AMD robi zdjęcia Nvidii za pomocą Extended FidelityFX Toolbox i GPUOpen

AMD robi zdjęcia Nvidii za pomocą Extended FidelityFX Toolbox i GPUOpen

AMD ogłosiło ponowne uruchomienie GPUOpen, które ma teraz nową stronę internetową i cztery nowe efekty FideltyFX zoptymalizowane pod kątem kart graficznych AMD Navi. GPUOpen, który AMD zadebiutował w 2016 roku, jest zbiorem technologii i specyfikacji GPU typu open source, które programiści mogą wykorzystać w tworzeniu gier. Firma ogłosiła dzisiaj, że odnowiła istniejącą od czterech lat witrynę internetową, nadając jej „nowoczesny wygląd”, zapewniając programistom łatwe w użyciu źródło dostępu do narzędzi i technologii GPUOpen, a także samouczki, przykłady i prezentacje, aby uczcić wraz z długo oczekiwanym przeprojektowaniem firma AMD ogłosiła, że ​​każdego dnia w tym tygodniu będzie udostępniać nowe narzędzia i technologie GPUOpen. Te zoptymalizowane pod kątem RDNA efekty zapewnią programistom bardziej zaawansowane narzędzia do wdrażania wysokiej jakości efektów post-processingu w grach i będą istnieć w przeciwieństwie do bardziej unikalnych technologii Nvidii GameWorks, takich jak PhysX i HairWorks.

słodycze dla oczu wszędzie

Większość programu stanowi rozszerzenie zestawu narzędzi FideltyFX, który został wprowadzony w zeszłym roku wraz z funkcją Content Adaptive Sharpening (CAS). Firma AMD dodała dzisiaj cztery nowe efekty, w tym Stochastic Screen Spatial Reflections (SSSR), Combined Computing Adaptive Ambient Occlusion (CACAO), Luminance Preservation Mapper (LPM) i Single Pass Subsampler (SPD). Jak ogłosił Team Red, SSSR umożliwi wysokiej jakości odbicia przy minimalnym obciążeniu, CACAO pomoże poprawić wygląd obiektów w oparciu o ich ekspozycję na światło otoczenia, LPM zapewni doskonały HDR i treści z szeroką gamą kolorów do gier, a SPD generuje poziomy tekstur MIP przy użyciu obliczeń asynchronicznych w celu uzyskania optymalnej wydajności. Dodatkowo firma AMD udostępniła dwie nowe wersje demonstracyjne, które można pobrać już dziś. Pierwsza, FEMFEX, to biblioteka procesorów typu open source Team Red dla deformowalnych materiałów fizycznych, która „pozwala twórcom gier przenieść fizyczny realizm na wyższy poziom”, podczas gdy TressFX umożliwi akcelerowane przez GPU realistyczne tworzenie włosów, symulację skóry w grze i technologię renderowania . Aby zakończyć tydzień ponownego uruchomienia GPUOpen, jak nazywa to AMD, firma zorganizuje w piątek pierwsze wydarzenie poświęcone wirtualnym programistom. Wydarzenie Let's Build będzie gospodarzem wielu prezentacji, które Team Red zaplanował na Game Developers Conference (GDC).