Czego można oczekiwać od technologii flotowej nowej generacji

Czego można oczekiwać od technologii flotowej nowej generacji

O autorze

Derek Bryan jest wiceprezesem na region EMEA w Verizon Connect

Kiedy myślimy o kolejnej generacji operacji flotowych, szczególną uwagę zwracamy na koncepcję pojazdów autonomicznych. Jednak harmonogram powszechnego przyjęcia prawdziwie autonomicznych pojazdów nie jest przewidywalny. Założyciel Tesli, Elon Musk, powiedział, że samochody firmy będą „w pełni autonomiczne” do 2017 r. (fakt ten nie został jeszcze przyjęty), ale w tym roku jeden z czołowych zwolenników technologii pojazdów autonomicznych w branży Producent samochodów powiedział, że samochody nie powstaną w następnej dekadzie. "

W rezultacie dla przyszłych menedżerów flot bardziej produktywne będzie rozważenie najnowocześniejszej technologii, która może pomóc przedsiębiorstwom flotowym w konkurencyjności, zamiast zastępować koncepcję ludzkiego kierowcy. Współczesne technologie flotowe w większości skupiają się na umożliwieniu kierowcom i menedżerom floty wydajniejszej pracy. W tym miejscu analizujemy kilka innowacji już wprowadzonych w branży, a także przyszłą ewolucję operacji.

Moc obliczeniowa

Algorytmiczne przetwarzanie komputerowe lub uczenie maszynowe, a także postęp w przechowywaniu danych otworzyły możliwości, które jeszcze kilka lat temu wydawały się niewyobrażalne. Na przykład pojazd autonomiczny codziennie gromadzi i analizuje w czasie rzeczywistym ponad terabajt danych. Ta zdolność do gromadzenia, analizowania i przetwarzania dużych ilości danych doprowadziła do powstania usług na żądanie, które pozwalają nam oglądać telewizję, przesyłać strumieniowo muzykę, zamawiać taksówkę lub rezerwować pokój hotelowy za pomocą telefonu komórkowego. lub online niemal natychmiast. co powinno być możliwe zarówno dla konsumentów, jak i pracowników mobilnych.

Dzięki dodatkowej mocy obliczeniowej opiekunowie mogą wysyłać zapytania do wielu źródeł danych w celu uzyskania większych próbek lub korelować różne zestawy danych w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji. Jednocześnie dodatkowe przetwarzanie stwarza nowe sposoby na łatwiejsze zrozumienie, a nawet zautomatyzowanie dodatkowych danych. Proces ten będzie postępował dalej, w miarę jak branża będzie wykorzystywać możliwość gromadzenia bardziej odpowiednich kontekstowo danych z kombinacji urządzeń, takich jak pojazdy, urządzenia mobilne i komputery. Inne czujniki aktywowane przez Internet.

Chociaż powszechne przyjęcie pojazdów autonomicznych może zająć dużo czasu, moc obliczeniowa pojazdów nieautonomicznych znacznie wzrasta. Pojazdy mogą teraz przekazywać menedżerom więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Szczegóły diagnostyczne silnika, takie jak temperatura, poziom oleju lub paliwa, zużycie części, obiekty wewnątrz pojazdu, takie jak zapięte pasy bezpieczeństwa, liczba pasażerów, a nawet to, co leciało w radiu.

Korzyści z zarządzania

Pozwala to na efektywniejsze zarządzanie pojazdami. Menedżerowie mogą przewidywać potencjalne problemy z silnikiem i planować konserwację pojazdu, zanim one wystąpią. Mogą również uzyskać inne informacje, które mogą poprawić bezpieczeństwo lub dobrostan pracowników oraz poprawić zadowolenie klientów. Na przykład, jeśli silnik pojazdu nie pracuje, zakład jest wystarczająco bezpieczny, kierowca może się spóźnić; Może to zostać automatycznie przekazane klientom lub innym pracownikom. Lub, jeśli ogrzewanie pojazdu jest włączone przez cały czas, menedżerowie mogliby zapewnić lepsze ubrania, które pomogą kierowcom zachować ciepło i uniknąć zachorowań, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa.

Pracownicy mobilni mogą wkrótce spodziewać się niemal bezproblemowego doświadczenia, w którym nie będą już musieli ręcznie wprowadzać danych ani aktualizować informacji o menedżerze podczas wykonywania zadania, a menedżerowie na tym skorzystają. cenne informacje automatycznie w celu usprawnienia procesu decyzyjnego. Wyobraźmy sobie na przykład, że pracownik w terenie instaluje dla klienta antenę satelitarną. Jeśli instalacja trwała dłużej niż oczekiwano, gromadzenie i analiza danych kontekstowych może automatycznie to ustalić i przypisać Twoje następne zadanie innemu agentowi serwisowemu lub przekazać porę dnia. Precyzyjnie zaplanowany dojazd do kolejnego klienta, a wszystko to bez interwencji pracownika. lub menadżer.

Rozpoznawanie mowy

Szybkie przyjęcie technologii rozpoznawania głosu pokazuje, jak bardzo ewoluowało oprogramowanie. Dyktowanie głosowe, choć zawodne, zaczyna zastępować pisanie podczas konsultacji online. W 2016 r. 95% konsultacji mobilnych przeprowadzono głosowo, a dokładność wynosi obecnie około XNUMX%. Ulepszone rozpoznawanie mowy to potężne narzędzie dla pracownika mobilnego, umożliwiające wprowadzanie danych bez użycia rąk, aktywację zadań i komunikację z menedżerami. Oznacza to, że pracownicy mobilni mogą wykonywać swoją pracę wydajniej, nie martwiąc się o wykonywane zadanie. Jest to szczególnie przydatne w przestrzeni flotowej, ponieważ pomaga stworzyć lepszą i bezpieczniejszą pracę w terenie.

Wiele lat temu koncepcja transmisji strumieniowej filmów, programów telewizyjnych czy wydarzeń sportowych na żywo w Internecie w wysokiej rozdzielczości nie wchodziła w grę. Jednak dzięki ulepszonym technologiom łączności i kompresji wideo możemy stworzyć komunikację między pracownikami mobilnymi a biurem w większym stopniu sterowaną wizualnie. Czujniki wizualne między biurem a pracownikiem mobilnym mogą umożliwić bardziej wydajną obsługę, umożliwiając teledetekcję diagnostyki lub instrukcji od menedżera. Na przykład inżynier pracujący na budowie może wykorzystać wideo do zdalnej konsultacji z osobą w biurze w celu znalezienia odpowiedniego rozwiązania, zamiast opuszczać plac budowy lub wysyłać innego pracownika.

Technologia będzie w dalszym ciągu poprawiać mobilność i pracę w terenie. Lepsze wdrożenie technologii zamiast zwiększać obciążenie pracą, zmniejszy obciążenie personelu. Pracownikom ułatwi to życie, będzie wymagać mniejszej liczby interwencji i stworzy niemal płynny proces raportowania w biurze. Menedżerom technologia zapewni lepszą widoczność wyników ich pracowników terenowych. Pozornie nie ma ograniczeń co do ilości danych, które można zebrać, skorelować i przeanalizować, aby usprawnić funkcjonowanie organizacji, czyniąc ją bezpieczniejszą, bardziej zyskowną i przyjemniejszą.

Derek Bryan jest wiceprezesem Verizon Connect na region EMEA.