Branża gier potrzebuje przejrzystych i jaśniejszych zasad: Octro

Branża gier potrzebuje przejrzystych i jaśniejszych zasad: Octro
Najgorszy rok na świecie może być najlepszym dla platform gamingowych. Aby uniknąć nudy związanej z zamknięciem w domach, wiele osób szukało odosobnienia oferowanego przez platformy gier online. Podobnie jak w innych częściach Indii, branża gier również rozkwitła i nabrała nowego impetu dzięki zakazowi niektórych popularnych aplikacji do gier w Chinach, w tym PUBG Mobile. Jednak nie wszystko było łatwe dla branży, ponieważ rządy niektórych stanów uznały za stosowne zakazać platform gier online w swoich stanach na tej podstawie, że (gry online) promują hazard, co w niektórych przypadkach doprowadziło również do samobójstwa. Ten zakaz w jednym stanie i koszerność w innym jest tym, co niepokoi branżę. „Chcemy jaśniejszych, bardziej przejrzystych i jednoznacznych przepisów” – powiedział Manav Sethi, dyrektor ds. marketingu globalnego w Octro Inc, w ekskluzywnej rozmowie z TechRadar India. Dodaje, że przewidywalny system regulacyjny pomoże firmom wiedzieć, na czym stoją, a także przyczyni się do skalowalnych inwestycji w branży startupów z branży gier. „Te inwestycje w nowe firmy zajmujące się grami są dobre dla całej gospodarki i całego świata Internetu”.

Octro obiecuje bezpieczny ekosystem gier

Słowa zaangażowania Octro „Jesteśmy zaangażowani w tworzenie bezpiecznego ekosystemu i stawienie czoła wyzwaniom, takim jak nieodpowiedzialny hazard i oszustwa”. Octro to oczywiście największa indyjska firma zajmująca się grami mobilnymi, której gry takie jak Teen Patti, Indian Rummy i Tambola znajdują się w pierwszej dziesiątce aplikacji na platformy Apple iOS, Google Play i Windows Phone 8. Manav Sethi powiedział, że firmy takie jak Twoja chcą tworzyć bezpieczny ekosystem na wielu poziomach. „W Octro mamy rygorystyczne wytyczne” – powiedział. Jednak ogólne wrażenie w Indiach jest takie, że dzięki hazardowi online oszukiwani są niewinni ludzie, głównie młodzi ludzie. W niektórych przypadkach według doniesień popełnili także samobójstwo. W wielu indyjskich sądach toczy się wiele postępowań w interesie publicznym przeciwko grom online, stwierdzając, że „powodują one zmiany w zachowaniu i psychice, uniemożliwiają inne hobby, prowadzą do słabych wyników w nauce, a letargiczny charakter prowadzi do przyrostu masy ciała. Uzależnienie od gier może spowolnić rozwój mózgu i mieć negatywny wpływ wzrok, a także prowadzi do bezsenności.” Jednak Manav odpowiedział na to, mówiąc: „Jesteśmy zaangażowani w budowanie bezpiecznego ekosystemu i stawienie czoła wyzwaniom, takim jak nieodpowiedzialny hazard i oszustwa”. Stwierdził, że zalegalizowanie gier hazardowych online pomoże zachęcić rządy do ulepszenia wiarygodnego kanału dochodów.

