Pokoje czyste danych mogą być idealną technologią w erze prywatności

Pokoje czyste danych mogą być idealną technologią w erze prywatności

W świecie post-cookie firmy będą musiały znaleźć równie skuteczne sposoby gromadzenia, udostępniania i analizowania danych w celach marketingowych, bez narażania prywatności.

Jednym z rozwiązań jest Data Cleanroom, usługa umożliwiająca markom udostępnianie danych i informacji organizacjom partnerskim przy jednoczesnym zachowaniu prywatności tych, których dane są udostępniane.

Aby dowiedzieć się więcej, TechRadar Pro rozmawiał z Barakiem Witkowskim, wiceprezesem ds. produktów w firmie analitycznej AppsFlyer, która niedawno uruchomiła własne pomieszczenie do czyszczenia danych we współpracy z firmą Intel.

Wyjaśnił dokładnie, jak działają te usługi i przedstawił przegląd technik i technologii, które umożliwią marketerom przestrzeganie przepisów dotyczących prywatności danych przez wiele lat.

Co to jest czysty pokój danych?

Data clean room to oprogramowanie, które pozwala markom i ich partnerom udostępniać dane i uzyskiwać informacje od siebie nawzajem, przy jednoczesnym pełnym zachowaniu prywatności użytkowników, nie udostępniając sobie żadnych danych osobowych ani nieprzetworzonych danych. Pomyśl o tym jak o Szwajcarii dla danych.

Obecnie w branży martech dostępne są dwa rodzaje rozwiązań do pomieszczeń czystych danych: rozwiązania do ogrodów otoczonych murem i rozwiązania wolnostojące, z których oba mają swoje zalety i ograniczenia.

Jakie są korzyści dla konsumentów poza korzyściami dla marek w zakresie zgodności?

Konsumenci przyzwyczaili się do pewnego poziomu doświadczenia użytkownika podczas interakcji z markami, na przykład do oglądania spersonalizowanych i odpowiednich treści w aplikacji, co tradycyjnie ułatwiał dostęp do danych na poziomie użytkownika, takich jak pliki cookie w internecie lub identyfikatory na urządzeniach mobilnych urządzenia. urządzenia.

Jednak udostępnianie danych na poziomie użytkownika tylko dlatego, że informacje te są na nich oparte, stworzyło istniejący obecnie problem prywatności. Konsumenci chcą wiedzieć, w jaki sposób udostępniane są ich dane (nie bez powodu), a nowe przepisy dotyczące prywatności odzwierciedlają tę zmianę.

Dzięki usłudze Privacy Cloud firmy AppsFlyer i innym rozwiązaniom do pomieszczeń czystych danych konsumenci nadal mogą uzyskiwać wartości i doświadczenia, których oczekują od marek, bez obaw o prywatność związanych z przetwarzaniem ich danych.

Nie powinno być kompromisu między doświadczeniem klienta a prywatnością. Każdy kompromis przez którąkolwiek ze stron jest sytuacją przegraną, szczególnie dla użytkownika końcowego.

Wraz ze zbliżającym się upadkiem plików cookie stron trzecich, jaką rolę odegrają czyste pokoje w zaspokajaniu zapotrzebowania na prywatność i informacje marketingowe?

Udostępnianie danych (między markami i partnerami) zawsze stanowiło podstawę dokładnych i praktycznych pomiarów, umożliwiając obu stronom rozwój ich działalności i zapewnienie lepszych doświadczeń użytkownikom końcowym. Jednak do tej pory udostępnianie danych odbywało się wyłącznie na podstawie danych na poziomie użytkownika.

Pomieszczenia czyste danych to rozwiązanie, które zachowuje wielką wartość i doświadczenie klienta, które obecnie umożliwiają pliki cookie, dane uwierzytelniające i inne dane na poziomie użytkownika bez obaw o prywatność.

Pozwalają markom, twórcom aplikacji, sieciom reklamowym itp. współpracować, udostępniać dane i generować wiedzę, która jest niezbędna do tworzenia wyjątkowych doświadczeń, przy jednoczesnym zachowaniu prywatności użytkowników. Marki będą mogły definiować własną logikę biznesową, zgodność i zarządzanie danymi, aby zapewnić, że wrażliwe dane są bezpieczne i prywatne na poziomie użytkownika, dokładnie tak, jak powinny.

Czy istnieją przypadki użycia czystych pomieszczeń danych poza branżą marketingową?

Pomieszczenia czyste danych są wykorzystywane w różnych branżach. Ogólnie rzecz biorąc, są to bezpieczne środowiska, w których wiele stron może współpracować nad wrażliwymi i ograniczonymi zestawami danych. Zastosowania tej koncepcji można znaleźć w opiece zdrowotnej i naukach przyrodniczych, ubezpieczeniach, technologii finansowej i innych obszarach, w których dane wrażliwe, takie jak dane osobowe (PII), muszą być udostępniane wielu stronom w celu przeprowadzania analiz i generowania informacji.

Czym różni się rozwiązanie AppFlyer od innych na rynku?

Usługa Privacy Cloud firmy AppsFlyer umożliwia naszym klientom i partnerom śledzenie i przestrzeganie wszystkich przepisów i wytycznych dotyczących prywatności, jednocześnie uzyskując dokładne informacje, których potrzebują, aby rozwijać swoją działalność.

