Czy Twoja firma jest „najbardziej lubianym” miejscem pracy? Powinien być

Czy Twoja firma jest „najbardziej lubianym” miejscem pracy? Powinien być

Ujawnienie: IBM i Dell są klientami autora.

Instytut Najlepszych Praktyk Newsweeka opublikował listę „Najpopularniejszych miejsc pracy” i w tym roku respondenci wyraźnie skupiają się na pracy z domu. Jest to ważny element, o którym firmy muszą pamiętać w czasach, gdy tak dużo mówi się o trendach „cichych odejść” i „cichych zwolnień”.

Wiele z moich wczesnych studiów licencjackich i magisterskich koncentrowało się na zachowaniu i rozwoju pracowników, a także na produktywności i wydajności pracowników, którzy są lojalni, skoncentrowani i czują się integralną częścią firmy, dla której pracują.

Wiele lat temu przestudiowałem praktyki pracownicze, które zdefiniowały dominującą wówczas firmę technologiczną, IBM, i odkryłem, że wywodzą się one od założycieli firmy, a konkretnie Thomasa Watsona Jr., którzy mocno wierzyli we wspieranie siły roboczej. Jedną z jego praktyk było odwiedzanie szeregowych pracowników i zadawanie im pytań na temat strategii IBM i tego, jak ich praca ma się do tej strategii. Jeśli nie mogli odpowiedzieć na te pytania, odwiedzał swoich menedżerów, aby naprawić swoją niezdolność do prawidłowego zarządzania. Niestety, ta praktyka została utracona, kiedy odszedł; to koncentracja i koncentracja na pracownikach zapewniły IBM dominację na rynku.

Dziś opieka nad pracownikami jest wszędzie. Niektóre firmy (a raport potępia Apple) są znane z nadużyć wobec swoich pracowników (i dlatego nie pojawiły się na liście). Inne, takie jak Dell Technologies, wiodą prym, w tym z hybrydowymi opcjami pracy, które zapewniają pracownikom elastyczność pracy z domu. (Zauważ, że spędziłem czas z Jennifer Saavedra, dyrektor ds. zasobów ludzkich w firmie Dell, i byłem pod wrażeniem jej zaangażowania w wysoką pozycję firmy Dell w tym raporcie; to samo za wsparcie takich osób jak Jeff Clarke, wiceprezes i dyrektor ds. informacji. dyrektor generalny Michael Dell).

Wyróżnienie się jako doskonałe miejsce do pracy jest ważne dla inwestorów, pracowników, a zwłaszcza klientów. Zamierzamy zbadać.

Świetne miejsce do pracy

Po raz pierwszy wkroczyłem na rynek technologii w ROLM, firmie, która miała jedynie dział „Great Place to Work”. Już wówczas zajmowało wysokie miejsca w rankingach dobrego miejsca pracy. Ale po wyeliminowaniu tego działu z Great Place to Work zauważyłem, jak firma podupada. (Najwyraźniej kierownictwo błędnie postawiło stanowisko, że dział jest zbędny, ponieważ „każdy menedżer powinien stworzyć «idealne miejsce pracy», co pokazuje typowy błąd zarządzania: gdy za coś odpowiadają wszyscy, okazuje się, że nie wszyscy za to odpowiadają.” nikt.

Jak na ironię, była to kluczowa lekcja stojąca za rozwojem japońskiego przemysłu motoryzacyjnego, który w latach 1970. przewyższył przemysł amerykański pod względem jakości, czyniąc za jakość odpowiedzialność zidentyfikowanych pracowników i menedżerów. Szczęśliwe miejsce pracy to obszar, który HR. H H. powinien, ale w wielu firmach został on w dużej mierze zdegradowany do zgodności, skupiając się na ukrywaniu problemów zamiast na uczynieniu firmy lepszym miejscem pracy.

