YouTube zakazuje filmów promujących wyższość i dyskryminację

YouTube zakazuje filmów promujących wyższość i dyskryminację

Google prowadzi ciągłą walkę z niewłaściwym wykorzystaniem swojej platformy wideo YouTube. Technologiczny gigant zmienia swoją politykę dotyczącą treści dozwolonych w jego serwisie półregularnie. Najnowsza poprawka do tak zwanej „polityki YouTube przeciwdziałającej mowie nienawiści” w szczególności zakazuje „filmów wideo przedstawiających wyższość jednej grupy nad grupą w celu usprawiedliwienia dyskryminacji, segregacji lub dyskryminacji”. „Wykluczenie ze względu na takie cechy, jak wiek, płeć, rasa, kasta, religia, orientacja seksualna lub status weterana”. W poście na blogu YouTube ogłaszającym tę zmianę zasad jako konkretny przykład treści, które zostaną zakazane, wymieniono „filmy promujące lub gloryfikujące ideologię nazistowską”, nazywając je „z natury dyskryminującym”. Oprócz tej flagi usuwane będą również filmy z YouTube zawierające „treści zaprzeczające istnieniu dobrze udokumentowanych brutalnych wydarzeń, takich jak kręcenie filmu o Holokauście czy szkoły podstawowej Sandy Hook”. Google będzie karać użytkowników, których treści na ich kanałach zostaną uznane za naruszające powyższe zasady dotyczące nienawiści: „Jeśli Twoje treści naruszają te zasady, usuniemy je i wyślemy Ci e-mail z informacją. Jeśli w pierwszej kolejności opublikujesz treści, które naruszają nasze zasady społeczności raz otrzymasz ostrzeżenie bez kary dla swojego kanału." "Jeśli tak się nie stanie, nałożymy ostrzeżenie na Twój kanał. Twój kanał zostanie zamknięty, jeśli otrzymasz 3 ostrzeżenia. Jeśli uznamy, że Twoje treści są bliskie na mowę nienawiści: „Możemy ograniczyć dostępne dla Ciebie funkcje YouTube. Te treści”.

Walka w toku

Google po raz pierwszy ogłosił silniejsze stanowisko w sprawie terrorystów, mowy nienawiści i treści dyskryminujących w 2017 r., kiedy internetowy gigant zmagał się z realiami tej operacji. system darmowy i otwarty, a jednocześnie można go monitorować pod kątem szkodliwych działań. Od tego czasu Google coraz bardziej zaostrza swoje zasady dotyczące rodzaju treści, które mogą pojawiać się na jego platformach, takich jak YouTube, i wzmaga wysiłki w celu moderowania tych mediów. Dziś strategia moderacji polega na usuwaniu treści wyraźnie sprzecznych z jej polityką, ograniczaniu dystrybucji treści „z pogranicza” (które mogą zawierać np. dezinformację) poprzez ich degradację, podniesienie oceny. autorytet poprzez promowanie w polecanych filmach itp. i nagradzaj zaufanych twórców monetyzacją.