Co to jest UCaaS? | Porównanie

Co to jest UCaaS? | Porównanie
Zapracowani profesjonaliści, podobnie jak wszyscy inni, używają swoich smartfonów do komunikowania się na różne sposoby, w tym przez połączenia głosowe, SMS-y, wiadomości błyskawiczne, takie jak Telegram, dedykowane kanały komunikacyjne, takie jak Slack, oraz wiele kont e-mail, w tym sprawdzanie tylko jednego raz w tygodniu. Problem polega na tym, że przy tak wielu różnych platformach i potencjalnie wielu kontach na każdej z nich cała ta komunikacja jest znacznie fragmentaryczna. Wprowadź UCaaS, co oznacza Unified Communications as a Service, które integruje tę komunikację za pośrednictwem modelu chmury i aplikacji opartych na chmurze.

Dlaczego komunikacja jest ujednolicona?

Przez długi czas komunikacja elektroniczna firmy składała się z dwóch głównych elementów: telefonu, a później, wraz z rozwojem Internetu, poczty elektronicznej. Praca tych dwóch gigantów komunikacji biznesowej sprawdziła się w większości firm i została zawarta w jednym budynku lub jednej firmie: na miejscu. Potrzeby komunikacyjne dzisiejszych firm zmieniły się, ale ich koncentracja nie zniknęła i nie zniknie ze względu na pewne wymagania bezpieczeństwa w niektórych branżach. W pewnym momencie kanały komunikacji rozrosły się i stały się bardziej zróżnicowane, a im więcej komunikacji było udostępniane, tym trudniej było zsynchronizować wszystko w tej samej firmie. Trzeci gigant, komunikator internetowy, ogromnie się rozwinął od późnych lat 1990., kiedy to mały izraelski zespół udostępnił publicznie dystrybucję ICQ. Od momentu uruchomienia e-maile, rozmowy, wideokonferencje, dyskusje grupowe itp. umożliwiły wszystkim komunikację zdalną przy ograniczonej centralizacji. Dlatego nie można było zobaczyć wszystkiego, wszystkiego kontrolować i wszystkiego analizować w jednym miejscu. Na tej podstawie pojawiła się koncepcja UCaaS. Odbieramy rozmowy, dyskusje i filmy i łączymy je w jedną usługę. Dlatego firmy nie powinny kupować tych oddzielnych usług od dziesięciu różnych dostawców, ale mogą teraz korzystać z usług jednego dostawcy dla wszystkich usług. Koncepcja UCaaS sprawdziła się szczególnie dobrze w rozwoju „systemów chmurowych”.

Jak działa UcaaS?

UCaaS to wariant modelu przetwarzania w chmurze „jako usługa”, podobnie jak popularne oprogramowanie jako usługa, lepiej znane jako SaaS. UCaaS w chmurze upraszcza wdrożenie, ponieważ nie jest wymagany duży zespół IT, ponieważ wsparcie po stronie serwera jest zapewniane dostawcy za miesięczną opłatą za usługę. UCaaS oferuje możliwość integracji wielu metod komunikacji za pośrednictwem jednego dostawcy chmury, w tym wiadomości korporacyjnych, komunikacji telefonicznej i wideokonferencji, ułatwiając komunikację w zespole. Następnie można go zintegrować z usługami call center, takimi jak przekierowywanie połączeń i call center, z dodatkowymi funkcjami w połączeniu z oprogramowaniem call center. zarządzanie kontaktami.

Dwie osoby piszące SMS-y na smartfonach Firmy mają doskonałą okazję do oferowania lepszej interakcji ze swoimi klientami. Podczas gdy dziesięć lat temu cała komunikacja biznesowa odbywała się głównie przez telefon, interakcja między SMS-ami dramatycznie wzrosła – na przykład badanie z 2015 r. wykazało, że 80% pracowników używa SMS-ów w celach zawodowych. Jednak tylko 14% firm komunikuje się obecnie ze swoimi klientami za pomocą wiadomości SMS, choć wielu klientów preferuje ten sposób komunikacji. Ponieważ wiele osób przywiązuje większą wagę do wiadomości tekstowych i odpowiada na nie szybciej niż pocztą elektroniczną lub innymi metodami, niektóre firmy koncentrują się bardziej na interakcjach tekstowych, tworząc w ten sposób więcej możliwości. Co sprzyja UCAA. Na przykład niektóre call center, które zazwyczaj komunikują się tylko głosowo, przyjęły wiadomości tekstowe ze swoimi klientami, obiecując szybsze wsparcie i lepszą reakcję. Większe zaangażowanie klientów przy niższych kosztach.

