CIO muszą skoncentrować się na trzech krótkoterminowych działaniach, aby zwiększyć odporność swoich organizacji na zakłócenia i przygotować się na wzrost i wzrost epidemii koronawirusa (COVID-19), która zakłóciła ciągłość biznesową, sposób pracy i wzorce wzrostu, branżę powiedział ekspert. Kiedy epidemia wpływa na tradycyjne kanały i operacje, Sandy Shen, starszy dyrektor ds. badań w firmie Gartner, powiedziała, że wartość kanałów cyfrowych, produktów i operacji staje się natychmiast widoczna. „To czerwona flaga dla organizacji, które koncentrują się na codziennych potrzebach operacyjnych kosztem inwestycji w działania cyfrowe i długoterminową odporność” – powiedział. Trzy działania krótkoterminowe obejmują wykorzystanie cyfrowych narzędzi do współpracy z kontrolami bezpieczeństwa i obsługą sieci, angażowanie klientów i partnerów za pośrednictwem kanałów cyfrowych przy jednoczesnym utrzymaniu działań sprzedażowych oraz ustanowienie jednego źródła prawdy dla pracowników. Shen powiedział, że w organizacjach, w których możliwości pracy zdalnej nie zostały jeszcze ustanowione, CIO muszą opracować krótkoterminowe obejścia, w tym zidentyfikować wymagania przypadków użycia, takie jak komunikatory. w zakresie ogólnej komunikacji, rozwiązań do obsługi spotkań/udostępniania plików oraz aplikacji dostępu korporacyjnego, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa i zarządzanie relacjami z klientami, przy jednoczesnym przeglądzie wszystkich uzgodnień dotyczących bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do aplikacji i danych. Wiele firm technologicznych i operatorów telekomunikacyjnych na całym świecie oferuje swoje narzędzia komunikacyjne firmom, instytucjom edukacyjnym i organizacjom pozarządowym do pracy i nauki zdalnej, takie jak różne środki kwarantanny i ograniczenia w podróżowaniu przyjęte przez organizacje, miasta. i krajów spowodowały niepewność i zakłócenia, ponieważ działalność biznesowa została zawieszona lub przerwana. działać w ograniczonym zakresie. Jednak Shen powiedział, że organizacje również borykają się z niedoborami personelu, aby utrzymać podstawowe operacje. CIO mogą współpracować z liderami biznesowymi w celu planowania personelu w celu oceny ryzyka i wypełnienia luk kadrowych, na przykład poprzez identyfikację krytycznych obszarów usług.