Automatyzacja naszej przyszłości: spojrzenie na zrobotyzowaną automatyzację procesów.

Automatyzacja naszej przyszłości: spojrzenie na zrobotyzowaną automatyzację procesów.
Obawa, że ​​pewnego dnia roboty przejmą nasze stanowiska pracy, jest powszechna, mimo że w kilku branżach roboty już współpracują z człowiekiem. Jednak nie w taki sposób, w jaki myślisz. Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA) wykorzystuje roboty, a raczej pracowników AI, aby pomóc firmom zautomatyzować szeroką gamę zadań i obciążeń. TechRadar Pro rozmawiał z szefem ewangelizacji UiPath, Guyem Kirkwoodem, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak firmy wykorzystują RPA do automatyzacji swoich obciążeń.

W jaki sposób UiPath pomaga firmom zwiększyć produktywność?

Dzięki platformie robotycznej automatyzacji procesów (RPA) firma UiPath zapewnia organizacjom roboty programowe, których można używać do automatyzacji powtarzalnych i przyziemnych zadań. Przede wszystkim są to rzeczy, których pracownicy nie lubią robić. Dzięki wsparciu tych robotów pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej strategicznej i satysfakcjonującej pracy, generując znaczny wzrost produktywności i większe możliwości w zakresie innowacji. Na przykład jeden z japońskich klientów UiPath, Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC), dzięki wdrożeniu RPA zaoszczędził ponad milion roboczogodzin.

Źródło obrazu: UiPath (Źródło zdjęcia: UiPath)

Firma powstała w Rumunii, a później przeniosła się do Nowego Jorku. Co motywowało ten ruch i czy został on opłacony?

W 2017 roku UiPath przeniósł swoją siedzibę do Nowego Jorku. Nowy Jork jest uznanym centrum firm zajmujących się oprogramowaniem. Firma chciała być częścią tętniącej życiem społeczności biznesowej i technologicznej. Ponadto wielu jej pierwszych klientów ma siedziby w Nowym Jorku, w tym instytucje finansowe, banki i firmy ubezpieczeniowe. Bliskość tych klientów pozwala na bardziej intymne interakcje twarzą w twarz i pomaga UiPath budować silniejsze relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami i partnerami. Ta bliskość nie ogranicza się do Nowego Jorku, UiPath jest obecnie obecny w 34 krajach i zrozumiał, że lokalna wiedza i relacje są nieocenione dla efektywnego wzrostu. Wynik? Przychody UiPath są równo podzielone pomiędzy obie Ameryki (37%), Europę (34%) i Azję (29%); Ta równomierna dystrybucja jest niezwykle nietypowa dla firmy, która istnieje zaledwie cztery lata. Wreszcie Nowy Jork przyciąga największe talenty technologiczne (zwłaszcza programistów) ze względu na dużą populację i pobliskie szkoły. Od czasu przeprowadzki UiPath zawsze był zdumiony talentem technologicznym, jaki Nowy Jork ma do zaoferowania. Do tego stopnia, że ​​od czasu przeprowadzki do nowego budynku przy Park Avenue latem 2018 roku liczba pracowników podwoiła się, a firma musiała wybudować dodatkową powierzchnię na Brooklynie.

W jaki sposób firmy wykorzystują RPA do automatyzacji przyziemnych zadań i czy możesz podać kilka przykładów rodzaju zautomatyzowanego procesu?

Firmy wdrażają RPA, aby skutecznie zarządzać zabiegami na dużą skalę w sposób dostosowany do potrzeb każdej firmy. Obecnie RPA jest wykorzystywane w niemal każdej branży i funkcji, włączając w to IT, finanse i księgowość, zasoby ludzkie i obsługę klienta. RPA można używać do wielu zadań, niezależnie od tego, czy chodzi o wypełnianie formularzy lub arkuszy kalkulacyjnych, organizowanie przychodzących informacji czy przetwarzanie transakcji. „Nowością” w RPA jest to, że generuje korzyści dla pracowników i firm. Na przykład State Auto, ponadregionalna firma ubezpieczeniowa z siedzibą w Columbus w stanie Ohio, wykorzystuje RPA do swoich zadań administracyjnych. Audytorzy State Auto przeglądają tysiące zasad, aby ustalić zalecenia dotyczące zmiany stawek. Zasady, które nie wymagają audytu, muszą być nadal udokumentowane, co wymaga rutynowego wprowadzania danych w dwóch oddzielnych, niepołączonych systemach, wyboru kodu i wyboru z listy rozwijanej. Dzięki robotom czynność ta jest szybka i bezbłędna, uwalniając użytkowników od żmudnych i stresujących zadań. Korzystanie z rozwiązania RPA firmy UiPath w firmie State Auto pozwoliło zaoszczędzić ponad 65,000 XNUMX godzin pracy. Te godziny nie przełożyły się na utratę miejsc pracy, a raczej na czystą wartość dodaną, która umożliwiła niespotykany dotąd wzrost. RPA poprawia także satysfakcję z pracy, zwiększa produktywność i poprawia obsługę klienta. Dyrektor generalny klienta UiPath w Irlandii powiedział: „Odkąd wprowadziliśmy automatyzację, nastroje w naszej organizacji uległy zmianie. Mamy szczęśliwszych pracowników i teraz mierzymy nasze usługi w kategoriach komplementów, a nie skarg. To nie ma nic wspólnego z technologią; jesteśmy świadkami fundamentalnej zmiany w kulturze.