Rodzaje UCaaS

UCaaS dzieli się na dwa typy: jeden najemca i wielu najemców. W projekcie z jednym dzierżawcą (znanym również jako wiele instancji) istnieje niestandardowa platforma oprogramowania, która łączy się z aplikacjami lokalnymi. Chociaż jest to najdroższe rozwiązanie, generalnie zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ dane każdego klienta są przechowywane osobno, a przestoje ze strony innego klienta nie wpływają na innych klientów. . Kolejną wadą UCaaS dla jednego dzierżawcy jest to, że koszty aktualizacji są ponoszone przez klienta ze względu na zapotrzebowanie na niestandardowe oprogramowanie. Innym typem UCaaS jest multilokalizacja, w której oprogramowanie jest hostowane w chmurze w centrum danych dostawcy UCaaS, a nie lokalnie. W konfiguracji z wieloma najemcami wszyscy klienci UCaaS współdzielą jedną platformę oprogramowania. Daje to wiele korzyści, w tym zwiększoną niezawodność, niższe koszty i możliwość oferowania większego wsparcia, w tym dostarczania aktualizacji oprogramowania. Wadą wielu dzierżaw w porównaniu z modelem pojedynczej dzierżawy jest to, że oferuje mniej opcji dostosowywania. Pomiędzy dwiema skrajnościami pojedynczej dzierżawy i wielu dzierżawców znajdujesz się w środku podejścia hybrydowego. Jest to realna opcja w przypadkach, gdy firma musi dodatkowo chronić swoje poufne dane w środowisku z jednym dzierżawcą, jednocześnie wykorzystując lub zwiększając bezpieczeństwo konfiguracji z wieloma dzierżawcami. z dala od istniejących platform komunikacyjnych. Nadal są używane w jego firmie.

Oldschoolowy telefon obrotowy

UCaaS w miejscu pracy

W przyjęciu UCaaS pomogło również porzucenie tradycyjnych systemów telefonicznych. Wiele firm korzysta z systemów PBX (Private Branch Exchange), które umożliwiają wielu użytkownikom współdzielenie ograniczonej liczby zewnętrznych linii telefonicznych za pośrednictwem systemu, który zapewnia każdemu użytkownikowi, w tym urządzeniom takim jak faksy, numer wewnętrzny, co pozwala zaoszczędzić pieniądze zamiast indywidualny komputer. Dedykowana linia telefoniczna dla każdego. Istnieją dodatkowe oszczędności w przypadku wewnętrznych połączeń telefonicznych między użytkownikami. Jednak w przypadku centrali PBX firma musi zakupić sprzęt PBX za kilka tysięcy dolarów, a następnie wziąć odpowiedzialność za wewnętrzną opiekę nad nim. Najnowocześniejszym rozwiązaniem zastępującym centralę PBX jest UCaaS, czyli znany jako Enterprise VoIP (Voice over Internet Protocol), zwany także cloud PBX (choć niektórzy twierdzą, że VoIP i cloud PBX to nie synonimy, w obecnym czasie oferty są na tyle podobne, że granica między nimi jest w zasadzie zatarta). W tej konfiguracji wszystkie telefony łączą się tylko przez Internet, bez bezpośredniego okablowania między nimi. Firma zleca całą konserwację i oprogramowanie dostawcy VoIP dla przedsiębiorstw. Umożliwia to korzystanie z tradycyjnych funkcji PBX, takich jak starsze systemy, takich jak możliwość współdzielenia przez wielu użytkowników ograniczonej liczby linii i połączeń wewnętrznych między numerami wewnętrznymi. Jednak bycie opartym na chmurze zapewnia dodatkowe funkcje, w tym bezpośrednią aktywację numeru telefonu, grupowe przywoływanie interkomu, pocztę głosową na e-mail. i faksu internetowego. Co równie ważne, umożliwia również integrację z najpopularniejszymi platformami biznesowymi, takimi jak Skype for Business, Zendesk, Salesforce i Outlook; najnowsza integracja umożliwia użytkownikowi wykonanie połączenia telefonicznego bezpośrednio w treści wiadomości e-mail. Oferta RingCentral Office, która oferuje ujednoliconą komunikację z „funkcjami VoIP dla przedsiębiorstw”, jest przykładem dostawcy UCaaS. Oferuje wiele funkcji, w tym numery lokalne, międzynarodowe i bezpłatne, automatyczną recepcję, zawieszoną muzykę i połączenia. monitorowanie, usługi stacjonarne, raportowanie połączeń, faks internetowy i szablony użytkowników za pośrednictwem hostowanej usługi PBX, a także funkcjonalność mobilną za pośrednictwem dostępnych aplikacji na iOS i Androida. Istnieje również wiele funkcji zarządzania połączeniami, takich jak przekazywanie połączeń, parkowanie połączeń, śledzenie połączeń, dzienniki połączeń, alerty wiadomości i powiadomienia. Utracone połączenia. Oferuje również nowoczesną wersję poczty głosowej z opcjami obejmującymi pozdrowienia, wizualną pocztę głosową i pocztę głosową na e-mail. Usługa Business SMS jest również dostępna, z możliwością wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych i multimedialnych z numeru firmowego, za pośrednictwem smartfona, tabletu, a nawet komputera stacjonarnego. RingCentral Office łączy się również z innymi aplikacjami w chmurze, takimi jak Box.com, Desk.com, Dropbox, Google, Microsoft, Okta, Oracle Sales Cloud, Salesforce, ServiceNow i Zendesk, co zapewnia większą unifikację.

