Myliłem się co do kontrolera PS5 DualSense i nie mogłem być szczęśliwszy

Myliłem się co do kontrolera PS5 DualSense i nie mogłem być szczęśliwszy

Nigdy nie jest łatwo zjeść skromny kawałek ciasta, ale z radością muszę przyznać, że myliłem się co do kontrolera PS5 DualSense. Innowacyjny nowy pad Sony to bez wątpienia mój ulubiony aspekt konsoli PlayStation 5. Ale nadal jestem trochę zaskoczony, że twórcy tak łatwo to przyjęli.

Widzisz, byłem przekonany, że większość fantazyjnych funkcji kontrolera DualSense zostanie przeoczona. I nie bez powodu. W poprzednich generacjach konsol można było zaobserwować wyraźną tendencję, w ramach której zewnętrzni programiści, szczególnie w przypadku gier międzyplatformowych, po prostu ignorowali określone funkcje konsoli, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.

W końcu sześcioosiowy akcelerometr PS3, który nadal jest obecny w DualSense, był rzadko używany poza kilkoma grami. Na PS4 touchpad DualShocka po kilku miesiącach pracy stał się w zasadzie gigantycznym, ponadgabarytowym przyciskiem menu. HD Rumble na Nintendo Switch zostało prawie zignorowane po wydaniu 1-2-Switch, a na Xbox One wyzwalacze impulsów kontrolera były przez lata kardynalnie zaniedbywane, co na szczęście zostało naprawione na Xbox Series X.

Byłem wtedy przekonany, że będziemy świadkami jedynie spędzania czasu przez własne studia Sony na maksymalnym wykorzystaniu wrażeń dotykowych i wyzwalaczy adaptacyjnych DualSense, ale cieszę się, że tak się nie stało. Z dala od.

Świetna pomoc

Ktoś trzymający kontroler PS5 DualSense

(Źródło zdjęcia: ff)

Praktycznie każda gra na PS5 zawiera jakąś implementację DualSense i nadal nie wydaje mi się to chwytem marketingowym. Tak, często może to być subtelne, ale funkcje DualSense mają wymierny wpływ na moją ogólną przyjemność za każdym razem, gdy gram na PS5. Uwielbiam satysfakcjonującą informację zwrotną, którą otrzymujesz za każdym razem, gdy strzelasz z broni w Call of Duty: Vanguard lub sposób, w jaki możesz poczuć kroki Jessego Fadena w Kontroli podczas ruchu. Jest to coś, czego naprawdę brakuje mi grania na innych konsolach.

Jeśli chodzi o własne premiery Sony, Astro's Playroom, Returnal i Ghost of Tsushima: Director's Cut to świetne przykłady fantastycznych możliwości kontrolera DualSense, a te gry byłyby gorsze bez magii znajdującej się w podkładkach kontrolera Sony. Ale niezależnie od tego, nie spodziewałem się, że programiści zewnętrzni będą tak mocno opierać się na DualSense.

zmysłowe uczucia

Przycisk DualSense PS

(Źródło zdjęcia: Sony)

Dlaczego więc DualSense otrzymał takie wsparcie? Cóż, wiemy już, że Sony ułatwiło wdrażanie takich funkcji, jak dotykowe sprzężenie zwrotne, za pomocą różnych ustawień wstępnych. Myślę jednak, że dla twórców (i graczy) jest jasne, że DualSense naprawdę dodaje dodatkowy wymiar grze wartej poznania.

Zauważyłem, że wybrałem kilka gier innych firm zamiast PS5 po prostu ze względu na obietnicę wdrożenia DualSense, ponieważ jest to wyjątkowa zaleta w porównaniu z konkurencją.

Jeśli jeszcze nie poczułeś magii DualSense, zacznij od Astro's Playroom. Uczucie jazdy na łyżwach po lodzie, strzelanie z karabinu maszynowego lub wskakiwanie po raz pierwszy do kałuży wody to jeden z tych momentów w grze, które na zawsze zapadną w Twoją pamięć, jak uderzenie piłki tenisowej po raz pierwszy. czas na Wii Sports lub oglądałeś grę działającą w rozdzielczości HD (hej, Call of Duty 2).

Fakt, że twórcy w dalszym ciągu korzystają z funkcji kontrolera PS5 DualSense, z łatwością pokazuje, że dotykowe sprzężenie zwrotne i adaptacyjne wyzwalacze stanowią istotny dodatek do gry i mam szczerą nadzieję, że trafią one na przyszłe konsole PlayStation.

Dzisiejsze najlepsze oferty kontrolerów bezprzewodowych Sony PlayStation 5 DualSense