Czy usługi IT utrudniają wdrażanie RPP?

Usługi IT pomagają we wdrażaniu RPA, ponieważ CIO dysponują niezbędną infrastrukturą do wdrażania robotów. Aby wdrożenia RPA zakończyły się sukcesem, niezwykle ważne jest, aby działy IT i jednostki biznesowe współpracowały, ustalały cele i współpracowały. Początkowo RPA było postrzegane jako sposób na uniknięcie czekania, aż dział IT zapewni połączenia system-system (API) tradycyjnie zarezerwowane dla zespołów IT. Działając poprzez interfejs użytkownika, RPA może zapewnić te same korzyści, a nawet lepsze, znacznie szybciej i taniej. Dlatego uznano go za potencjalne zagrożenie dla DSI i opisano go pejoratywnie na różne sposoby: „brudny roztwór” lub „roztwór lepkiego tynku”. Na szczęście tę sytuację zastąpiła świadomość, że RPA sprawdza się równie dobrze w dziale IT. do resetowania haseł, integracji ITSM i BPM/ERP, tak jak ma to miejsce w przypadku Twoich współpracowników w operacjach biznesowych.

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło zdjęcia: Shutterstock (Źródło zdjęcia: Źródło zdjęcia: Shutterstock)

Jak organizacje mogą znaleźć właściwą równowagę pomiędzy IT i biznesem?

Podobnie jak w przypadku każdego działania lub usługi, które współpracują z innymi, rozwiązaniem jest partnerstwo. Organizacje IT muszą mieć pewność, że posiadają wystarczające (i solidne) procesy i narzędzia dotyczące zgodności i zarządzania w celu ochrony danych korporacyjnych. Z kolei sama firma musi czuć się komfortowo, wiedząc, że technologia informacyjna napędza przejście do bardziej zautomatyzowanej przyszłości, w której roboty i ludzie współpracują. Partnerzy technologiczni UiPath zauważyli to: na przykład Oracle używa RPA, a nie API, do łączenia się z wieloma różnymi systemami, które łączą się z jej platformą: jest to tańsze, szybsze i szybsze. Bardziej niezawodne, biorąc pod uwagę ciągłą ewolucję krajobrazu aplikacji. Pomyśl o tym, jeśli oba systemy mają interfejs użytkownika, RPA może służyć jako pomost.

W jaki sposób UiPath planuje rozszerzyć działalność na większą liczbę obszarów biurowych i klientów?

Po udowodnionym sukcesie RPA w obszarze zaplecza, w dużej mierze dzięki fantastycznej pracy, którą Blue Prism, twórcy RPA i jego poprzedni konkurenci, wykazywali od 2002 r., rośnie zapotrzebowanie na wykorzystanie RPA w biurze. RPA jest już stosowane w centrali, aby skrócić czas transakcji w call center i pomóc pracownikom radzić sobie z dużą liczbą przychodzących żądań. RPA może również pomóc w usprawnieniu komunikacji z klientami poprzez monitorowanie kalendarza kontaktów i uruchamianie przypomnień, gdy nadejdzie czas, aby pracownicy skontaktowali się z klientami lub rozpatrzyli reklamację. Poza tym RPA może również wysyłać automatyczne wiadomości do klientów, aby umożliwić szybsze odpowiedzi. Dlatego UiPath znalazł równowagę pomiędzy robotami bez nadzoru (pracującymi nad czynnościami, których nikt nie chce wykonywać) i robotami monitorowanymi (które pomagają ludziom wykonywać i ulepszać wykonywaną pracę). chcę się dostosować) ulega zmianie. W 2018 r. w przypadku osób bez nadzoru stosunek procentowy wyniósł 64:36; To dzisiaj o 46:54 na korzyść robotów monitorowanych. < p class="bordeaux-image-check">Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (Źródło zdjęcia: Shutterstock)

Jakiej rady udzieliłbyś firmom, które chcą wdrożyć RPA po raz pierwszy?

To proste: skorzystaj z fantastycznego zasobu stworzonego przez firmę analityczną Everest Group! Poradnik Smart RPA to przewodnik krok po kroku, który pomaga organizacjom dowolnej wielkości i każdej branży przejść od etapu pilotażowego do wstępnego pilotażu, aby stać się tym, co nazywają Pinnacle. Gdzie jest automatyzacja w każdej części biznesu? Tę 200-stronicową instrukcję obsługi można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej UiPath.