Co to jest VoIP? Przewodnik biznesowy dla Twojego zespołu.

Co to jest VoIP? Przewodnik biznesowy dla Twojego zespołu. Czy łącze SIP to VoIP? Czy VoIP to dokładnie to samo co SIP? Jaka jest różnica między nimi? Jeśli instalujesz nowy biznesowy system telefoniczny VoIP, te pytania będą brzmieć znajomo. Prawdopodobnie spotkałeś się z akronimami SIP, czyli Session Initiation Protocol i VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, razem. W rzeczywistości poruszanie się po świecie biznesowych systemów telefonicznych może często przypominać alfabetyczną zupę akronimów. Ponieważ jednak „firmy, które przechodzą na VoIP, obniżają koszty połączeń lokalnych nawet o XNUMX% i oszczędzają do XNUMX% na połączeniach międzynarodowych”, konieczne jest zrozumienie znaczenia każdej inicjału, aby wybrać najlepszą pocztę głosową usługi VoIP. W tym przewodniku zdefiniujemy różnicę między SIP i VoIP, opisując, w jaki sposób każda usługa działa razem i przynosi korzyści firmowemu systemowi telefonicznemu. Firmy, które przechodzą na VoIP, obniżają koszty połączeń lokalnych nawet o XNUMX% i oszczędzają do XNUMX% na połączeniach międzynarodowych

SIP US

Co to jest VoIP?

Przede wszystkim czym jest VoIP i co dokładnie oznacza? VoIP to skrót od Voice over Internet Protocol i jest zasadniczo cyfrową usługą telefoniczną. Zamiast przesyłać dźwięk przez tradycyjne linie telefoniczne, systemy telefonii VoIP przetwarzają Twój głos na postać cyfrową i wysyłają pakiety audio przez Internet. Pod pewnymi względami VoIP bardzo przypomina połączenie wideo, z wyjątkiem tego, że przesyła tam iz powrotem tylko dźwięk, a nie wideo. Według Nextiva „więcej nabywców oprogramowania wybiera VoIP niż jakikolwiek inny rodzaj usługi głosowej”. Z jakiego powodu? Jako opłacalna alternatywa dla tradycyjnego analogowego systemu telefonicznego, firmy realizują istotne oszczędności dzięki systemom telefonicznym opartym na chmurze, takim jak VoIP. Dzięki darmowym wycenom od najlepszych dostawców telefonii VoIP Twoja firma również. Wraz ze wzrostem pracy zdalnej i preferencjami klientów usług do komunikowania się z firmami przez telefon, oczekuje się, że popularność oprogramowania VoIP będzie nadal rosła. Dzięki systemom telefonicznym VoIP możesz dodać tyle linii telefonicznych, ile potrzebuje Twoja firma, bez zatrudniania elektryka. Możesz także zintegrować oprogramowanie, które automatycznie przekierowuje połączenia między działami lub prowadzi cyfrowy zapis każdego połączenia przychodzącego do Twojej firmy.

Co to jest SIP?

Co to jest SIP? Cóż, nie orzeźwiający letni napój, jaki sobie wyobrażałeś: SIP to skrót od Session Initiation Protocol. Jest to protokół komunikacyjny typu open source, który wykorzystuje do pracy systemy telefoniczne VoIP. Dla użytkowników biznesowych telefonów VoIP protokół SIP jest niezbędny do rozpoczynania, zawieszania i kończenia rozmowy telefonicznej między dwoma lub większą liczbą urządzeń. Zrozumienie słowa protokół jest szczególnie istotne dla zrozumienia protokołu SIP. W tym kontekście protokół to zestaw reguł, za pomocą których urządzenia cyfrowe komunikują się ze sobą. Protokół taki jak SIP reguluje tempo wymiany pakietów danych między urządzeniami i sposób interpretacji tych pakietów danych. Narzędzie Session Initiation Protocol nie ogranicza się do włączania biznesowych połączeń telefonicznych VoIP. Oprogramowanie SIP może być również wykorzystywane do organizowania wideokonferencji, wymiany wiadomości błyskawicznych czy dystrybucji plików multimedialnych i innych danych między globalnymi zespołami. VoIP to system komunikacyjny, a SIP to protokół sygnalizacyjny używany do obsługi tego systemu komunikacyjnego. Michał Graj

SIP vs VoIP: jaka jest różnica?

