Argument za interoperacyjnością komunikatów korporacyjnych.

Argument za interoperacyjnością komunikatów korporacyjnych.
Wraz z ewolucją narzędzi komunikacji biznesowej w ostatnich latach, wiadomości w czasie rzeczywistym stały się podstawową formą komunikacji w nowoczesnych biurach. Choć miejsce pracy przyszłości staje się miejscem pracy dnia dzisiejszego, pojawienie się aplikacji do czatowania jest często postrzegane jako pozytywny krok naprzód. Jednak pomimo pojawienia się nowoczesnych, trwałych aplikacji do dyskusji grupowych, takich jak Slack, Microsoft Teams i Webex Teams, jeśli współpraca na to pozwala, nirwana jest dalej niż kiedykolwiek. Firmy regularnie wyrażają frustrację z powodu liczby aplikacji do czatu używanych równolegle przez ich organizację. W większości organizacji powszechne jest połączenie wielu aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Microsoft Teams, Skype dla firm, Slack, Webex Team lub Cisco Jabber. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozwój organiczny, przetwarzanie równoległe, czy fuzje i przejęcia, prawie każda duża firma ma wiele aplikacji do przesyłania wiadomości działających równolegle.

L & # 39; interoperacyjność

Rynek wiadomości korporacyjnych wymaga interoperacyjności. W ostatnich miesiącach Cisco umożliwiło interoperacyjność między Jabberem i Webex Teams, a Microsoft wyprzedził Skype for Business i Microsoft Teams. Jest to doskonała okazja dla firm, aby odzyskać kontrolę nad swoimi aplikacjami do czatowania. Rozwiązanie tego problemu jest często postrzegane jako podjęcie decyzji, która pojedyncza aplikacja do czatu powinna zostać skonsolidowana. Stwarza to swój własny, unikalny problem polegający na usunięciu często używanego narzędzia z połowy zespołu. To jest wyraźny problem. Tradycyjnie masz dwie możliwości:
  • Przyjmij odgórne podejście do współpracy i zastosuj produkt, zakłócając połowę działalności firmy i tracąc produktywność, ponieważ wszyscy są zmuszeni migrować do nowej aplikacji do czatowania online.
  • Kontynuuj jak zwykle, korzystając z różnych usług, korzystając z własnych aplikacji do czatowania online, tworząc sztuczną barierę w komunikacji pomiędzy różnymi częściami organizacji.
  • Źródło obrazu: Pexels (Zdjęcie: © Źródło zdjęcia: Rawpixel / Pexels)

    Przyciągaj i zatrzymuj talenty.

    Najbardziej oczywistą wadą jednej lub drugiej z tych opcji jest wyeliminowanie osobistych preferencji pracowników. Badania pokazują, że użytkownicy są bardziej produktywni, korzystając ze znanego narzędzia. Zwłaszcza członkowie pokolenia Y oczekują, że technologia, z którą spotykają się w pracy, będzie na równi z technologią, z której korzystają w życiu osobistym. Aplikacje do czatowania i narzędzia do współpracy odgrywają ważną rolę w wojnie talentów. Lyndsay Lantz, starszy dyrektor ds. systemów biznesowych w SailPoint, wyjaśnia, że ​​respondenci mogą teraz odmówić przyjęcia stanowiska, jeśli nie zostaną zaoferowane określone platformy współpracy.

    Korzystanie z wielu aplikacji do czatowania

    Jeśli wybierzesz ekosystem przesyłania wiadomości od wielu dostawców, możesz pomyśleć, że to najłatwiejszy sposób. Mniej pracy, żadnych migracji i wszyscy nadal robią to, co robili wcześniej. Nieuchwytna utrata produktywności jest uciążliwym czynnikiem w większości strategii współpracy. Zasadniczo im więcej masz pracowników i im więcej aplikacji uruchamiasz w silosach, tym mniej efektywna będzie Twoja współpraca. Według raportu Salesforce 86% pracowników i menedżerów wskazuje na brak współpracy lub nieefektywną komunikację w przypadku niepowodzeń w miejscu pracy. Sztuczne bariery między aplikacjami do przesyłania wiadomości w miejscu pracy są jednym z głównych czynników powodujących załamanie komunikacji. Dlaczego więc nie widzimy, aby coraz więcej firm wdrażało interoperacyjność przesyłania wiadomości? Każda firma będzie miała swoje własne powody. Niektórzy przywołują budżety, wyzwania, jakie stwarzają istniejące systemy i przekonanie, że pewnego dnia możliwa będzie konsolidacja wokół jednego narzędzia. Ponieważ tylko 14 procent menedżerów IT jest zadowolonych ze swojej strategii komunikacji i współpracy, pozostaje wiele do zrobienia, aby podnieść świadomość na temat rozwiązań interoperacyjnych umożliwiających łączenie platform współpracy.