Firmy z listy Newsweeka, zwłaszcza te z czołówki, zdają się dbać o to, by firma zaspokajała potrzeby pracowników, zarówno w zakresie opieki, jak i żywności, oraz by ci pracownicy mieli narzędzia, których potrzebują do wykonywania swojej pracy. Jedna z najbardziej przygnębiających rzeczy, jakie widziałem jako audytor wewnętrzny, dotyczyła pracowników pracujących w nadgodzinach (ponieważ w ich pracy brakowało zasobów), którzy byli następnie karani za niewykonywanie dobrze swojej pracy. Byłem wtedy i nadal jestem przekonany, że kiedy zawodzi ciężko zapracowany pracownik, to wina kierownictwa. A zwykła reakcja, karanie pracownika, jest po prostu obraźliwa.

Dlaczego miałbyś preferować firmę z tej listy?

Firmy, które dbają o swoich pracowników, przynoszą również korzyści klientom i inwestorom. Wszystko sprowadza się do przykładu, jaki daje firma i wynikającej z niego stabilności. Inwestorzy nie wiedzą, kto kieruje sukcesem i realizacją biznesu. Badania często pokazują, że najbardziej niejasni pracownicy to ci, którzy są niezbędni do operacji. W czasie, gdy prowadziłem te badania, często stwierdzaliśmy, że niedoceniani dyrektorzy, sekretarki i inni pracownicy mają kluczowe znaczenie dla morale biznesowego i jego realizacji. Jeśli pracownicy nie są zadowoleni, w końcu odchodzą. Firmy, które nie traktują ich priorytetowo, nie tylko prawdopodobnie nie spotkają się z kluczowymi pracownikami i ochronią ich, ale nie są w stanie ich zatrzymać, co zagraża zdolności firmy do realizacji.

Ponadto menedżerowie uczą się dobrych i złych praktyk od innych menedżerów. Jeśli twoi dostawcy źle traktują swoich pracowników, ich menedżerowie prawdopodobnie zdają sobie sprawę z tych złych praktyk, albo poprzez obserwację, albo zapylenie krzyżowe (pracownicy często przemieszczają się między dostawcami a firmami klienckimi). Jeśli złe zachowanie nie zostanie zidentyfikowane jako takie (może to być wulgarny język lub jawne nadużycie), menedżerowie częściej je kopiują, co szkodzi firmie.

Oczywiście dla Twojej kariery firma, która stawia swoich pracowników na pierwszym miejscu, będzie mniej stresująca, powinna mieć sprawiedliwszą i rozsądniejszą politykę awansów oraz powinna mieć silne programy różnorodności, które umożliwiają i zachęcają kobiety i mniejszości do postępu.

Dobre miejsce pracy to udany biznes

Miałem wyjątkową karierę, w której nie tylko pracowałem w finansach, marketingu, rozwoju produktów i analizie konkurencji, ale także uczestniczyłem w programie rozwoju kadry kierowniczej, który pomógł mi przeszkolić mnie w innych aspektach dużej międzynarodowej firmy. . . Jednej rzeczy się nauczyłem: firmy, które dobrze traktują swoich pracowników, są zazwyczaj bardziej wiarygodnymi dostawcami, lepszymi inwestycjami i lepszymi miejscami pracy niż firmy, które skupiają się na taktycznych kwartalnych wynikach finansowych i przepłacają kierownictwo.

Uczciwość, uczciwość i zaufanie są niezbędne w każdej relacji, ale jeśli firma nie skupia się na dbaniu o pracowników, będzie miała dużą rotację. A firmy o dużej rotacji również wydają się być miejscami, w których wielu pracowników poczyniło postępy, wrzucając swoich współpracowników pod wygodne autobusy. Nie chcesz takich sprzedawców, powinieneś unikać tego rodzaju inwestycji, a po pracy w takich firmach będziesz świętować dzień, w którym odchodzisz.

I ostatnia uwaga: przy niedoborach pracowników większość firm wyjątkowo koncentruje się na retencji, ale te, które miały ten priorytet przed obecnym rozdźwiękiem między pracownikami, będą prawdopodobnie znacznie bezpieczniejsze, gdy ta dynamika się skończy.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.