Dicho Mundo 5 największych zagrożeń technologicznych dla biznesu

Dicho Mundo 5 największych zagrożeń technologicznych dla biznesu
            Los gerentes de nivel C de Volgens Nederlandse zijn dijeron de vijf meest significativo bedreigingen die nieuwe technologieën met zich meebrengen - en hoe je hiermee om kunt gaan.</p><li>    Ciberdelincuencia en big data-lekken</li>
Badanie Citrix na temat tego, jak będzie wyglądał biznes w 2035 roku i jakie są możliwe zagrożenia. Z badania wynika, że ​​holenderscy menedżerowie wyższego szczebla najbardziej obawiają się włamań do infrastruktury krytycznej (89%) i wycieków dużych zbiorów danych (86%). Nie ma wątpliwości, że masowa praca z domu wywróciła do góry nogami konwencjonalne poglądy na temat cyberbezpieczeństwa. Sieci, które kiedyś były bezpieczne, nagle okazały się problematyczne, ponieważ pojawiło się wiele nowych dróg ataku. Między styczniem a kwietniem 2020 r. INTERPOL wykrył 907.000 737 wiadomości spamowych, 48.000 incydentów związanych ze złośliwym oprogramowaniem i 19 2020 złośliwych adresów URL, a wszystkie one były związane z Covid-XNUMX. Głównymi celami były duże korporacje, rządy i infrastruktura krytyczna. W pierwszej połowie XNUMX r. ofiarą zakrojonych na szeroką skalę włamań padło także kilka dużych firm, podczas których skradziono informacje o kontach oraz dane wrażliwe, poufne i finansowe. Teraz, gdy coraz więcej osób pracuje w domu na urządzeniach osobistych, często za pośrednictwem komercyjnych łączy internetowych, stają się oni coraz większym celem przestępców. Aby zwalczyć to zwiększone ryzyko, liderzy biznesowi powinni przyjąć podejście Zero Trust; kontekstowy model bezpieczeństwa oparty na założeniu, że nikt automatycznie nie zasługuje na zaufanie. Dzięki zastosowaniu wielu kryteriów uwierzytelniania, takich jak dane uwierzytelniające, czas żądania dostępu i informacje o urządzeniu, zabezpieczenia Zero Trust umożliwiają dostęp do zdalnych danych firmowych tylko wtedy, gdy użytkownicy uzyskują dostęp do swoich danych uwierzytelniających. Ponieważ wyniki są znaczące, podejście Zero Trust należy połączyć z podejściem do uwierzytelniania wieloczynnikowego (SSO).
  • Zakłócenia oraz rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego
  • Sztuczna inteligencja może potencjalnie zapewnić pracownikom ogromny wzrost produktywności, na przykład poprzez automatyzację wielu powtarzalnych prac. Badanie Work 2035 pokazuje, że 80% holenderskich menedżerów wyższego szczebla wierzy, że sztuczna inteligencja poprawi w przyszłości ich proces decyzyjny i produktywność. Jednocześnie badanie Citrix pokazuje, że sztuczna inteligencja stwarza kilka potencjalnych zagrożeń dla organizacji. El 90% respondentów uważa, że ​​zakłócenia, IA i naprawy automatyczne będą stanowić znaczące ryzyko na całym świecie w ciągu najbliższych 15 lat. Wspomniany rodzaj zakłóceń może prowadzić do utraty produktywności, a nawet zagrozić ciągłości biznesowej. Należy zatem porównać korzyści z pułapkami związanymi z infrastrukturą biznesową, która jest nadmiernie uzależniona od (wciąż niedojrzałych) rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji oraz ryzykiem złośliwego wykorzystania tych technologii. Dokładna analiza ryzyka jest kluczowa przy rozważaniu wdrożenia tego typu rozwiązań.
  • Regulacje rządowe
  • Gerentes widzi także przeszkody w zakresie rządowych regulacji dotyczących nowych technologii. 91% spodziewa się, że rząd mógłby zablokować dalszy rozwój nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, co mogłoby również ograniczyć potencjał wzrostu ich organizacji. Na razie większość rządów przyjęła wyczekujące podejście do przepisów i regulacji dotyczących sztucznej inteligencji, ale etyczne i odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji pozostaje gorącą kwestią. Obecnie na świecie nie istnieją żadne zaawansowane przepisy ani regulacje dotyczące etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Oczekuje się, że w nadchodzących latach to się zmieni. Dlatego przy każdej inwestycji w technologie AI należy uwzględniać potencjalne ryzyko przyszłego prawodawstwa i wpływ na procesy biznesowe.
  • Błędy Blockchaina
  • 86% respondentów spodziewa się, że zakłócenia w technologii blockchain będą stanowić rosnące ryzyko w nadchodzących latach. Firma konsultingowa Deloitte przewiduje, że technologia blockchain zostanie wdrożona na całym świecie w latach 20. XX wieku, a nawet uwzględnia ją w swoich pięciu najważniejszych priorytetach strategicznych. Na razie organizacje eksperymentują głównie z technologią blockchain na małą skalę. Kiedy jednak w nadchodzących latach ta nadchodząca technologia dojrzeje, logicznie rzecz biorąc, pojawi się więcej inwestycji i solidnych rozwiązań typu blockchain. Nie spiesz się z tymi inwestycjami: ryzyko, jakie nieodłącznie niesie ze sobą blockchain dla organizacji, nie jest jeszcze w pełni poznane. Jednym z najbardziej obiecujących trendów blockchain w 2020 roku jest BaaS – Blockchain as a Service. Ta usługa oparta na chmurze umożliwia użytkownikom opracowywanie własnych cyfrowych produktów blockchain. Jednak podobnie jak w przypadku innych dostawców XaaS, również dla BaaS ważne jest dokładne sprawdzenie bezpieczeństwa dostawcy.
  • Przechowywanie w chmurze
  • Chociaż awarie centrów danych w chmurze stanowią problem i stanowią 86% ich katalogów, nadal znajdują się one stosunkowo nisko na liście dostrzeganych zagrożeń. A w 2020 r. technologia chmury stała się podstawą wielu cyfrowych ekosystemów, dzięki czemu organizacje mogą szybko dostosować się, aby przetrwać kryzys koronowy. Dalsze wdrażanie rozwiązań cyfrowych espacios de trabajo wspierających pracę przy zejściu będzie również w dużym stopniu zależne od technologii opartej na chmurze. Kiedy organizacje uzależniają się od chmury, należy podjąć działania zapewniające ciągłość działania. Aby ograniczyć negatywny wpływ przyszłych zakłóceń w chmurze, organizacje mogą rozważyć rozwiązania wielochmurowe lub wiele nadmiarowych usług w chmurze. W ten sposób jest lepiej chroniony. Nowe technologie nie tylko czynią pracę przyjemniejszą i wydajniejszą, ale także niosą ze sobą nowe zagrożenia cyfrowe. Cyberprzestępcy już w pełni wykorzystują nowe luki w zabezpieczeniach. Dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby ludzie przodowali i wprowadzali nowe technologie do ryzyka oraz aby konsekwentnie uwzględniali uważną analizę ryzyka w procesie decyzyjnym. W ten sposób organizacje mogą zapewnić, że wpływ zakłóceń będzie ograniczony, a pracownicy pozostaną produktywni.
    <p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>