Gray w przepisach regulujących platformy do gier

Manav nawiązał do szarości w indyjskich ramach prawnych dotyczących branży gier. Oczekuje się, że do 2021 r. indyjska branża gier online stanie się branżą wartą miliardy dolarów. Staje się również głównym źródłem zaangażowania społecznego i generowania dochodów. Ponieważ Indie to kraj przyjazny dla urządzeń mobilnych, ponad 90% graczy online gra w gry na swoich telefonach. W 2019 r. w Indiach pobrano około 5.600 miliarda aplikacji do gier mobilnych, co stanowi najwięcej na świecie i stanowi prawie 13% aplikacji do gier na całym świecie. Jednak legalność sportów fantasy i internetowych gier karcianych w Indiach zależy od tego, czy daną grę kwalifikuje się jako „grę zręcznościową”, czy „grę losową”. Hazard jest częścią hazardu i dlatego podlega ograniczeniom stanowym w zakresie hazardu. Jednakże gry wymagające znacznych i znacznych umiejętności (pod względem matematycznym ponad 50%) nie podlegają przepisom dotyczącym hazardu i dlatego są legalne w Indiach. Jednak argument „gier zręcznościowych” do tej pory doprowadził sądy do zezwalania na wyścigi konne i gry karciane, takie jak remik i poker. Kiedy jednak rządy niektórych stanów zakazują ich stosowania w jednym miejscu i zezwalają na nie w innych, z pewnością nastąpi zamieszanie. W każdym razie ograniczenie geograficzne dotyczące gier online nie jest skuteczne. Z tym właśnie walczą firmy takie jak Octro.

Manav Sethi, director de marketing global, Octro Inc

Manav Sethi, dyrektor ds. marketingu globalnego w firmie Octro Inc (Źródło zdjęcia: Octro) Manav i jego firma uważają, że zakazywanie szerokiego wachlarza możliwości, jakie wnoszą do kraju gry zręcznościowe, jest niesprawiedliwe. „Istnieje potrzeba sformułowania lub wprowadzenia rygorystycznych przepisów dotyczących systemu licencjonowania, aby zapewnić przejrzystość działań w Internecie” – stwierdził. Na szczęście dla Octro i innych firm zajmujących się grami, Niti Aayog, zespół doradców zajmujących się polityką indyjskiego rządu, zalecił utworzenie jednego organu samoregulującego ds. sportów fantasy online w Indiach. Pański projekt sprawozdania wydaje się sugerować jednolity standard operacyjny.

Octro ma ponad 200 milionów użytkowników

To właśnie gry takie jak Tambola Octro ma nadzieję rozpowszechnić na całym świecie i uczynić je popularnymi na całym świecie. Jak powiedział Manav, Manav Sethi Octro unowocześnia swoją infrastrukturę technologiczną, aby zapewnić najszybszy, skalowalny w czasie rzeczywistym silnik do gier i przechwytywać dane w wysokiej rozdzielczości. Naszym celem jest poprawa wrażeń z gry – dodał. Z prawie 200 milionami użytkowników, Octro jest jednym z czołowych przedstawicieli indyjskiej branży gier. Jej Teen Patti cieszy się ogromną popularnością i ma ponad 150 milionów użytkowników. Remik to kolejna gra karciana w ich stajni, która ma ponad 35 milionów użytkowników (zarówno w odmianach społecznościowych, jak i na prawdziwe pieniądze). Manav powiedział, że aplikacja Tambola firmy Octro to kolejna popularna gra. Odnotowano ponad 50% wzrost bazy użytkowników. Miał ponad milion instalacji. Football Battles to kolejna gra Octro, która zyskuje teraz na popularności. Manav ma nadzieję rozpowszechnić takie gry na całym świecie i sprawić, że będą popularne na całym świecie. „Chcemy stworzyć więcej globalnych adresów IP, które można będzie przenieść na 200 rynków i zlokalizować na 20 języków” – dodał. Octro jest między innymi finansowane przez Sequoia Capital, która zainwestowała 15 milionów euro w 2014 roku. Strumień przychodów Octro obejmuje zewnętrznych reklamodawców i zintegrowaną sprzedaż produktów. Firma kontynuuje optymalizację, aby poprawić swoje wyniki. Manav oświadczył, że naszym celem jest wprowadzanie innowacji w nowych grach oraz ulepszanie istniejących gier i funkcji, a także zapewnianie naszym użytkownikom najlepszych i najbezpieczniejszych doświadczeń.