Obecnie przytłaczająca liczba MŚP ma dość poziomu usług oferowanych przez ich bank komercyjny. Nowe badanie przeprowadzone przez platformę wydawania kart Margeta wykazało, że 84% właścicieli firm jest sfrustrowanych wynikami swoich banków. Prawie jedna trzecia (30%) wyraziła również konsternację terminami podejmowania decyzji kredytowych przez instytucje finansowe, a także była sfrustrowana sztywnością kredytów oferowanych przez banki. Krajowa Federacja Samozatrudnionych i Małych Firm (FSB) wydała już ostrzeżenie, że nawet 250.000 12 MŚP jest zagrożonych upadkiem w ciągu najbliższych 78 miesięcy. Badania potwierdzają, że należy zrobić więcej, aby pomóc przedsiębiorstwom dotkniętym kryzysem gospodarczym. Dlatego zachęca się banki, aby robiły więcej, aby usunąć niepotrzebne bariery i zapewnić większe wsparcie społeczności MŚP. Badanie wykazało, że prawie cztery na pięć MŚP (19%) stały się bardziej niż kiedykolwiek uzależnione od usług bankowości cyfrowej w wyniku Covid-XNUMX.
Usługi cyfrowe
W rezultacie prawie dziewięciu na dziesięciu (89%) prosi obecnie banki o oferowanie ulepszonych usług cyfrowych na rynku bankowości biznesowej. Jeśli sytuacja się nie poprawi, 67% MŚP stwierdziło w ankiecie, że rozważyłoby zmianę na innego profesjonalnego dostawcę rachunków bankowych. Najważniejsze ulepszenia, o które prosili MŚP podczas badania, obejmowały możliwość śledzenia dochodów i wydatków w czasie rzeczywistym z firmowych kont bankowych (82%). Jednocześnie 80% chciało mieć możliwość wysyłania, opłacania i śledzenia faktur bezpośrednio z firmowego konta bankowego (80%). Dodatkowo 77% chciało zintegrować swój bank komercyjny z innymi systemami, w tym z oprogramowaniem księgowym. Respondenci uważali, że pomogłoby to przyspieszyć podejmowanie decyzji o pożyczkach biznesowych. „Małe i średnie firmy pragną doświadczeń związanych z bankowością cyfrową, ale wcześniej były ograniczone przez podaż. Na początku pandemii Covid-19 kanały cyfrowe stały się dla MŚP jedynym sposobem na zarządzanie finansami, wnioskowanie o kredyty i dokonywanie płatności, więc musiały się dostosować i nie chcą wracać do starych sposobów” . wyjaśnia Ian Johnson, dyrektor generalny Marqeta na Europę. „Jednocześnie na scenę weszły innowacyjne nowe fintechy, takie jak Tide i Capital on Tap, zapewniające bezproblemowe cyfrowe wrażenia klientom z sektora MŚP. Banki Challenger, takie jak Starling Bank, Revolut i Monzo, również wprowadziły oferty bankowości biznesowej, które podnoszą oczekiwania MŚP w zakresie usług bankowości biznesowej, co może wywołać idealną burzę. Jeśli banki nie podejmą działań w celu ulepszenia istniejących usług cyfrowych, ryzykują utratę ważnego źródła przychodów, ponieważ klienci zwracają się do innych dostawców z lepszymi ofertami. "