Wydatki na aplikacje do współpracy rosną w obliczu niepewności ekonomicznej

Wydatki na aplikacje do współpracy rosną w obliczu niepewności ekonomicznej

Według nowego raportu IDC, globalne wydatki na aplikacje do współpracy wzrosły o 28,4% rok do roku w 2021 r., zwiększając sprzedaż o 29 mld USD.

To już piąty rok z rzędu, w którym rynek odnotował dwucyfrowy wzrost, ze sprzedażą przekraczającą 6.5 miliarda euro w stosunku do szacunków IDC dotyczących rynku aplikacji do współpracy w zeszłym roku.

Chociaż formalne zlecenia pracy z domu już nie istnieją, popularność hybrydowych i zdalnych modeli pracy nadal dominuje w firmach na całym świecie, co doprowadziło organizacje do rozszerzenia wykorzystania oprogramowania do pracy z domu na większą liczbę pracowników. Ponadto IDC zidentyfikowało zakup i integrację wielu aplikacji w celu lepszego zaspokojenia potrzeb biznesowych, a także wzrost cen i aktualizacje funkcji jako kluczowe czynniki wzrostu.

Wzrost obejmuje wszystkie rynki i podrynki współpracy zidentyfikowane przez IDC. Należą do nich aplikacje do współpracy zespołowej, takie jak Slack i Microsoft Teams; aplikacje konferencyjne, takie jak Zoom, Webex oraz grupy konferencyjne Google i Microsoft Teams; platformy aplikacji dla przedsiębiorstw, takie jak Khoros i Salesforce; wydarzenia wirtualne, takie jak Cvent i On24; i e-mail.

Jednak inflacja, która w niektórych krajach osiąga już dwucyfrowe wartości, oraz strach przed możliwą recesją, która pojawia się na horyzoncie, mogą spowolnić wzrost. Chociaż oczekuje się, że rynek oprogramowania do współpracy utrzyma dwucyfrowy wzrost CAGR (złożona roczna stopa wzrostu) w ciągu najbliższych pięciu lat, oczekuje się, że spadnie, powiedział Wayne Kurtzman, wiceprezes ds. mediów społecznościowych, badań społeczności i współpracy w IDC. i autor raportu

Ostatecznie jednak tendencja firm do wdrażania technologii w celu usprawnienia procesów biznesowych pomoże we wspieraniu wzrostu.

„Firmy, podobnie jak ich pracownicy, ewoluują w erze handlu cyfrowego. Większość firm, według badań IDC, obawia się, że ich pracownicy są bardziej obeznani z technologią niż sama firma” – powiedział. „Przyjęcie platform do współpracy, zwłaszcza w połączeniu ze zintegrowanymi aplikacjami i wewnętrzną kulturą współpracy, pomaga w uzyskaniu znaczących nowych wydajności i stworzeniu lepiej połączonej siły roboczej”.

Kurtzman powiedział, że wszystkie aplikacje zidentyfikowane w raporcie IDC będą nadal rosły, na czele z aplikacjami do współpracy zespołowej i platformami aplikacji dla przedsiębiorstw, a ogólny rynek aplikacji do współpracy ma osiągnąć poziom 63 miliarda do 800 r.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.