Wszyscy producenci samochodów mogą udoskonalić adaptacyjny tempomat na trzy sposoby

Wszyscy producenci samochodów mogą udoskonalić adaptacyjny tempomat na trzy sposoby
Testowałem Autobahn Golf GTI 2.0T 2019 i… co za pośpiech! Ten turbodoładowany hot hatch ma moc, pokonywanie zakrętów jest niesamowite, a nawet dźwięk wydechu sprawiał, że chciałem jechać dłużej i szybciej po różnych drogach. W rzeczywistości dokładnie to zrobiłem podczas przejażdżki około 650 mil, głównie testując kręty teren i wtapiając się w ruch uliczny jak wiosenny kurczak. Ponieważ jednak próbuję przetestować technologię samochodową na drodze w odniesieniu do działania autonomicznego, byłem przede wszystkim zainteresowany tym, jak Golf GTI radzi sobie w określonych warunkach drogowych na konwencjonalnych drogach przy użyciu tempomatu adaptacyjnego (ACC). ACC od dawna jest używany w samochodach luksusowych, ale jest stosunkowo nowy w samochodach z niższej półki, takich jak Golf GTI (cena 36,890 29,000 EUR, około 54,000 XNUMX GBP lub XNUMX XNUMX AU). Ponadto ten samochód nie bez powodu nazywany jest autostradą: jazda na długich dystansach jest przyjemna. Moim celem było poznanie wydajności VAC, ale także zastanowienie się, w jaki sposób wszyscy producenci samochodów mogą z czasem ulepszyć tę technologię, prowadząc nas do w pełni autonomicznej przyszłości.

Obraz 1 z 3

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 2 z 3

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 3 z 3

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zastrzeżenie tutaj: nie opieram go na Golfie GTI. ACC działa dokładnie zgodnie z oczekiwaniami i działa w przypadku większości marek i modeli. Opierając się na moich ogólnych ustaleniach, test ACC w golfie jest ważną korzyścią dla bezpieczeństwa, ponieważ nikt z nas nie może przez cały czas zwracać uwagi na drogę. Byłem pod wrażeniem tego, jak łatwo dostrzega inne samochody, utrzymuje mnie w bezpiecznej odległości (to coś, co można łatwo ustawić, naciskając przycisk), a nawet zwalniał do niskich prędkości w korku. Jest to doskonały przykład technologii zapożyczonej z samochodów wysokiej klasy, takich jak Audi A3 Hatch (starszy brat Golfa) do innych samochodów, na które wielu z nas może sobie pozwolić. Podczas mojego testu zdałem sobie również sprawę, że wszystkie samochody korzystające z ACC można w przyszłości ulepszyć. Trzy z moich dań na wynos z tej podróży są opisane poniżej.

1. Znaczące samochody wjeżdżające na autostradę

Jednym z najciekawszych odkryć podczas tej podróży jest to, że obecnie wszystkie samochody korzystają z adaptacyjnego tempomatu: kiedy samochód miał wjechać na jezdnię i włączyć się do ruchu po prawej stronie samochodu, ACC nie zauważył, że pojazd został całkowicie ze sobą zrośnięte. Golf prawidłowo wyregulował prędkość i zwolnił. Oznacza to jednak, że opóźnienie jest wolniejsze. Najbardziej podoba mi się to, że samochód zdaje sobie sprawę, że zaraz wjedzie na jezdnię i zwalnia na długo przed zmianą biegu przez ACC. Tak robią kierowcy-ludzcy, ponieważ wiemy, że samochód się połączy. Wielu z nas również ma tendencję do wybierania lewego pasa, jeśli tak się stanie. Dlatego kolejną funkcją może być automatyczne poruszanie się po lewym pasie.

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen)

2. Nie zwalniaj szybko, gdy ktoś ci przerywa

Roboty nie myślą jak ludzie, jeszcze nie. Adaptacyjny tempomat istnieje już od dziesięciu lat, ale nadal uważa się za maszynę. We wszystkich samochodach, które testowałem z ACC, gdy ktoś nagle zatrzyma się przed tobą (ale nie w naprawdę niebezpieczny sposób), twoja prędkość nagle się zmieni. Samochód zwalnia zbyt szybko, reagując na nagłe pojawienie się innego samochodu. To dobrze, a Golf zrobił to, co miał zrobić. Jednak w przyszłych wersjach ACC (nazwijmy to ACC 2.0) wolałbym, aby mój samochód identyfikował inny samochód na długo przed tym, zanim skręci przede mną z prędkością autostradową. Powinienem przewidzieć tor ruchu tego samochodu: że na prawym pasie jest wolniejszy samochód, więc oczywiście ten drugi samochód pojedzie dalej ode mnie i włączy się. Jest to przewidywalne dla ludzkich kierowców, a nie dla ACC. Aby to zadziałało, czujniki muszą identyfikować i śledzić samochód zbliżający się do włączenia oraz znać warunki ruchu (na przykład samochody mogą poruszać się po lewym pasie i nagle włączać się do ruchu).

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen)

3. Pamiętaj o przyspieszeniu

Oto interesujące odkrycie, z którym łatwo sobie poradzić. Kilka razy dałem się uśpić i jechałem wolniej prawym pasem. Samochód osobowy lub ciężarówka przede mną jechał za wolno, ale nie zauważyłem tego, ponieważ Golf zwolnił, aby dostosować się do tej prędkości (i słusznie, ponieważ został zaprojektowany do osiągów). Moja żona czasami zastanawiała się, dlaczego jedziemy tak wolno. Wolałbym opinię na desce rozdzielczej, coś, co mówi mi, że teraz jeżdżę znacznie wolniej i zmieniam pas. Ponownie, aby to zadziałało, samochód musiałby rozumieć przepływy ruchu i to, co robią inne samochody: kierowcy na lewym pasie, aby jechać szybciej, kierowcy na prawym pasie, aby jechać wolniej i przez chwilę. komunikacja samochód-samochód, która jest obecnie w fazie rozwoju i miejmy nadzieję, że będzie dość nieuchronna.

VW Golf GTI 2.0T Autobahn

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Po drodze TechRadar regularnie przegląda futurystyczną technologię dzisiejszych najpopularniejszych samochodów. John Brandon, dziennikarz, który pisze o samochodach od 12 lat, co tydzień testuje nowy samochód i jego zaawansowaną technologię. Jeden cel: wiedzieć, jakie nowe technologie doprowadzą nas do w pełni autonomicznych samochodów.