Próba bezpośredniego zrównania SIP i VoIP jest bezcelowa. Z jakiego powodu? Porównywanie tych dwóch jest jak ocenianie magika i jego asystenta obok siebie. Jeden, VoIP, jest głównym graczem, podczas gdy drugi jest aktorem drugoplanowym. VoIP to system komunikacyjny, a SIP to protokół sygnalizacyjny używany do obsługi tego systemu komunikacyjnego. SIP to sposób na włączenie systemu telefonicznego VoIP. Jest preferowany przez administratorów telefonii, ponieważ bezpośrednio łączy użytkowników PBX (prywatnej centrali telefonicznej) z użytkownikami telefonów w publicznym Internecie. Biznesowe systemy telefoniczne VoIP korzystające z protokołu SIP polegają na protokole do przesyłania informacji między urządzeniami obsługującymi technologię VoIP. Możesz zobaczyć, że SIP i VoIP stały się czymś o tej samej nazwie, ponieważ SIP jest zdecydowanie najczęściej używanym protokołem do akceptowania komunikacji VoIP.

Wyjaśnienie dziennika SIP

Dzięki jednemu łączu SIP trunk możesz obsługiwać tyle przychodzących lub wychodzących połączeń telefonicznych, ile wymaga Twoja firma. Michael graw Aby uruchomić system telefonii VoIP przy użyciu protokołu SIP, będziesz potrzebować SIP trunk. Jeśli zastanawiasz się „co to jest SIP trunk i jak to działa?” ", nie bój się. SIP trunk można zdefiniować jako element sprzętowy, który umożliwia każdemu telefonowi i urządzeniu obsługującemu SIP w Twojej organizacji łączenie się z Internetem. Jeśli zdecydujesz się na hostowaną usługę VoIP, prawdopodobnie znajduje się w pobliskim centrum danych. Lub, jeśli hostujesz firmowy system telefoniczny VoIP, SIP trunk może być zainstalowany jako część wewnętrznej sieci telefonicznej Twojej firmy. Zaletą korzystania z łączy SIP jest to, że umożliwiają one podłączenie nieograniczonej liczby linii. W praktyce oznacza to, że za pomocą jednego łącza SIP można odbierać tyle połączeń przychodzących lub wychodzących, ile wymaga Twoja firma. Największe ograniczenie liczby jednoczesnych połączeń VoIP, które Twoja firma może obsłużyć, sprowadza się do Przepustowość Internetu.

Wybór odpowiedniego sprzętu dla SIP i VoIP

Aby obsługiwać biznesowy system telefoniczny VoIP oparty na protokole SIP, należy dysponować sprzętem zgodnym z protokołem SIP. Co obejmuje obsługiwany sprzęt SIP? Indywidualne telefony stacjonarne, które muszą być kompatybilne z SIP. Na przykład telefony analogowe nie będą mogły łączyć się z magistralą SIP w celu nawiązywania i odbierania połączeń. To samo dotyczy telefonów stacjonarnych zaprojektowanych dla protokołu innego niż SIP. Dobrą wiadomością jest to, że ponieważ SIP jest tak szeroko stosowany w systemach telefonicznych VoIP, większość telefonów biznesowych i innych urządzeń obsługujących VoIP jest kompatybilna z SIP. Nie musisz więc wydawać fortuny, aby uaktualnić swoje telefony biznesowe do modelu, który jest dość trudny do zdobycia. Zawsze sprawdzaj, aby mieć pewność.

