AMD może pójść w ślady DLSS Nvidii z FSR 3.0 Frame Rate Booster

AMD może pójść w ślady DLSS Nvidii z FSR 3.0 Frame Rate Booster

AMD może rozważyć pójście w innym kierunku z FSR w przyszłości, a jeśli widoczna jest wskazówka na Twitterze, intencją Team Red jest opracowanie technologii zwiększania liczby klatek na sekundę zgodnie z liniami opartymi na sztucznej inteligencji, podobnie jak Nvidia DLSS.

Teoria ta opiera się na sugestii zamieszczonej na Twitterze przez znanego przeciekającego sprzęt Greymon55, który zauważył nowe zatwierdzenie w repozytorium LLVM, które odnosi się do wprowadzenia instrukcji WMMA (Wave Matrix Multi-Accumulate) w GFX11.

AI przyspiesza! Powinien działać z FSR3.0 i innymi funkcjami. https://t.co/Wh31UxdoaI 29 czerwca 2022 r.

Zobacz więcej

W porządku, to brzmi jak dużo bełkotu, więc co powiesz na tłumaczenie? Zasadniczo GFX11 odnosi się do procesorów graficznych nowej generacji RDNA 3 (i kart Radeon Pro) firmy AMD, a instrukcje WMMA są sposobem na naprawdę przyspieszenie operacji uczenia maszynowego (AI). Może to więc wskazywać, że FSR, prawdopodobnie w wersji 3.0, wykorzystuje takie sztuczki sztucznej inteligencji, aby uzyskać wyniki skalowania o wyższej jakości.

Jedna z teorii, która unosiła się w tle, jest taka, że ​​być może karty graficzne RDNA 3 będą oferować jakąś zintegrowaną funkcjonalność sprzętową wzorowaną na rdzeniach Tensor Nvidii – dedykowanych procesorach AI na kartach graficznych RTX, używanych jako mięśnie do wzmocnienia DLSS.

Analiza: Czy AMD zrezygnuje z kolejnej drogi AI?

Oczywiście musimy być bardzo ostrożni, zanim wyciągniemy duże wnioski z jednego zobowiązania. I to z pewnością nie oznacza, że ​​karty graficzne nowej generacji RDNA 3 będą koniecznie dostarczane z konkretnym sprzętem zaprojektowanym w celu przyspieszenia obciążeń AI (takich jak rdzenie Tensor Nvidii).

Należy tutaj wziąć pod uwagę kilka kluczowych rzeczy. Nie zapominajmy, że AMD właśnie wypuściło FSR 2.0, a dzięki tej technologii zaszło wiele zmian, w tym przejście na Time Scale, które oferuje ogromne ulepszenia w stosunku do zaktualizowanej Space Scale (używanej w FSR 1.0). Widzieliśmy, że robi to dużą różnicę w obsługiwanych grach, a porównania wskazują na całkiem imponujące wyniki jakości obrazu dla FSR 2.0 w porównaniu z DLSS 2.0, przy czym Team Red znacznie nadrabia zaległości.

Co więcej, AMD argumentuje, że FSR 2.0 jest skutecznym rywalem DLSS bez potrzeby akceleracji opartej na sztucznej inteligencji (lub nawet dedykowanego sprzętu na GPU w celu usprawnienia tych operacji, co wymaga czasu). wydajność GPU). W rzeczywistości AMD w dużej mierze bagatelizowało wpływ i znaczenie sztucznej inteligencji w skalowaniu technologii...

Tak więc dla AMD rozważenie wyposażenia swoich kart graficznych RX 7000 w jakiś odpowiednik dla rdzeni Tensor wydaje się być dobrą rozciągliwością, zwłaszcza że nie słyszeliśmy wcześniej żadnych plotek o GPU, podobnie jak w przypadku GPU nowej generacji. daleko od premiery (może przybędą w październiku).

To prawda, że ​​płyty RDNA 3 mogą w jakiś sposób korzystać z tych instrukcji WMMA w celu dalszej optymalizacji FSR 2.0, ale każda implementacja FSR 3.0, która wykorzystuje uczenie maszynowe i powiązany z nim dedykowany sprzęt, jest z pewnością dobrym rozwiązaniem. Wydaje się, że wskazuje to na to, że sztuczna inteligencja jest w rzeczywistości sposobem, w jaki AMD wyobraża sobie przyszłość (pomimo ostatnich komentarzy i wątpliwości wyrażanych co do tego, jaką dokładnie różnicę robi w DLSS).

W takim przypadku planem może być kontynuowanie korzystania z FSR 2.0 po nadejściu implementacji nowej generacji (FSR 3.0), ponieważ wraz z debiutem FSR 2.0 gry nadal obsługują FSR 1.0 (ponieważ ten ostatni może nie być tak dobry, ale zapewnia szerszy zasięg dla mniej wydajnych procesorów graficznych).

Kto wie, w końcu, ale jasne jest, że AMD stworzyło i wepchnęło FSR jako otwarty standard i może być używany nie tylko na własnych kartach graficznych Radeon (nawet nieco starszych modelach), ale także na procesorach graficznych Nvidia i Intel . Więc cokolwiek się stanie, AMD prawdopodobnie nie chce odwracać się od tego kluczowego elementu swojej filozofii zwiększania liczby klatek na sekundę.

Najlepsze dzisiejsze oferty na karty graficzne

https://t.myvisualiq.net/impression_pixel?r=hawk-cache&et=i&ago=212&ao=803&aca=123513&si=1943169&ci=234568&pi=356748&ad=-4&advt=1943169&chnl=-4&vndr=1481&sz=8336&u16=|94pt36  yo

Przez Wccftech (Otwiera się w nowej karcie)