Czy Sega Mega Drive/Genesis to najlepsza konsola do gier wszechczasów?

Czy Sega Mega Drive/Genesis to najlepsza konsola do gier wszechczasów?
Sega Mega Drive (lub Sega Genesis, jeśli mieszkałeś w Ameryce Północnej) nie jest jedną z najlepiej sprzedających się konsol wszechczasów, ale z pewnością jest jedną z największych i zaciekłą rywalizacją z Nintendo i jego maszyną SNES. zapoczątkował złoty wiek konsol domowych. Golden Joystick Awards 2021 Świętujemy 50 lat gier razem z Golden Joystick Awards 2021, największą na świecie ceremonią wręczenia nagród w głosowaniu publicznym. Tegoroczny program upamiętni kamień milowy w historii gier wideo, premierę Computer Space, pierwszego na świecie komercyjnego automatu do gier, w listopadzie 1971 roku. Będziemy też szukać Waszych głosów na najlepszą konsolę wszechczasów (począwszy za 3: 00 pm GMT, 8 listopada) – Czy Mega Drive/Genesis wykona cięcie? Wydany w Japonii jako Sega Genesis w 1988 roku, szybko stał się podstawą w dziecięcych sypialniach na całym świecie, a teraz zajmuje bardzo szczególne miejsce w sercach milenialsów na całym świecie. Wiele generacji konsol jest definiowanych przez rywalizację między głównymi graczami, a era 16-bitowa sprawiła, że ​​Sega dołożyła wszelkich starań, aby spróbować pokonać Nintendo. Podwórka szkolne na całym świecie były dzielone między fanów Nintendo i Sega, i chociaż Mega Drive/Genesis ostatecznie nie pokonał SNES, był to innowacyjny produkt, który był produkowany przez prawie 10 lat i jest domem dla ponad 900 gier. . Może jest we mnie trochę starego fana Segi, kiedy to mówię, ale bez Mega Drive/Genesis wiele funkcji, które uważamy za oczywiste we współczesnych konsolach do gier, nigdy by nie istniało.

Fajna konsola dla dzieci

Lorsque Sega sorti the Mega Drive w Japonii w 1988 roku (wystartowałem później pod nazwą Genesis aux États-Unis w 1989 i atteignant l'Europe w 1990), Nintendo était en plein essor, NES étant un énorme succès et la SNES na horyzont. Jako dziecko w Wielkiej Brytanii, opóźniona premiera Mega Drive była właściwie na moją korzyść, ponieważ miała niewiarygodnie zdrową linię startową, która sprawiłaby, że każda konsola, taka jak Alex Kidd in the Castle, zazieleniłaby się z zazdrości. Enchanted, Altered Beast, Columns i Golden Axe są dostępne do kupienia od pierwszego dnia w Europie. Pomimo sukcesu Nintendo, wielu graczy uważało firmę za „bezpieczną” i „przyjazną dzieciom”, co niektórzy nadal utrzymują, a Sega po mistrzowsku wykorzystała. Słynna kampania Sega „Genesis Does What Nintendon't” przedstawia nową konsolę Sega jako zarozumiałego, fajnego nowicjusza, który odważył się pójść tam, gdzie Nintendo obawiało się, że może pójść. Jasne, to produkt z początku lat 90., w którym wszystko było „niesamowite” i „fajne”, ale też działało. Dla wielu dzieci Sega była fajna, a Nintendo kiepska, prawdopodobnie jedna z pierwszych konsol, która spodobała się również dorosłym. Co ciekawe, ostatnio przeglądałem stary numer Viz, brytyjskiego komiksu dla dorosłych, który zawierał następującą reklamę Mega Drive.

Humor jest niegrzeczny i niegrzeczny (bardzo zgodny z postem, w którym się pojawił), ale pokazał, że Sega oferuje go zarówno dorosłym, jak i fajnym (i złym) dzieciom, które chytrze czytają Viz. Nigdy nie zobaczyłbyś, jak robi to Nintendo. Sega Mega Drive/Genesis posiadała również technologię Blast Processing, która brzmiała znacznie lepiej niż jakakolwiek technologia dostępna na SNES, chociaż był to głównie marketing. Być może najlepszą cechą Mega Drive/Genesis w porównaniu z SNES było jednak to, że jego plastikowa obudowa nie żółkła jak mocz pod wpływem słońca. Pokonaj fanów Nintendo!

