Nowa Zelandia i Kanada, dysponują droższymi danymi, Republika Południowej Afryki plasuje się średnio wśród najdroższych danych w Afryce. Te wysokie ceny stanowią problem dla wielu mieszkańców Republiki Południowej Afryki, których nie stać na zapłacenie około 99 R za 1 GB. Chociaż istnieją tańsze 30-dniowe plany WhatsApp, dzięki którym korzystanie z aplikacji jest tańsze, jeśli ma się możliwość wykonania jakiejś czynności poprzez wydanie danych lub otrzymanie tego, czego potrzebujesz za darmo lub prawie za darmo, większość wybrałaby wersję bezpłatną.

Prostota i dostępność

Prostota platformy USSD jest ogromną zaletą. Znalezienie salda danych za pomocą prostego kodu jest szybkie i skuteczne, zamiast przeglądania aplikacji usługodawców. Eldrid Jordaan, dyrektor generalny GovChat, wyjaśnił, że usługi COVIDConnect są oferowane zarówno w WhatsApp, jak i za pośrednictwem USSD, przy czym USSD jest bardziej popularne z tych dwóch. Według Jordaana Praekelt, który zarządza częścią COVIDConnect dotyczącą usług testowych, powiedział, że co najmniej 60% interakcji za pośrednictwem tej usługi odbywa się za pośrednictwem USSD. „Chociaż platformy, które budujemy, są wieloplatformowe, nadal najczęściej używanym rozwiązaniem jest USSD” – powiedział Jordaan. W rezultacie USSD prawdopodobnie pozostanie. Ta popularna platforma jest rozwijana od czasu jej pierwszej iteracji i będzie coraz potężniejsza wraz ze wzrostem jej zastosowań. Wprowadzenie chatbotów w USSD już rozszerza jego cel na możliwą dwukierunkową przestrzeń komunikacji zamiast prostego procesu wejścia-wyjścia.