CIO muszą mieć odpowiednie przygotowania do radzenia sobie z zakłóceniami związanymi z koronawirusem

CIO muszą mieć odpowiednie przygotowania do radzenia sobie z zakłóceniami związanymi z koronawirusem

CIO muszą skoncentrować się na trzech krótkoterminowych działaniach, aby zwiększyć odporność swoich organizacji na zakłócenia i przygotować się na wzrost i wzrost epidemii koronawirusa (COVID-19), która zakłóciła ciągłość biznesową, sposób pracy i wzorce wzrostu, branżę powiedział ekspert. Kiedy epidemia wpływa na tradycyjne kanały i operacje, Sandy Shen, starszy dyrektor ds. badań w firmie Gartner, powiedziała, że ​​wartość kanałów cyfrowych, produktów i operacji staje się natychmiast widoczna. „To czerwona flaga dla organizacji, które koncentrują się na codziennych potrzebach operacyjnych kosztem inwestycji w działania cyfrowe i długoterminową odporność” – powiedział. Trzy działania krótkoterminowe obejmują wykorzystanie cyfrowych narzędzi do współpracy z kontrolami bezpieczeństwa i obsługą sieci, angażowanie klientów i partnerów za pośrednictwem kanałów cyfrowych przy jednoczesnym utrzymaniu działań sprzedażowych oraz ustanowienie jednego źródła prawdy dla pracowników. Shen powiedział, że w organizacjach, w których możliwości pracy zdalnej nie zostały jeszcze ustanowione, CIO muszą opracować krótkoterminowe obejścia, w tym zidentyfikować wymagania przypadków użycia, takie jak komunikatory. w zakresie ogólnej komunikacji, rozwiązań do obsługi spotkań/udostępniania plików oraz aplikacji dostępu korporacyjnego, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa i zarządzanie relacjami z klientami, przy jednoczesnym przeglądzie wszystkich uzgodnień dotyczących bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do aplikacji i danych. Wiele firm technologicznych i operatorów telekomunikacyjnych na całym świecie oferuje swoje narzędzia komunikacyjne firmom, instytucjom edukacyjnym i organizacjom pozarządowym do pracy i nauki zdalnej, takie jak różne środki kwarantanny i ograniczenia w podróżowaniu przyjęte przez organizacje, miasta. i krajów spowodowały niepewność i zakłócenia, ponieważ działalność biznesowa została zawieszona lub przerwana. działać w ograniczonym zakresie. Jednak Shen powiedział, że organizacje również borykają się z niedoborami personelu, aby utrzymać podstawowe operacje. CIO mogą współpracować z liderami biznesowymi w celu planowania personelu w celu oceny ryzyka i wypełnienia luk kadrowych, na przykład poprzez identyfikację krytycznych obszarów usług.

Wykorzystaj dane, aby podejmować lepsze decyzje

„CIO mogą zobaczyć, jak technologie cyfrowe, takie jak sztuczna inteligencja, mogą zostać wykorzystane do automatyzacji zadań, takich jak rekrutacja i obsługa klienta. Rozwiązania do współpracy, wideokonferencji i transmisji na żywo w miejscu pracy mogą służyć różnym scenariuszom sprzedaży i zaangażowania klientów. Organizacje powinny również umożliwiać klientom samoobsługę za pośrednictwem kanałów internetowych, mobilnych, społecznościowych, kioskowych i interaktywnych kanałów odpowiedzi głosowej (IVR)” — powiedział Shen. Chociaż wiele organizacji nadal angażuje klientów na platformach cyfrowych, powiedział, że nadal angażuje się osobiście w trybie offline odgrywa ważną rolę, ale wartość kanałów cyfrowych staje się oczywista, gdy popyt na rynku maleje, a ludzie coraz bardziej polegają na platformach internetowych w zakresie codziennych dostaw. „Organizacje mogą korzystać z kanałów cyfrowych, takich jak sklepy internetowe i platformy społecznościowe, aby zrekompensować niektóre utraconego popytu. Mogą tworzyć oficjalne strony/konta i integrować możliwości biznesowe, aby umożliwić sprzedaż online. Powinni też szybko dostosowywać produkty, aby nadawały się do sprzedaży przez kanały cyfrowe” – powiedział. Powiedział jednak, że pomieszanie danych z niesprawdzone źródła lub zupełny brak danych może prowadzić do podejmowania nieprzemyślanych decyzji, potęgując niepokój pracowników i sprawiając, że organizacje nie są przygotowane do powrotu do biznesu. normalny „Ten niepokój można nieco złagodzić, jeśli organizacje mogą wykorzystać dane do wspierania podejmowania lepszych decyzji i skuteczniejszego informowania pracowników o postępach”. Organizacje mogą oferować wyselekcjonowane treści ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, takich jak Światowa Organizacja Zdrowia, urzędnicy ds. zasobów ludzkich i komunikacja korporacyjna, aby zapewnić pracownikom konkretne porady” – powiedział Shen.