Co się stanie, gdy 5G zacznie działać w ciężarówkach takich jak Nissan Titan 2020?

Co się stanie, gdy 5G zacznie działać w ciężarówkach takich jak Nissan Titan 2020?
Marzenie o samochodzie podłączonym do sieci powoli się urzeczywistniało. Infrastruktura wokół nas nie zainstalowała wystarczająco szybkich czujników i punktów dostępu, chyba że masz szczęście mieszkać w Las Vegas. Latarnie uliczne, znaki stopu, bariery drogowe – wszystkie są tak samo odłączone od sieci, jak w większości obszarów 30–40 lat temu. Tymczasem samochody stają się coraz bardziej połączone, ale nie ze sobą. Obecnie prawie wszystkie nowe marki i modele oferują jakąś formę łączności, głównie w celach rozrywkowych (czyli oglądania filmów podczas długich podróży).

Nissan Tytan

(Zdjęcie: Nissan) Szybkość wzrosła dzięki dostępowi 4G LTE, czasami w niektórych regionach z szybkością 20 Mb/s lub nawet większą. Mobilny i mobilny hotpot to inteligentna innowacja, która może doprowadzić nas do bardziej połączonych usług. Wystarczy, że zapytam, jaki jest obecny stan tej łączności, jak szybko działa i czy jest wystarczająco niezawodna na nadchodzącą erę większej łączności (i usługi 5G).

Przesyłanie strumieniowe jest łatwe

Niedawno odpaliłem gorący punkt w Nissanie Titan 2020 i tylko po to, żeby się przekonać. Na odludziu, korzystając z własnego smartfona i zaparkowanego na poboczu drogi, zalogowałem się za pomocą iPada firmy Apple i wręczyłem jednego pasażerowi z tyłu. W nowoczesnych pojazdach usługa 4G LTE jest powszechna: w Titanie możesz spodziewać się połączenia z szybkością wystarczającą do obejrzenia filmu w serwisie Netflix. Hotspot można łatwo znaleźć na ekranie głównym, a dla tych z nas, którzy ograniczają korzystanie z niego, aby uniknąć przeładowania, może to być niesamowita korzyść podczas długiej podróży lub podczas oczekiwania na parkingu Trader Joe.

Nissan Tytan

(Zdjęcie: Nissan) Aby rozpocząć, Nissan wymaga zalogowania się do portalu w przeglądarce, a koszty są całkiem rozsądne, przynajmniej w porównaniu z domowymi usługami internetowymi w niektórych obszarach. Płacisz 20 EUR (około 15 EUR, 30 AU) miesięcznie za 1 GB dostępu; Za 5 GB przepustowości miesięcznie kosztuje to 60 EUR (około 45 EUR, 85 AU) miesięcznie. Główną zaletą jest to, że nie potrzebujesz telefonu w ciężarówce ani hotspotu. Nie musisz „świadczyć” usługi własnym urządzeniem, więc jest ona zawsze dostępna dla każdego, kto wskoczy do ciężarówki. Podczas moich testów obsługa była niezawodna i szybka, nawet podczas jazdy po mieście. Nie ma nic złego w tym, że Wi-Fi nie działa, ponieważ znajdujesz się w budynku lub jest podłączonych zbyt wiele osób.

Mocny i stabilny

Jedna rzecz, którą zauważyłem w przypadku usługi 4G LTE w samochodach: jest na tyle niezawodna, że ​​nie odczuwam zacięć ani przerw. Być może Tytan działa jak masywna antena (zakładam, że antena jest wbudowana w dach, ale z tego, co wiem, nie jest ona udostępniana publicznie). To budujące, bo wiem, co będzie dalej.

Nissan Tytan

(Zdjęcie: Nissan) Usługa 5G będzie szybsza, bardziej niezawodna, szerzej rozpowszechniona i mniej podatna na zakłócenia. Pewnego dnia czujniki i hotspoty 5G zostaną zainstalowane na drogach, zjazdach, mostach i innych samochodach, tworząc potężną infrastrukturę sieci 5G. Stała wydajność w sieci 4G LTE to dobry znak, że samochody poradzą sobie z kolejnym krokiem. Kiedy to się stanie? Domyślam się, że stanie się to raczej wcześniej niż później. Sieć 5G trafia na pierwsze strony gazet i prawdopodobnie zostanie szybko wdrożona w 2020 r., więc producenci samochodów prawdopodobnie zastosują nowe usługi. To także pozostanie: jest to szansa dla miast na dalsze postępy w zakresie standardu sieci, o którym wiedzą, że nie zostanie w najbliższym czasie zastąpiony ani zastąpiony.

Nissan Tytan

(Źródło zdjęcia: Nissan) Na drodze TechRadar regularnie przygląda się futurystycznej technologii najpopularniejszych obecnie samochodów. John Brandon, dziennikarz, który od 12 lat pisze o samochodach, co tydzień testuje nowy samochód i jego najnowocześniejszą technologię. Jeden cel: odkryć, jakie nowe technologie doprowadzą nas do w pełni autonomicznych samochodów.