Dlaczego aplikacje USSD są nadal popularne w RPA?

Dlaczego aplikacje USSD są nadal popularne w RPA?

Usługa Unstructured Supplementary Data (USSD) to protokół komunikacyjny, który jest nadal szeroko stosowany w krajach afrykańskich. Zjawiska tego nie obserwuje się w wielu innych krajach lub kontynentach, ponieważ większość z nich przyjęła aplikacje na smartfony jako zamiennik tego prostszego protokołu. W RPA nadal służy do wykonywania funkcji niezależnie od statusu społeczno-ekonomicznego danej osoby czy dostępu do smartfonów. Funkcje takie jak dostęp do usług sieci komórkowej, prosta bankowość i kontakt z rządem są wykonywane za pośrednictwem USSD zamiast aplikacji na smartfony. Ostatnio rząd Republiki Południowej Afryki, we współpracy z GovChat i Praekelt, wdrożył COVIDConnect, usługę, która pozwala obywatelom dowiedzieć się, czy mają COVID-19 i uzyskać poradę medyczną. Chociaż rząd zapewnia tę usługę również za pośrednictwem bota WhatsApp, włączenie opcji USSD jest świadectwem preferowanego wykorzystania tego odwiecznego procesu.

Co to jest USSD?

Unstructured Supplementary Service Data (USSD) to protokół globalnego systemu komunikacji mobilnej (GSM), który istnieje od lat 1990. Działa poprzez wysłanie żądania w postaci kodu, takiego jak *100#, z łącza USSD domofonu do aplikacji USSD, która zwraca odpowiedź na telefon użytkownika. Użytkownik może odpowiedzieć na te monity, wprowadzając liczby żądające konkretnych odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania. Odbywa się to w sieci komórkowej, ponieważ kod jest wysyłany bezpośrednio do komputera w sieci dedykowanej USSD, który prześle te informacje w obu kierunkach. Ponieważ ma proste funkcje, działa z łatwością na telefonie typu „wszystko w jednym”, a nawet z czarno-białym ekranem, ponieważ większość aplikacji USSD jest sformatowana tak, aby były tak proste i monochromatyczne, jak to tylko możliwe. Wymaga tylko połączenia sieciowego, a gdy nie jest bezpłatny, zużywa ułamek centa, w przeciwieństwie do SMS-ów, które są droższe. Nie wymaga również połączenia z Internetem i miejsca w telefonie, ponieważ nie ma potrzeby pobierania.

Republika Południowej Afryki, smartfony i połączenie internetowe

Republika Południowej Afryki ma bardzo dobrą penetrację smartfonów, szczególnie w Afryce, ale nie odzwierciedla to ogólnego wykorzystania telefonów komórkowych w tym kraju. Według raportu State of the ICT Sector in South Africa 2020 sporządzonego przez Independent Communications Authority of South Africa (ICASA), wskaźnik penetracji smartfonów w 2019 r. wyniósł 91,2%, co stanowi znaczny skok z 81.7% w 2018 r. Jednak dane te nie nie różnicować smartfonów według użytkowników. Tak więc te 91% nie oznacza, że ​​90% mieszkańców RPA ma smartfona, ponieważ niektórzy prawdopodobnie mają więcej niż jeden, niektórzy mają tylko telefony wielofunkcyjne, a inni (choć bardzo mały odsetek). nie mam. Raport twierdzi również, że zasięg Internetu w RPA poprawił się. Raport wyjaśnia, w jaki sposób ogólnokrajowy zasięg 3G wzrósł do 99.7%, a 4G/LTE do 92.8%. Te statystyki świadczą o zainteresowaniu i popularności aplikacji takich jak WhatsApp, która jest uważana za ulubioną platformę do przesyłania wiadomości w RPA i ogólnie najpopularniejszą aplikację. Statista podał, że od lutego 2020 r. Z aplikacji korzystało 58% właścicieli telefonów komórkowych w RPA. Po co więc nadal korzystać z USSD przy tak dużej popularności smartfonów, zasięgu Internetu i korzystania z aplikacji? Odpowiedzi wydają się dotyczyć danych, ich prostoty i dostępności.

Problem z danymi

Walka Republiki Południowej Afryki o koszty danych jest rozległa i trwa. Brytyjska firma Cable.co.uk opublikowała raport, w którym RPA zajęła 148. miejsce na 228 krajów pod względem wysokich cen mobilnego Internetu szerokopasmowego. Podczas gdy inne kraje, takie jak Nowa Zelandia i Kanada, mają droższe dane, Republika Południowej Afryki plasuje się średnio wśród najdroższych danych w Afryce. Te wysokie ceny są problemem dla wielu mieszkańców RPA, których nie stać na około 99 rupii za 1 GB. Chociaż istnieją tańsze 30-dniowe plany WhatsApp, które sprawiają, że korzystanie z aplikacji jest bardziej przystępne cenowo, większość z nich wybrałaby za darmo, gdyby miała możliwość wykonania jakiejś czynności poprzez wydanie danych lub uzyskanie tego, czego potrzebujesz za darmo lub prawie za darmo.

Prostota i dostępność

Ogromną zaletą jest prostota platformy USSD. Saldo danych można szybko i skutecznie znaleźć za pomocą prostego kodu zamiast przeglądania aplikacji usługodawcy. Eldrid Jordaan, dyrektor generalny GovChat, wyjaśnił, że usługi COVIDConnect są oferowane zarówno przez WhatsApp, jak i przez USSD, przy czym USSD jest bardziej popularny. Według Jordaana, Praekelt, który zarządza częścią usługi testowej COVIDConnect, powiedział, że co najmniej 60% interakcji za pośrednictwem tej usługi odbywa się za pośrednictwem USSD. „Chociaż platformy, które budujemy, są wieloplatformowe, USSD jest nadal najczęściej używanym” — powiedział Jordaan. W rezultacie USSD prawdopodobnie pozostanie. Popularna platforma jest rozwijana od pierwszej iteracji i będzie coraz potężniejsza w miarę rozszerzania się jej zastosowań. Wprowadzenie chatbotów w USSD już rozszerza jego cel na możliwą dwukierunkową przestrzeń komunikacyjną zamiast prostego procesu wejścia-wyjścia.