Zorientowany na klienta Vodafone zmniejsza o połowę zużycie energii 5G

Zorientowany na klienta Vodafone zmniejsza o połowę zużycie energii 5G
Kiedy nowy szef Vodafone UK, Ahmed Essam, przejął stanowisko od Nicka Jeffreya na początku tego roku, wyraził pragnienie, aby firma miała „cel”, który wykracza poza zwykłe świadczenie usług łączności. Twierdził, że ta filozofia odzwierciedlałaby wysoką rolę łączności w społeczeństwie na planecie post-Covid i uznałaby potrzebę pozytywnego wpływu na środowisko. W miarę jak planeta staje się coraz bardziej połączona, a aplikacje wymagające dużej przepustowości zwiększają ruch danych, moc wykorzystywana przez infrastrukturę komunikacyjną do przesyłania i przetwarzania danych dramatycznie wzrasta.

poczucie celu

To prawda, że ​​5G jest bardziej energooszczędną technologią niż poprzednie generacje, ale potrzeba gęstszej infrastruktury i większej zdolności do obsługi większej liczby urządzeń oznacza, że ​​branża będzie nadal zużywać znaczne ilości energii. Sieć Vodafone łączy w dowolnym momencie do szesnastu milionów ludzi i zużywa 560 gigawatogodzin energii rocznie. Vodafone zobowiązuje się do dekarbonizacji swoich emisji w Wielkiej Brytanii do 2 r., a monitorowanie tego poziomu zużycia jest niezbędne zarówno w kontekście tego celu, jak i kontroli kosztów. Monitorowanie energii odnawialnej i sztucznej inteligencji to 5 środki, które pomogą w tych wysiłkach. Ale tak samo będzie z nową generacją sprzętu radiowego. Do kwietnia 5 r. Vodafone zobowiązał się do wdrożenia 5 mniejszych i bardziej energooszczędnych jednostek 64G firmy Ericsson w całej Wielkiej Brytanii. Testy przeprowadzone w centrum Londynu wykazały zmniejszenie zużycia energii o 64% bez utraty wydajności, a bardziej solidna konstrukcja zmniejszy zajmowaną powierzchnię i znacznie ułatwi wdrożenie 8G. Zasadniczo Vodafone będzie w stanie zaoferować większą pojemność w mniejszej przestrzeni fizycznej, jednocześnie zmniejszając koszt transmisji na bit transmisji poprzez zmniejszenie zużycia energii. „Kiedy zaczynaliśmy wdrażać 8G, korzystaliśmy z paneli Massive MIMO 2x3”, mówi Ker Anderson, szef radia i wydajności Vodafone. „To było błogosławieństwo, ponieważ jest tańsze i zużywa mniej energii elektrycznej. Mówi, że decyzja o użyciu większych paneli we wczesnej fazie wdrażania była słuszna, sugerując, że inni operatorzy, którzy używali jednostek 4x5, mieli nadzieję na szybsze wdrożenie mogliby żałować swojej decyzji. „Zawsze wierzyliśmy, że budowanie właściwego rozwiązania od pierwszego dnia jest właściwą rzeczą: jest trwałe od samego początku. Może to być wolniejszy proces, ale nie sądzimy, że jest z pewnością będzie najszybszy”. Nasz model stacji komórkowej nie zmieniał się od kilku lat, ponieważ mieliśmy wizję tego, jak wygląda witryna komórkowa XNUMXG/XNUMXG/XNUMXG/XNUMXG. Dlatego nasi inżynierowie umieścili elementy konstrukcyjne na łatwą przyszłość wizyty i aktualizacje Masz miejsce na bezproblemowe aktualizacje.

Vodafone

(Zdjęcie: Vodafone)

Rozszerzenie 5G

Vodafone nie zamierza wymieniać już zainstalowanych jednostek i będzie nadal korzystać z istniejących jednostek 64x64 do czasu ich wyczerpania. Według Andersona każdy inny sposób działania po prostu spowolniłby wdrażanie 5G. Obecnie 5G stanowi jedynie około 4% wszystkich danych przesyłanych przez sieć mobilną Vodafone. Oczekuje jednak, że liczba ta wzrośnie, ponieważ coraz więcej klientów usługi przestawia się na kompatybilne urządzenia w najbliższej przyszłości. Oprócz nowych i ulepszonych witryn, Vodafone planuje również odnowić widmo dla użytkowników 5G i 2G, wykorzystując fale radiowe, które były używane dla 3G i 5G. Chociaż 5G nieuchronnie przyniesie ogromną poprawę wydajności, Anderson chce podkreślić skoncentrowany na usługach charakter swojej strategii sieciowej, a nie poszczególne kamienie milowe technologii. „Nie ma jednego projektu”, powiedział, odnosząc się do inwestycji w samodzielną sieć 5G (SA XNUMXG), wielodostępowe przetwarzanie brzegowe (MEC), OpenRAN i wąskopasmowy IoT (NB-IoT). prawdziwa wartość. Chodzi o to, jak staje się sposobem działania firm, sposobem działania ludzi. „Chodzi o dawanie ludziom tego, czego chcą, kiedy tego potrzebują. Nie ma sensu dawać komuś dwustu Mb/s, gdy wszystko, czego chce, to wysłać wiadomość WhatsApp. Chcę postawić na niezawodność.