Co to jest wsparcie czatu na żywo i dlaczego potrzebujesz go dla swojej witryny?

Co to jest wsparcie czatu na żywo i dlaczego potrzebujesz go dla swojej witryny?

Usługi oprogramowania do czatu na żywo pojawiły się po raz pierwszy na początku 2000 roku, ale początkowo walczyły o zdobycie popularności, ponieważ klienci zaczęli bardziej komfortowo rozmawiać bezpośrednio z przedstawicielem.

Jednak od tego czasu technologia szybko się rozwinęła i wiele firm przyjęło tę formę komunikacji, starając się zapewnić obsługę klienta 24/7 z krótszym czasem reakcji.

Lata oczekiwania na wielogodzinne połączenie z zespołem obsługi klienta zdecydowanie powinny być już za nami.

Co to jest czat na żywo?

Czat na żywo umożliwia klientom skontaktowanie się z Tobą w każdej chwili, gdy mają pytania lub problemy, których nie mogą rozwiązać. Ta usługa podobna do SMS-ów jest generalnie preferowana w stosunku do wysyłania wiadomości e-mail do określonego zespołu wsparcia, ponieważ nie wiadomo, kiedy otrzymasz odpowiedź na swoje zapytanie.

Pomoc techniczna na czacie na żywo to sposób, w jaki klienci mogą prowadzić rozmowy w czasie rzeczywistym z pracownikami pomocy technicznej, którzy mają informacje potrzebne do rozwiązania problemów z usługą.

Według Techjury 75% ludzi woli czat na żywo niż jakikolwiek inny kanał, a 63% millenialsów woli otrzymywać odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące obsługi klienta za pośrednictwem czatu na żywo.

Na przykład w przypadku usług hostingowych i tworzenia witryn internetowych regularnie korzystamy z pomocy czatu na żywo, aby dowiedzieć się, czy usługa hostingowa oferuje funkcje, których nie wymieniono na jej stronie internetowej. Zwykle odpowiedź otrzymujemy w ciągu kilku minut.

Dlaczego potrzebujesz wsparcia na czacie na żywo dla swojej witryny?

Jeśli masz witrynę internetową oferującą dowolny rodzaj usług i wypróbowałeś już oprogramowanie do pomocy technicznej, zintegrowanie oprogramowania do czatu na żywo pomoże Twoim klientom szybko uzyskać potrzebne odpowiedzi.

Czat na żywo nie zastępuje ludzkich zespołów obsługi klienta, ale raczej wspiera je, gdy Twoja firma zaczyna się rozwijać, a popyt na Twoje usługi rośnie.

Niektóre z najlepszych usług wsparcia czatu na żywo usuwają imię i nazwisko oraz adres e-mail klienta, gdy czat przechodzi w tryb offline. W rezultacie Twój zespół obsługi klienta może wysyłać e-maile uzupełniające, potencjalnie prowadzące do sprzedaży, jeśli potrzeby zostaną spełnione.

Obsługa czatu na żywo zwiększa również współczynniki konwersji Twojej witryny. Według Econsultancy 73% klientów było zadowolonych z czatu na żywo, przewyższając wszystkie inne kanały, w tym e-mail i telefon. Krótko mówiąc, korzystanie z oprogramowania do obsługi czatu na żywo pomaga szybko odpowiadać na pytania potencjalnych klientów i przekształcać ich w płacących klientów.

Konfigurowanie funkcji czatu na żywo może wydawać się żmudnym procesem, ale dzięki oprogramowaniu dostępnemu obecnie na rynku jest znacznie szybsze, niż mogłoby się wydawać.

Jak skonfigurować funkcję czatu na żywo w swojej witrynie

Każde oprogramowanie do czatu na żywo ma własny zestaw instrukcji, których należy przestrzegać. Niektóre wymagają po prostu skopiowania i wklejenia wiersza kodu do zaplecza witryny.

Inne mają postać wtyczek WordPress, które pozwalają zarządzać czatami bezpośrednio w panelu administracyjnym Twojej witryny WordPress, eliminując potrzebę logowania się do innego narzędzia programowego.

Zrzut ekranu strony rejestracji LiveAgent

LiveAgent potrzebuje tylko imienia i nazwiska, adresu e-mail i nazwy firmy, aby skonfigurować czat na żywo w Twojej witrynie (Źródło zdjęcia: LiveAgent)

Na przykład oprogramowanie do czatu na żywo LiveAgent po prostu prosi o podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail i nazwy firmy, aby wygenerować dla Ciebie rozwiązanie do czatu na żywo. Tam zobaczysz opcje dodawania użytkowników, logowania się do konta e-mail, przesyłania logo firmy, dodawania przycisku czatu i nie tylko.

Sztuczna inteligencja umożliwia zespołowi wsparcia czatu na żywo współpracę z usługami chatbota, które mogą pomóc Twoim klientom znaleźć najodpowiedniejsze rozwiązanie dla ich zapytań. Te chatboty zbierają informacje o klientach lub zadają klientom pytania, aby uzyskać przegląd i udzielić odpowiednich odpowiedzi.

Korzystanie z chatbota może być przydatne, gdy w zespole obsługi klienta nie ma nikogo, kto mógłby odpowiedzieć na pytanie klienta.

Większość rozwiązań oprogramowania do czatu na żywo ma pięć prostych kroków do skonfigurowania czatu na żywo w Twojej witrynie, w tym utworzenie konta, skonfigurowanie czatu wsparcia na żywo, dostosowanie go, aby upewnić się, że jest unikalny dla Twojej firmy, dodanie kodu HTML do Twojej witryny , a wreszcie nagrywanie przychodzących czatów i zarządzanie nimi.

Rozwiń swoją firmę dzięki czatowi na żywo

Jeśli zastanawiałeś się nad zintegrowaniem obsługi czatu na żywo ze swoją witryną, powyższe korzyści powinny pomóc Ci znacznie szybciej dojść do wniosku.

Niektóre z najlepszych rozwiązań oprogramowania do obsługi czatu na żywo oferują nawet bezpłatne plany lub 30-dniowe bezpłatne wersje próbne, dzięki czemu możesz wypróbować je na swojej stronie internetowej i sprawdzić, czy naprawdę jest to coś, czego potrzebujesz.

Aby nie przytłoczyć Cię pytaniami klientów, na które nie można znaleźć odpowiedzi na prostej stronie często zadawanych pytań w Twojej witrynie, pomoc na czacie na żywo jest tutaj, aby pokazać Twoim klientom, że jesteś gotowy, aby pójść o krok dalej. . otrzymują pomoc, której potrzebują, co przyczynia się do ogólnego zadowolenia klientów.

Jeśli Twoja firma ma mniejszy zespół, wsparcie na czacie na żywo może również pomóc w zapewnieniu doskonałej obsługi klienta bez wywierania zbytniej presji na firmę, co z kolei poprawi produktywność firmy i zwiększy sprzedaż.

Niektóre rozwiązania czatu na żywo oferują nawet funkcje wideo, które pozwalają Twojemu zespołowi wsparcia świadczyć usługi online twarzą w twarz, aby uzyskać wyższy poziom zadowolenia w całym kanale biznesowym.