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (zdjęcie: © Shutterstock.com)

Kiedy moja firma będzie potrzebowała wdrożenia UCaaS?

Początkowe etapy rozwoju biznesu, takie jak małe start-upy, nie wymagają UCaaS. Nie jest przeznaczony dla małych zespołów czy firm, ale dla większych zespołów, które potrzebują większej kontroli nad zasadami i procedurami komunikacji. Kiedy Twoje biuro nie jest duże, każdy może się porozumieć za pośrednictwem tradycyjnych usług. Na przykład, gdy komunikujesz się z Telegramem za pomocą tekstu i głosu, jest to forma UCaaS. Tak samo jest ze Slackiem i Google Suite. W dużych przedsiębiorstwach ujednolicona komunikacja to nie tylko dyskusja i wymiana informacji ze światem zewnętrznym (chodzi o integrację, pocztę, kalendarze i konferencje w jednym środowisku); To także dostarczanie i administrowanie użytkownikami, a także nadzór i monitoring. Na przykład w Slack nie możesz otworzyć panelu administracyjnego i zobaczyć danych logowania, połączeń lub informacji e-mail każdego użytkownika. Ten poziom kontroli nie jest konieczny w przypadku małych zespołów; Jest to jednak poważny problem dla firmy o skali przemysłowej. Chcą używać jednego narzędzia do monitorowania użytkowników. Wewnątrz spotkania i wideokonferencje są wyznaczane za pomocą rozwiązania UCaaS. Jeśli „gość” potrzebuje dostępu do połączenia konferencyjnego, otrzyma odpowiednie konto gościa. Wdrożenie UCaaS jest również kwestią budżetową, ponieważ rozwiązania te nie są zbyt drogie, ale zawsze należy wziąć pod uwagę potrzeby i wymagania firmy. Na przykład wiele „tradycyjnych” firm potrzebuje Internetu, ale rozmowy telefoniczne są ważniejsze dla komunikacji z klientami. Mogą liczyć na Slacka, Messengera, Hangouts, bo dla małego zespołu wystarczą. Problem konsolidacji i centralizacji pojawia się dopiero po wzroście firmy i ustanowieniu większej liczby procesów i regulacji.

Jeśli prowadzę firmę średniej wielkości, jakie są korzyści z ujednoliconej komunikacji?

To oczywiste, sprzedaż. Będzie można zidentyfikować, kto dzwonił, gdzie dzwonił i co powiedział i usłyszał. Dane te są bardzo ważne dla firm zależnych od sprzedaży, ponieważ pozwalają im zidentyfikować strategie wzrostu i trudności. W rzeczywistości prawie każdy dział korzysta z UCaaS, ponieważ nowoczesna komunikacja przybiera różne formy. W przypadku firm korzystających z platform opartych na chmurze dane analityczne UCaaS nie są dostępne dla niektórych osób, ale dla całego zespołu lub działu.

Wskazówki dotyczące wdrożenia UCaaS w Twojej organizacji

  • Rozpocznij poszukiwania rynku rozwiązań UCaas, gdy zauważysz, że procesy komunikacji zewnętrznej stale rosną.
  • Unified Communications nie konsoliduje wszystkich kanałów komunikacji w ramach jednej platformy, pozwala także na analizę komunikacji oraz zarządzanie lub monitorowanie użytkowników.
  • Doświadczenie pokazało, że pod względem niezawodności infrastruktura internetowa oparta na chmurze jest zrównoważona i wysoce skalowalna. Generalnie jest bezpieczniejsze niż rozwiązania intranetowe.