Ciemna dostawa Innowacyjna dostawa żywności

Ciemna dostawa Innowacyjna dostawa żywności

Zakupy online kształtują usługi na żądanie. Dawno, dawno temu istniały witryny handlu elektronicznego i przetwarzanie kart kredytowych, ale usługi dostawcze stają się coraz inteligentniejsze, a dystrybucja żywności online staje się kolejną wielką rzeczą.

Ciemna dostawa oznacza przestrzenie specjalnie zaprojektowane do dostaw bezpośrednio do konsumenta. Ciemne kuchnie są jednym z przykładów: stanowią skuteczną alternatywę dla restauracji, które chcą rozszerzyć swoją działalność na nowe obszary, bez ponoszenia takich samych kosztów ogólnych, jak otwarcie restauracji przy głównej ulicy. Firmy takie jak Deliveroo niedawno otworzyły klaster małych profesjonalnych przestrzeni do pracy, które pozwalają restauracjom zaspokoić zapotrzebowanie konsumentów na dostawę bez przeciążania istniejących witryn.

Ciemne sklepy i supermarkety to kolejny przykład innowacji w zakresie ciemnych dostaw: szyte na miarę placówki handlowe przypominające tradycyjny supermarket lub inne sklepy, ale niedostępne dla publiczności, towary wykorzystywane do realizacji zamówień składanych online.

O autorze

Mustafa Sezgin jest wiceprezesem ds. inżynierii w Glovo.

Jakie korzyści przyniesie to konsumentom?

Nasza sieć dedykowanych magazynów, w których znajdują się świeże produkty, artykuły spożywcze i artykuły codziennego użytku, takie jak artykuły zdrowotne i kosmetyczne oraz artykuły gospodarstwa domowego, pozwala kurierom szybko i szybko reagować na potrzeby mieszkańców. Miasto pod względem artykułów spożywczych.

W naszych ciemnych supermarketach znajdziesz ponad 2,500 różnych produktów gotowych do dostarczenia konsumentom w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia. Na przykład, jeśli masz chore dziecko i pilnie potrzebujesz leków dostępnych bez recepty, model ciemnego supermarketu umożliwia ich otrzymanie bez wychodzenia z domu.

Jakie korzyści przyniesie to kierowcom?

Koncentrujemy się nie tylko na tym, jak zapewnić płynną obsługę naszym klientom, ale także na 36,000 XNUMX przemytnikach, zwanych „Glovers”. Zawsze szukamy sposobów na ulepszenie Twojego doświadczenia, abyś mógł w pełni wykorzystać swoją pracę na platformie.

Czas oczekiwania w restauracjach i sklepach to jeden z największych problemów kierowców dostawczych. Wiele restauracji po prostu nie jest w stanie zrównoważyć wymagań klientów restauracji z zamówieniami zewnętrznymi, a klienci restauracji zazwyczaj mają pierwszeństwo. Jednak cały czas oczekiwania na zamówienia zmniejsza liczbę dostaw, które kierowcy mogą zrealizować i kwotę, jaką mogą zarobić.

Samo istnienie ciemnych kuchni i sklepów częściowo przyczynia się do rozwiązania tego problemu, ponieważ pracownicy tych placówek skupiają się wyłącznie na przygotowywaniu dostaw. Już zaczynamy wdrażać usługę „McDonalds Drive Thru”, w ramach której kurierzy docierają do ciemnego sklepu, a zamówienie oczekuje na realizację.

Uczenie maszynowe z ciemnymi narodzinami.

Korzystamy z uczenia maszynowego, aby zoptymalizować czas dostawy, upewniając się, że w czasie rzeczywistym wybrany jest najbliższy kurier klienta, dzięki czemu możemy dostarczyć produkty tak szybko, jak to możliwe.

Na przykład sztuczna inteligencja pozwala nam obliczyć, ile czasu zajmie przygotowanie zamówienia, ile czasu zajmie kurierowi odzyskanie przesyłki i ile czasu zajmie kurierowi jego dostarczenie (oba w zależności od lokalizacji przesyłki) odbiorca). restauracja/sklep w porównaniu z adresem użytkownika). Możemy również wykorzystać uczenie maszynowe do porównania poziomów zapasów w naszych ciemnych supermarketach z popytem konsumentów, aby zapewnić odpowiednie zaopatrzenie sklepów w okresach szczytu.

Technologia ta jest niezbędna do zarządzania dostawami w czasie rzeczywistym. W Glovo na każdą pocztę widzimy „dwa zamówienia w przedsprzedaży”. Pozwala nam to przewidywać, zachowując elastyczność, rozdzielając zamówienia pomiędzy różnymi kurierami w oparciu o ich bliskość do partnerów i użytkowników, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności operacyjnej, a wszystko po to, aby zapewnić optymalną dostawę. i szybko

Przyszłe innowacje w przestrzeni dostaw.

Zakłócenia w sektorze handlu detalicznego artykułami spożywczymi już mają miejsce i naszym zdaniem w nadchodzących latach znacznie przyspieszą. W sektorze usług dostawczych obserwujemy coraz większą personalizację, która wymaga lepszego zrozumienia potrzeb klienta.

Oczekujemy, że czas dostaw będzie nadal się skracał i stale pracujemy nad jego skróceniem, wdrażając technologię umożliwiającą naszym pracownikom w ciemnych sklepach, takich jak domy towarowe, znajdowanie produktów. elektronicznie, bez konieczności ręcznego wyszukiwania.

Co więcej, wraz z rozwojem Internetu rzeczy (IoT) i wzajemnie połączonych urządzeń, mogliśmy być świadkami przyszłej integracji produktów Alexa i Google Home, a zamówienia są realizowane za pomocą urządzeń głosowych. Lub na przykład w naszych ciemnych sklepach lodówki automatycznie zamawiają zapasy, aby mieć pewność, że niczego nie brakuje w magazynie – innowacje są nieograniczone.

Mustafa Sezgin jest wiceprezesem ds. inżynierii w Glovo.