Bitwa o zwierzaki

Bitwa między Segą i Nintendo na przełomie lat 1980. i 1990. była charakteryzowana przez korporacyjne maskotki. Podczas gdy Nintendo miało Mario, uroczego, zjadającego grzyby hydraulika, Sega miała Sonica, „radykalnego” i „ekstremalnego” jeża „pełnego” „nastawienia”. Podczas gdy poziomy, przez które przebiegł Mario, wymagały precyzyjnego skakania, ostrożnej wspinaczki i ludobójstwa gadów na dużą skalę, poziomy Sonic zostały zaprojektowane tak, aby działały z zawrotną prędkością, a sprzęt Mega Drive czasami staje się twardy. Niezamierzone upadki lub skoki rzadko kończą się śmiercią, ale raczej wyznaczają nową ścieżkę przez poziom, zapobiegając przerwaniu szybkiej rozgrywki. Podczas gdy Super Mario Bros. World 1-1 jest z pewnością arcydziełem projektowania poziomów, moi przyjaciele i ja graliśmy w Emerald Hill Zone 1 znacznie częściej niż w Sonic The Hedgehog 2, ponieważ staraliśmy się pobić najlepszy czas wszystkich innych. Wymagało zapamiętania poziomów i znajomości każdego skrótu, co było prekursorem wyzwań wyścigowych.

Mnóstwo rozszerzeń

Sega Mega Drive/Genesis była produkowana przez prawie 10 lat, a Sega próbowała przedłużyć jej żywotność serią dodatków do konsoli. Chociaż te dodatki były w większości rzadkością, wykazywały się pomysłowością i chęcią wypróbowania nowych rzeczy, których często brakuje w najnowszych generacjach konsol.

Sega CD połączył się z Mega Drive i pozwolił mu odtwarzać płyty CD, które były wówczas modne. Śmiałość wydania dodatku do konsoli za 270 USD (299 GBP, 400 USD) była niespotykana i chociaż od tego czasu niewielu producentów konsoli próbowało tego szaleństwa, PSVR Sony wydaje się kontynuacją tego stanu umysłu. Można również argumentować, że inny dodatek Segi, 32X, który zwiększył moc obliczeniową Mega Drive / Genesis i był uważany za wydanie średniej generacji przed właściwym rozpoczęciem ery 32-bitowej. przodek PS4 Pro i ulepszeń Xbox Scorpio średniej generacji. Nie zapominajmy o innowacyjnych kartridżach, takich jak Micro Machines, które zawierało dwa dodatkowe porty kontrolera do gry wieloosobowej dla czterech graczy, oraz Sonic & Knuckles, które pozwalają podłączyć kartridże Sonic 2 lub Sonic 3 i grać jako Knuckles. Chociaż wiele osób sugerowało, że te szalone pomysły przyczyniły się do upadku Segi, scharakteryzowały one również ekscytujące innowacje, jakie miały miejsce w tamtych czasach na konsolach do gier. Podczas gdy ja lubiłem Saturna i kochałem Dreamcasta, kontynuacje Sega, Mega Drive/Genesis były ostatnią wielką konsolą Segi, a jej rywalizacja z SNES oznaczała, że ​​każdy, kto przeżył wielkie wojny konsolowe ery 16-bitowej, musiałby niesamowite wspomnienia fantastycznych gier.

Najlepsze gry Sega Mega Drive/Genesis

sonic jeż 2

Aby być uczciwym, możesz wybrać dowolną z 2-bitowych przygód 16D Sonica i mieć pewność, że będziesz się dobrze bawić. Kiedy gwiazda Sonica spadła wraz z przejściem na 3D na początku lat 90., oszałamiające projekty poziomów, grafika i muzyka Sonic pokazały, że Sega była na szczycie swojej gry. Podczas gdy gry 3D Sonic nie zdołały uchwycić tej magii, Sonic z ery Mega Drive nadal ma znaczny wpływ, a tegoroczna, wyczekiwana Sonic Mania wydaje się przywracać tę 16-bitową chwałę.

Aladyn

Był czas, kiedy gry związane z filmami były całkiem fajne, a Disney's Aladdin jest jedną z nich. Wykorzystując w pełni moc Mega Drive/Genesis, Aladdin odtwarza atmosferę filmu animowanego z jasnymi i żywymi postaciami i tłem. Był też fantastyczny poziom gry, w którym można było przelecieć przez tajemniczą jaskinię na latającym dywanie, podczas gdy lawa, skały i inne przeszkody leciały ci na drodze. A co najważniejsze, wersja Aladdin na Mega Drive była znacznie lepsza od wersji na SNES, dostarczając dodatkowej amunicji do wojen na konsole do gier!

ulice wściekłości

< p class="vanilla-image-block" style="padding-top:56.56%;"> Streets of Rage wprowadziło przewijaną akcję, ekstremalną przemoc, arkadową grafikę i rozgrywkę do Twojego domu. To jedna z tych gier, które zdefiniowały cały gatunek i po raz kolejny udowodniły, że Sega Mega Drive/Genesis to zupełnie inna bestia, z większą liczbą gier dla dorosłych niż SNES dla dzieci.