Inne istniejące pomieszczenia czyste danych mają pewne ograniczenia. Na przykład pomieszczenia czyste danych Walled Gardens nie mają dostępu międzykanałowego, co oznacza, że ​​ich własne dane są udostępniane przede wszystkim ich własnym zestawom danych. Inne niezależne rozwiązania do pomieszczeń czystych danych mogą być ograniczone do szczegółowości własnych danych i mieć małe ekosystemy partnerów. Co ważniejsze, brakuje im doświadczenia w generowaniu spostrzeżeń potrzebnych marketerom, co AppsFlyer z powodzeniem robi od ostatniej dekady.

AppsFlyer Privacy Cloud jest rozwiązaniem wielokanałowym i oferuje najlepsze funkcje pomiarowe, których potrzebują marketerzy, dostęp do zintegrowanego ekosystemu partnerów AppsFlyer, raporty zbiorcze i jest odpowiednie zarówno dla użytkowników biznesowych, jak i marketerów.

W ramach tego nawiązaliśmy długoterminową współpracę z firmą Intel, aby pracować nad rozwiązaniami kryptograficznymi chroniącymi prywatność, takimi jak szyfrowanie homomorficzne (HE) i przecinanie zestawów prywatnych (PSI).

Jakie jest znaczenie szyfrowania homomorficznego w tym kontekście?

Szyfrowanie homomorficzne umożliwia generowanie zagregowanych informacji o zaszyfrowanych danych, nawet bez ich odszyfrowywania. Pozostaje w pełni zaszyfrowany przez cały czas. Jest to zatem technika „zero zaufania” w tym sensie, że nawet operator data clean roomu nie ma dostępu do surowych danych.

Podobnie jak inne formy szyfrowania, szyfrowanie homomorficzne wykorzystuje klucz publiczny do szyfrowania danych. W przeciwieństwie do innych form szyfrowania wykorzystuje system algebraiczny, aby umożliwić wykonywanie funkcji na danych podczas ich szyfrowania. Tak więc tylko osoba posiadająca odpowiedni klucz prywatny może uzyskać dostęp do niezaszyfrowanych danych po zakończeniu funkcji i manipulacji. Dzięki temu dane są i pozostają bezpieczne i prywatne, nawet gdy ktoś inny ich używa.

Opowiedz nam o współpracy z firmą Intel

Nasza współpraca z firmą Intel wykracza poza samo korzystanie ze sprzętu firmy, jest to kompletny stos PSI/HE firmy Intel, będący dodatkiem do ich rozwiązania sprzętowego, i pozwoli nam rozwijać i rozwijać rozwiązania kryptograficzne przy zachowaniu poufności.

Zdaliśmy sobie sprawę, że przy skali naszych danych ilość mocy obliczeniowej wymaganej do uruchomienia tych rozwiązań kryptograficznych jest po prostu nierealistyczna. Dzięki współpracy z silnym liderem, takim jak Intel, który podziela naszą wizję innowacji w zakresie technologii kryptograficznych chroniących prywatność, będziemy w stanie szybciej opracować skalowalne rozwiązanie dla ekosystemu.

Rozwiązania te sprawią, że AppsFlyer Privacy Cloud stanie się bardziej wszechstronna, dając wszystkim stronom możliwość korzystania z „technologii zerowego zaufania”, w których wrażliwe dane nie trafiają do chmury, dopóki nie zostaną zaszyfrowane.

Jakie inne technologie zdaniem AppsFlyer odgrywają rolę w ekosystemie marketingu post-cookie?

Widzimy dwa postępy, które stają się coraz ważniejsze w świecie bez poświadczeń na poziomie użytkownika: rozwiązania oparte na przyrostach i analizy predykcyjne.

Mając dostęp do danych na poziomie użytkownika, marketerzy zawsze byli w stanie „dopasować” pożądane działanie (kliknięcie reklamy, wyświetlenie itp.) do konwersji. Ale w miarę odchodzenia od danych na poziomie użytkownika będzie to coraz trudniejsze i będziemy kłaść większy nacisk na pomiar wzrostu przyrostowego. Pozwoli to marketerom zrozumieć rzeczywisty wpływ ich inwestycji, odkrywając, które konwersje są wynikiem działań marketingowych, a które miałyby miejsce w sposób organiczny. Rozwiązania oparte na przyrostowości wykorzystują grupy testowe i kontrolne do izolowania wielu zmiennych, na które ma to wpływ, i pomagają marketerom odpowiednio optymalizować.

Analityka predykcyjna będzie szczególnie przydatna dla każdego sprzedawcy mobilnego skupionego na iOS, ale nie tylko. Po aktualizacji Apple do iOS 14.5, która zasadniczo sprawiła, że ​​identyfikator znany jako IDFA stał się przestarzały, firma wprowadziła swoją platformę SKAdNetwork. W tych ramach marketerzy mają bardzo krótkie okno na zmierzenie skuteczności kampanii i podjęcie decyzji: od 24 do 72 godzin. Technologie predykcyjne pozwolą marketerom wykorzystać pierwsze sygnały zaangażowania wygenerowane w tym początkowym oknie i odpowiednio przewidzieć długoterminowe wyniki kampanii.

Oba rozwiązania to rewolucyjne postępy, które będą potężnymi narzędziami w arsenale każdego sprzedawcy.