Czy Nintendo 64 to najlepsza konsola do gier wszechczasów?

Czy Nintendo 64 to najlepsza konsola do gier wszechczasów?
Dzisiejsze Nintendo charakteryzuje się innowacyjnym i ryzykownym podejściem do standardów gier. Golden Joystick Awards 2021 Świętujemy 50 lat gier razem z Golden Joystick Awards 2021, największą na świecie ceremonią wręczenia nagród w głosowaniu publicznym. Tegoroczny program upamiętni kamień milowy w historii gier wideo, premierę Computer Space, pierwszego na świecie komercyjnego automatu do gier, w listopadzie 1971 roku. Będziemy też szukać Waszych głosów na najlepszą konsolę wszechczasów (od godz. 3:8 GMT 64 listopada). - Czy N64 będzie działać? Od wykrywającego ruch Wii po wszechstronną konsolę Nintendo Switch, Nintendo uważa się teraz za najbardziej kreatywnego producenta sprzętu do gier, nawet jeśli (jak w przypadku Wii U) ośmiela się to odbić na panewce. Możesz prześledzić to ryzykowne podejście do Nintendo 1995 z 64 roku, znanego również jako N64. Po spaleniu przez nieoczekiwany i błyskawiczny wzrost Sony w grach z PlayStation, NXNUMX musiał zostać wyrzucony z parku. Choć nigdy nie osiągnęła tak wielkiego sukcesu jak oryginalna PlayStation, jej destrukcyjna rozgrywka i laserowe skupienie na rozgrywce wieloosobowej sprawiły, że stała się jedną z najbardziej ukochanych konsol do gier ostatnich dwudziestu lat. Jako taki nadal rezonuje dzisiaj, słusznie zdobywając swoje miejsce wśród największych automatów do gier wszechczasów.

stoisko innowacji

Rewolucyjne pomysły wspierane przez N64 były widoczne od momentu, gdy podniosłeś swój szalony kontroler z „trójzębem”. Do dziś jest niepodobny do niczego innego w świecie gier, a jego potrójny kształt pozwala chwycić podkładkę na wiele sposobów.

Ale to właśnie ta gałka analogowa w sercu miała być prawdziwym kluczem do rewolucji, którą odblokowywało Nintendo. Ponieważ, podczas gdy konsole, takie jak PlayStation i Sega Saturn, próbowały swoich sił w rozgrywce w pełnym trójwymiarze wielokątów, każda z nich nadal polegała na cyfrowych podkładkach kierunkowych do kontrolowania ruchu. Po utorowaniu drogi dla tej konkretnej technologii w NES z lat 3., Nintendo wpadło na nowy, śmiały pomysł: emulację ruchu o 80 stopni, z drążkiem, który obsługiwał intuicyjne, intuicyjne i responsywne ustawienia. ekstremalna precyzja. To była świetna technologia, ale potrzebne było świetne oprogramowanie, aby to udowodnić. A Nintendo miało w zanadrzu idealnego dostawcę konsoli: Super Mario 360.

To ja Mariolu!

Trudno wyjaśnić, jak niesamowity był Super Mario 64, kiedy został wydany po raz pierwszy, w erze przygód w otwartym świecie 4K. Ale świat nie widział czegoś takiego jak Super Mario 64, kiedy N64 wypuszczono na rynek w czerwcu 1996 roku. Oto Mario's Mushroom Kingdom, renderowane w pełnym 3D, gotowe do eksploracji z niezrównanym poziomem precyzji dzięki drążkowi analogowemu. Mario mógł obracać się na dziesięciocentówce, biegać z przedłużonym przechyleniem drążka analogowego, a nawet wykonywać salta w tył i potrójne skoki z dobrze wykonanymi akrobacjami z przerzucaniem przycisków. Podczas gdy niektóre współczesne gry wciąż borykają się z ruchem kamery 3D, Mario 64 prawie od początku radził sobie z tym zadaniem, utrzymując Mario w polu widzenia, nawet gdy wykonuje on swoje najbardziej śmiałe ruchy. Na dodatek, zbierając odpowiednie kapelusze w grze, Mario był w stanie latać. Nie tylko pokazywał szczegóły proponowanego kontrolera, ale oferował widok z lotu ptaka na ogromne place zabaw 3D stworzone przez Nintendo. To była wolność zdigitalizowana na chwalebną skalę. To świadectwo umiejętności Nintendo, że w ogóle zadziałało – przeniesienie Mario z jego bezpiecznej przestrzeni 2D do odważnego kierunku 3D niekoniecznie zadziałało – wystarczy spojrzeć na bałagan, jaki Sega zrobiła z ich gier 3D. Dźwiękowy. Zdobądź N64 i Super Mario 64 już dziś, a będzie tak samo zabawnie, jak za pierwszym razem, gdy był to kartridż.