    Źródło obrazu: Shutterstock Źródło zdjęcia: Shutterstock (Zdjęcie: © Źródło obrazu: Totojang1977/Shutterstock)

    Koszty zmiany są wysokie

    Popularność Slacka, szczególnie wśród zespołów inżynierów oprogramowania, jest jednym z głównych czynników fragmentacji narzędzi do przesyłania wiadomości w miejscu pracy. Z punktu widzenia inżyniera znającego się na technologii doświadczenie użytkownika Slacka, z jego eleganckim interfejsem i potężnymi elementami sterującymi na pasku, jest niezrównane. Koszt przeniesienia zespołu inżynierów ze Slacka do innej aplikacji do przesyłania wiadomości, takiej jak na przykład Microsoft Teams, jest wysoki. Wiele zespołów inżynieryjnych przyjęło Slack kilka lat temu i zainwestowało znaczne zasoby w tworzenie niestandardowych integracji Slack lub wdrażanie bogatych w funkcje aplikacji z aplikacji Slack. Katalog niedostępny na innych platformach. W Slacku często przechowywane są miesiące lub lata historii dyskusji, a zaawansowana funkcja wyszukiwania Slacka stanowi w zasadzie bogatą bazę wiedzy dla wielu pracowników. Tak więc, jeśli/kiedy menedżerowie IT w firmie zaczną oceniać Microsoft Teams lub Webex, ważne jest, aby szukać rozwiązań, które mogą pomóc zespołom inżynierskim, które naprawdę chcą korzystać ze Slacka. Liderzy IT w biznesie zdają sobie sprawę, że pomyślne wdrożenie Microsoft Teams lub Webex w całej firmie często będzie wymagało rozwiązania, które umożliwi entuzjastom Slacka dalsze korzystanie z ich ulubionej aplikacji do czatowania.

    Apetyt na interoperacyjność

    Czy większość firm stopniowo zaakceptuje rzeczywistość środowisk poczty e-mail pochodzących od wielu dostawców, a rozwiązaniem tego problemu będzie interoperacyjność? W miarę jak firmy przenoszą większość pracowników ze Slack do Slack Enterprise Grid, ze Skype for Business do Microsoft Teams lub z Cisco Jabber do Cisco Webex Teams, stos współpracy w przedsiębiorstwie staje się coraz bardziej rozdrobniony. Dostępność interfejsów API do przesyłania wiadomości wreszcie umożliwia platformom takim jak Cisco Webex, Microsoft Teams i Slack interoperacyjność, co umożliwia współistnienie i rozkwit przesyłania wiadomości między platformami.

    Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (Obraz: © Źródło obrazu: Shutterstock)

    Interoperacyjność komunikatów jest rzeczywistością.

    Wykorzystując interfejsy API dostępne na platformach takich jak Slack, Cisco Webex i Microsoft Teams, przesyłanie wiadomości między platformami szybko staje się normą, bez wyjątku. Od czasu premiery Mio spotkaliśmy wielu klientów korzystających z różnych kombinacji platform. Zwolnieni użytkownicy mogą natywnie uruchamiać użytkowników Microsoft Teams za pomocą wiadomości. Cisco Webex Team Spaces synchronizuje się w czasie rzeczywistym z kanałami Slack. Zespoły mogą zachować synchronizację, a poszczególne osoby mogą wybrać preferowaną platformę. Jeśli Ty i Twoi współpracownicy korzystacie z wielu aplikacji do czatowania na komputerze, pamiętaj, że nie jesteś sam. Fragmentacja korporacyjnych aplikacji poczty e-mail wpływa na prawie każdą większą firmę na świecie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​interoperacyjność przesyłania wiadomości staje się przedmiotem dyskusji wszystkich głównych graczy. Ponieważ komunikacja biznesowa stale ewoluuje, a miejsce pracy przyszłości staje się po prostu nowoczesnym miejscem pracy, na pierwszym planie będą aplikacje do czatowania i interoperacyjność przesyłania wiadomości. Tom Hadfield, dyrektor generalny Mio