YouTube może być Twoim kolejnym dostawcą przestrzeni dyskowej w chmurze na całe życie

YouTube może być Twoim kolejnym dostawcą przestrzeni dyskowej w chmurze na całe życie

W YouTube wykryto lukę, która umożliwia użytkownikom pobieranie i uzyskiwanie dostępu do skompresowanych danych ukrytych w filmach jako rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych, chociaż nie jest to tak proste ani zalecane, jak się wydaje.

Aby to zadziałało, Infinite-Storage-Glitch (otwiera się w nowej karcie) (przez PC Gamer (otwiera się w nowej karcie)), narzędzie opracowane w Rust przez użytkownika Github DvorakDwarf, musi być uruchamiane z dystrybucji Linuksa i skompilowane z source lub przy użyciu platformy programistycznej Docker (otwiera się w nowej karcie). Na Githubie nie ma darmowych kolekcji i być może nie bez powodu.

DvorakDwarf uważa na stronie projektu Github, że chociaż warunki korzystania z usługi YouTube nie zabraniają w szczególności przesyłania filmów zawierających pliki, prawnicy Google mogli planować z wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę sekcję dotyczącą „Odmowy korzystania z usługi”.

Przechowywanie plików w filmie YouTube

Więc chociaż jest to interesujący rozwój, TechRadar Pro nie może wyraźnie zasugerować, abyś się spieszył i wypróbował to.

Autor narzędzia, również ostrożny w swoich słowach, ostrzegł przed uczynieniem go swoim kolejnym rozwiązaniem do przechowywania w chmurze, zauważając, że brakuje mu obsługi systemu plików i zawiera wiele błędów, których nie planują naprawić. Należą do nich słabe wykorzystanie pamięci RAM, które ogranicza poszczególne pliki do „około” stu MB.

Mimo to, jeśli nie szczególnie cenisz swoje konto Google lub jesteś zainteresowany nowszymi formami przechowywania danych (takimi jak hybrydy taśmy i dysku twardego, a nawet DNA), może to być zadziwiające.

Użytkownicy zapisują pliki w pliku .zip, a narzędzie integruje je z plikiem wideo: nowym, „wielokrotnie większym”. Wideo można następnie przesłać, tak jak zostało przesłane, a pliki można „odinstalować” za pomocą narzędzia.

Użytkownicy mają wiele możliwości zapisywania swoich danych: w pikselach RGB (szybkich i wydajnych, ale bardziej podatnych na uszkodzenia i kompresję) lub czarno-białych pikselach binarnych.

Oba tryby są wrażliwe na kompresję, więc wiele czynników, takich jak rozmiar piksela (zalecane 2x2 piksele dla binarnych) może się swobodnie poruszać i jest zapisywanych w pierwszej klatce renderowanego wideo, aby ułatwić zapamiętanie żądanych opcji.