Korzyści z SIP dla firm

Dlaczego tak wielu operatorów VoIP i firm używa SIP jako protokołu do obsługi swojego systemu telefonicznego? Protokół ten stał się najpopularniejszym protokołem VoIP, ponieważ oferuje szereg zalet w porównaniu z alternatywnymi opcjami, w tym: ✓ SIP jest bardzo elastycznym protokołem programowym i prostym w integracji Pakiety danych wysyłane przez SIP mogą być interpretowane w porównaniu z innymi protokołami komunikacyjnymi, otwierając drzwi do integracji z oprogramowaniem innym niż SIP. Umożliwia to na przykład automatyczne nagrywanie rozmów VoIP prowadzonych przez SIP przy użyciu oprogramowania innych firm, a firmom integrację cyfrowych rozmów telefonicznych z zastrzeżoną aplikacją wewnętrzną. Elastyczność SIP oznacza również, że w przypadku zmiany platformy oprogramowania w przyszłości jest mało prawdopodobne, aby Twoja firma napotkała problemy ze zgodnością. ✓ Priorytet jakości, SIP przetwarza dane połączeń VoIP z poszczególnych urządzeń... to kolejny powód, dla którego SIP jest idealny dla firm, zwłaszcza firm obejmujących całą firmę. Ta korzyść zmniejsza ilość przepustowości sieci używanej przez pojedyncze połączenie. W rezultacie więcej pracowników może wykonywać więcej połączeń cyfrowych bez problemów z łącznością lub niskiej jakości połączeń. ✓ Protokół z wyboru dla VoIP Popularność SIP sprawiła, że ​​stał się on również protokołem z wyboru dla nowych systemów telefonicznych VoIP. Praktycznie wszyscy dostawcy usług VoIP akceptują telefony obsługujące protokół SIP, więc w przyszłości możesz zmienić dostawcę. Jest również mało prawdopodobne, że będziesz miał problemy ze znalezieniem oprogramowania zgodnego z SIP, które rozszerzy funkcjonalność twojego systemu telefonicznego.

Czarny telefon obrotowy na białej powierzchni

Telefony analogowe nie mogą połączyć się z portem SIP (Źródło zdjęcia: zdjęcie: Cormani Chepté z Pexels)

Alternatywy dla SIP dla firm

SIP może być najpopularniejszym protokołem do obsługi systemu telefonicznego VoIP, ale nie jest to jedyna opcja. H.323 to kolejny powszechny protokół w systemach VoIP. W przeciwieństwie do SIP, H.323 jest przeznaczony do pracy zarówno z analogowymi systemami telefonicznymi, jak i systemami telefonicznymi w chmurze. Jednak większość firm unika H.323, ponieważ jest dość trudny do włączenia i bardzo złożony. W przeciwieństwie do SIP, H.323 nie jest obsługiwany przez szeroką gamę aplikacji biurowych. Inne alternatywne opcje to Media Gateway Control Protocol (MGCP) i Skinny Client Control Protocol (SCCP). MGCP jest nieco skomplikowany i nie akceptuje identyfikatora dzwoniącego, co jest ogromną wadą dla wielu firm. SCCP jest zastrzeżonym protokołem używanym przez Cisco, a firma w dużej mierze go zaniedbała na rzecz SIP.

Przegląd VoIP i SIP

Łatwo się zgubić, zadając następujące pytania: Co to jest VoIP i co to jest SIP? W skrócie VoIP to rodzaj systemu telefonicznego, który pozwala na wykonywanie połączeń przez Internet zamiast tradycyjnych analogowych linii telefonicznych. SIP to protokół komunikacyjny, który umożliwia połączenia VoIP. Dlaczego warto wybrać VoIP i SIP? Chociaż istnieją inne protokoły VoIP, SIP jest zdecydowanie najpopularniejszy, nie bez powodu. Pozwól telefonom VoIP zintegrować się z szeroką gamą oprogramowania biurowego. Nic dziwnego, że VoIP jest preferowanym wyborem w wielu branżach na całym świecie, ponieważ opcje sprzętowe i programowe VoIP dla przedsiębiorstw oferują szybsze i bardziej elastyczne style komunikacji. SIP zmniejsza również obciążenie, jakie system telefonii VoIP nakłada na firmowy Internet, dzięki czemu pracownicy mogą wykonywać i odbierać więcej połączeń bez utraty jakości.