szaleństwo wieloosobowe

Masz ten świetny kontroler, więc po co ograniczać się do jednego lub dwóch na raz? SNES, PlayStation i Mega Drive mogą mieć jakiś dodatek wielodotykowy, ale N64 był pierwszym, który sprawił, że imprezowanie stało się integralną częścią tego doświadczenia. Nintendo 64 miało nie jeden, nie dwa, ale cztery porty kontrolera montowane z przodu dla przewodowych padów. Na długo przed orgią bez użycia bezprzewodowych kontrolerów, N64 zapoczątkował złotą erę gry wieloosobowej na kanapie. Wiedząc, że wszystkie konsole mają wbudowaną obsługę gier towarzyskich, twórcy nie wahali się umieścić czteroosobowej akcji w centrum swoich zainteresowań. Godziny spędziliśmy na czteroosobowych mistrzostwach Mario Kart 64 na podzielonym ekranie i strzelaninach GoldenEye z grupą przyjaciół. Super Smash Bros nigdy nie zapoczątkowałby serii Nintendo, jaką jest dzisiaj, gdyby nie beat-em-up, który najpierw zaostrzył zęby w bijatykach dla 64 graczy na N4, podczas gdy konsola była domem, całkiem dosłownie, Mario Party, kolekcji Minigry dla 4 graczy, dzięki którym konsola stała się preferowanym systemem do gry wieloosobowej.

maszyna pamięci

N64 nie był pozbawiony problemów. W porównaniu z konkurencją brakowało wsparcia ze strony osób trzecich (problem, z którym wciąż boryka się współczesne Nintendo), co doprowadziło do wydania w sumie stosunkowo marnych 296 gier w Ameryce Północnej. Nie powiodły się również próby przedłużenia życia konsol dodatkowymi akcesoriami, takimi jak pakiet rozszerzeń i 64DD, które nadmuchują wnętrzności konsoli. W pewnym sensie była to maszyna, w której po raz pierwszy zakwestionowano dominację Nintendo w salonie. Trudno wyobrazić sobie maszynę, która miałaby większy wpływ na współczesne gry, choćby ze względu na analogowy schemat sterowania. Niezależnie od tego, czy machasz Bowserem za ogon w Super Mario 64, odkrywasz sekrety The Legend of Zelda: Ocarina of Time's Lost Woods, czy po prostu znokautujesz Kirby'ego w bójce Smash Bros. we wszystkich czterech, Nintendo 64 stworzyło ponadczasowy zestaw pamiątek dla każdego, kto kiedykolwiek trzymał go w swoich rękach.

Ostateczne gry Nintendo 64

Super Mario 64

Pierwsza przygoda Mario w 3D daje frajdę nawet po dziś dzień. Walcząc z Bowserem na magicznych obrazach Peach Castle, znajdziesz światy pełne tajemnic do odkrycia i perfekcyjną realizację przygód Mario w 2D w zupełnie nowym wymiarze. Jeśli nie możesz znaleźć N64 i kopii gry, być może masz większe szanse na sprawdzenie świetnego remake'u Nintendo DS, w którym występują grywalne postacie Luigi, Wario i Yoshi oraz mnóstwo mini-gier, choć to cierpi na jego brak z urządzenia analogowego na palmtopie. Alternatywnie, gra widziała wiele wersji na konsolach wirtualnych Wii i Wii U, jeśli chcesz doświadczyć jej na dużym ekranie.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Aż do niedawnego wydania The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Ocarina of Time na N64 była bez wątpienia punktem kulminacyjnym serii i pod pewnymi względami nadal będzie. Tam, gdzie Breath of the Wild przenosi serię w nowy, śmiały kierunek w otwartym świecie, Ocarina jest perfekcją systemów zamków i kluczy Zeldy, blokujących się obiektów i łamigłówek. To fantastyczna baśniowa misja z podróżami w czasie, niezapomnianymi postaciami, skomplikowanymi lochami i wystarczającą liczbą sekretów, które wciągną cię na wiele tygodni. Niedawna reedycja Nintendo 3DS aktualizuje oprawę graficzną i pozwala grać w ruchu. Warto do niej wrócić, nawet dla purystów N64.

złote Oko

< p class="vanilla-image-block" style="padding-top:56.25%;"> Jeśli grasz jako Oddjob w GoldenEye na N64, nie możesz grać na pulpicie TheComparison. Pierwszy duży FPS na konsole, miał fantastyczny tryb fabularny Jamesa Bonda z wieloma wyzwaniami i opcjonalnymi odblokowaniami oraz szaloną akcję na podzielonym ekranie na 4 strony. I tu właśnie pojawił się Oddjob: klasyczny złoczyńca Bonda miał krótszą głowę niż wszystkie inne postacie w trybie wieloosobowym, co znacznie utrudniało trafienie. Było to zinstytucjonalizowane oszukiwanie przez twórców z Rare (i świetna sztuczka, aby zapewnić wygraną z początkującymi graczami!).