Covid-19: szpitale widzą możliwość integracji konsultacji telemedycznych

Covid-19: szpitale widzą możliwość integracji konsultacji telemedycznych

Pandemia tak duża jak pandemia Covid-19 zmusiła rząd do wydania wytycznych uznających praktykę telemedycyny w Indiach. Dopóki kryzys koronowy nie dotknął kraju, panowała niepewność regulacyjna. Na przykład apteki internetowe wciąż czekają na odpowiednie przepisy rządowe regulujące ich platformy. Jednak przy tej okazji rząd zadziałał szybko, a kiedy kryzys koronowy uderzył w kraj, szybko opublikował wytyczne dotyczące praktyki telemedycyny. W takim przypadku lekarze mogą teraz udzielać konsultacji wideo, audio, e-mailowych lub tekstowych. W dyrektywie wymieniono również leki, które mogą być przepisywane pacjentom. Po zakończeniu sytuacji kryzysowej związanej z Covid-19 rząd oczekuje, że lekarze wezmą udział w formalnym kursie online w celu udzielania zdalnych konsultacji. Ale jako środek ad hoc, biorąc pod uwagę sytuację wykluczenia, lekarze mogą w międzyczasie badać pacjentów zdalnie, ale muszą postępować zgodnie z instrukcjami.

Dokumenty muszą się obracać

Ale rząd dał jasno do zrozumienia, że ​​AI (sztuczna inteligencja) nie może być wykorzystywana do bezpośredniego doradzania pacjentom. Niedozwolone jest również wykorzystywanie robotów do udzielania porad medycznych. Rząd uważa, że ​​sytuacja pomoże poprawić praktykę telemedycyny i służyć obszarom wiejskim, które nie mają wystarczającej liczby lekarzy. Jeśli chodzi o lekarzy, w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na konsultacje telemedyczne, szpitale edukują również lekarzy, jak korzystać z tej technologii. Lekarze, zwłaszcza konsultowani w formie wideokonferencji, przechodzą szkolenia dotyczące „użytkowania sieci”. Czy to w sali egzaminacyjnej, czy na platformach do wideokonferencji, wskazówki, takie jak mimika twarzy i ton głosu, mogą pomóc w budowaniu relacji opartych na zaufaniu między pacjentami a lekarzami. Jak powiedział jeden z lekarzy: „Ważne jest, aby stworzyć komfortową atmosferę, aby zobaczyć pacjentów osobiście i za pośrednictwem platformy wideo”. Szpitale powiedziały lekarzom, którzy są na konsultacjach telemedycznych, aby zminimalizowali przerwy i upewnili się, że pacjent czuje, że otrzymuje pełną uwagę. Lekarzom zaleca się również, aby problemy techniczne nie zakłócały sesji konsultacyjnych. Lekarze uważają, że to dobra okazja, aby przekonać się, że Internet może być równie dobrym miejscem leczenia pacjentów jak przychodnia czy szpital.