Wielka Brytania jest uzależniona od usługi transmisji strumieniowej telewizji, ale nie tak bardzo, jak mogłoby się wydawać

Wielka Brytania jest uzależniona od usługi transmisji strumieniowej telewizji, ale nie tak bardzo, jak mogłoby się wydawać

Czy subskrybujesz usługę strumieniowego przesyłania telewizji, taką jak Netflix, Amazon Prime Video lub Now TV? Jeśli to czytasz, prawdopodobnie tak jest, ponieważ nowy raport Ofcom pokazał, że prawie połowa gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii subskrybuje jakąś formę usługi przesyłania strumieniowego.

Organ regulacyjny ds. komunikacji publikuje roczny raport na temat stanu konsumpcji mediów w kraju. Wersja 2019 mówi wiele o ewolucji naszych nawyków związanych z oglądaniem.

Liczba gospodarstw domowych korzystających z usług telewizji strumieniowej i abonujących je wzrosła z 11.2 mln (39%) w zeszłym roku do 13.3 mln (47%) w 2019 r. Chociaż niewielki odsetek tu i ówdzie wydaje się nieznaczny wzrost, to prowadzi nas do tego krok w stronę krajobrazu zdominowanego przez przepływ.

Tradycyjna telewizja umarła, prawda?

Może nie! Jedna z interesujących statystyk wyłaniających się z raportu jest taka, że ​​chociaż usługi przesyłania strumieniowego zyskują na popularności od pokoleń i są coraz bardziej obecne wśród młodszych osób w wieku od 16 do 24 lat, większość gospodarstw domowych nie próbuje ich zastępować pełnymi treściami. tradycyjną telewizję, korzystając z serwisów takich jak Netflix, aby uzupełnić swoje dotychczasowe nawyki związane z oglądaniem.

W komunikacie prasowym Ofcom na temat raportu stwierdzono, że tradycyjne oglądanie telewizji nadal stanowi około 70% czasu spędzanego przed telewizorem w brytyjskich domach, średnio nieco ponad trzy godziny dziennie. - w zeszłym roku liczba ta zmniejszała się o 11 minut rocznie.

Trend nie ogranicza się do telewizji internetowej: to bardziej telewizja. Całkowita liczba subskrypcji streamingowych w Wielkiej Brytanii rosła znacznie szybciej niż liczba gospodarstw domowych, z 15,6 mln do 19,1 mln w ciągu trzech miesięcy.

Kanały telewizyjne również walczą o utrzymanie się w sektorze, w raporcie podkreślono, że „brytyjscy nadawcy publiczni – BBC, ITV, Channel 4, Channel 5 i S4C – pokazali, że ich pochodzenie jest ponad 100 razy bardziej oryginalne niż kanały nadawane za granicą”.

Yih-Choung Teh, dyrektor grupy ds. badań i strategii Ofcom, dodał: „Sposób, w jaki oglądamy telewizję, zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. W ciągu siedmiu lat usługi przesyłania strumieniowego wzrosły z zera do prawie połowy domów w Wielkiej Brytanii”.

„Ale tradycyjni nadawcy nadal mają do odegrania kluczową rolę, produkując tego rodzaju genialne brytyjskie programy, z którymi zagraniczni giganci technologiczni mają trudności z konkurowaniem”.