Dixons Carphone zlikwiduje 800 miejsc pracy w ramach restrukturyzacji zarządzania sklepem

Dixons Carphone zlikwiduje 800 miejsc pracy w ramach restrukturyzacji zarządzania sklepem

Dixons Carphone ma zwolnić 800 stanowisk w firmie, ponieważ chce dalej integrować swoją działalność internetową i detaliczną. Firma twierdzi, że usprawnia strukturę zarządzania sklepem, tak aby kadra kierownicza wyższego szczebla pracowała w działach elektrycznych i mobilnych i skupiała się na doświadczeniach klientów, niezależnie od danego kanału. W rezultacie stanowiska takie jak Dyrektor ds. Handlu Detalicznego i Zastępca Dyrektora zostaną zastąpione nowymi rolami, takimi jak Dyrektor ds. Sprzedaży, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów oraz Dyrektor ds. Doskonałości Operacyjnej.

Uproszczone zarządzanie

Dyrektor generalny Alex Baldock umieścił strategię omnichannel w centrum swojego programu transformacji, w ramach którego na początku tego roku zamknięto 531 samodzielnych sklepów Carphone Warehouse, ponieważ zasoby zostały przeniesione do większych lokalizacji „3 w 1”, a Online Dixons Carphone to najnowszy sprzedawca telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii , ale z trudem nadąża za zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów. Nasycony rynek i dłuższe cykle aktualizacji zmniejszają częstotliwość odnawiania umów, co sprawia, że ​​ceny z samą kartą SIM i telefony bez karty SIM są bardziej popularne, co zmniejsza marże. Sprzedaż telefonów komórkowych spadła w zeszłym roku o jedną piątą, ale firma twierdzi, że zamknięcie sklepów Carphone Warehouse było dużym krokiem naprzód w eliminacji zgubionych telefonów komórkowych. Powiedział, że małe sklepy nie są w stanie sprostać zmieniającemu się popytowi konsumentów, który byłby lepiej obsługiwany przez większe sklepy i platformy internetowe. Zmiana w Internecie została przyspieszona przez pandemię koronawirusa, a sprzedaż produktów elektrycznych wzrosła podczas blokady. Firma ma nadzieję, że bardziej zintegrowane podejście pomoże również zwiększyć przychody online na urządzeniach mobilnych. Wcześniej powiedział, że każdy personel dotknięty redukcją zatrudnienia może ubiegać się o stanowiska w ShopLive, usłudze online, która zapewnia klientom porady za pośrednictwem łącza wideo. „Pozostajemy zaangażowani w nasze sklepy w ramach wielokanałowej przyszłości, w której zapewniamy naszym klientom to, co najlepsze w sprzedaży detalicznej i zakupach online” – powiedział Mark Allsop, dyrektor operacyjny Dixons Carphone. „W tym kontekście chcemy wzmocnić nasze zespoły zarządzające sklepami, stworzyć bardziej płaską strukturę zarządzania i pozwolić naszym klientom robić u nas zakupy, jak chcą. Ta propozycja zapewni, że role w sklepie będą koncentrować się na zapewnianiu bezproblemowej obsługi klienta i wyjątkowej obsługi we wszystkich naszych kanałach obsługi klienta, zarówno online, jak i w sklepie. „Niestety ta propozycja oznacza, że ​​rozpoczęliśmy już konsultacje z niektórymi kolegami ze sklepu. Nie była to łatwa decyzja i dołożymy wszelkich starań, aby zaopiekować się tymi współpracownikami, dla których nie możemy znaleźć nowych ról, ani finansowo, ani w inny sposób.