Większość MŚP jest sfrustrowana komercyjnymi usługami bankowymi

Większość MŚP jest sfrustrowana komercyjnymi usługami bankowymi

Obecnie przytłaczająca liczba MŚP ma dość poziomu usług oferowanych przez ich bank komercyjny. Nowe badanie przeprowadzone przez platformę wydawania kart Margeta wykazało, że 84% właścicieli firm jest sfrustrowanych wynikami swoich banków. Prawie jedna trzecia (30%) wyraziła również konsternację terminami podejmowania decyzji kredytowych przez instytucje finansowe, a także była sfrustrowana sztywnością kredytów oferowanych przez banki. Krajowa Federacja Samozatrudnionych i Małych Firm (FSB) wydała już ostrzeżenie, że nawet 250.000 12 MŚP jest zagrożonych upadkiem w ciągu najbliższych 78 miesięcy. Badania potwierdzają, że należy zrobić więcej, aby pomóc przedsiębiorstwom dotkniętym kryzysem gospodarczym. Dlatego zachęca się banki, aby robiły więcej, aby usunąć niepotrzebne bariery i zapewnić większe wsparcie społeczności MŚP. Badanie wykazało, że prawie cztery na pięć MŚP (19%) stały się bardziej niż kiedykolwiek uzależnione od usług bankowości cyfrowej w wyniku Covid-XNUMX.

Usługi cyfrowe

W rezultacie prawie dziewięciu na dziesięciu (89%) prosi obecnie banki o oferowanie ulepszonych usług cyfrowych na rynku bankowości biznesowej. Jeśli sytuacja się nie poprawi, 67% MŚP stwierdziło w ankiecie, że rozważyłoby zmianę na innego profesjonalnego dostawcę rachunków bankowych. Najważniejsze ulepszenia, o które prosili MŚP podczas badania, obejmowały możliwość śledzenia dochodów i wydatków w czasie rzeczywistym z firmowych kont bankowych (82%). Jednocześnie 80% chciało mieć możliwość wysyłania, opłacania i śledzenia faktur bezpośrednio z firmowego konta bankowego (80%). Dodatkowo 77% chciało zintegrować swój bank komercyjny z innymi systemami, w tym z oprogramowaniem księgowym. Respondenci uważali, że pomogłoby to przyspieszyć podejmowanie decyzji o pożyczkach biznesowych. „Małe i średnie firmy pragną doświadczeń związanych z bankowością cyfrową, ale wcześniej były ograniczone przez podaż. Na początku pandemii Covid-19 kanały cyfrowe stały się dla MŚP jedynym sposobem na zarządzanie finansami, wnioskowanie o kredyty i dokonywanie płatności, więc musiały się dostosować i nie chcą wracać do starych sposobów” . wyjaśnia Ian Johnson, dyrektor generalny Marqeta na Europę. „Jednocześnie na scenę weszły innowacyjne nowe fintechy, takie jak Tide i Capital on Tap, zapewniające bezproblemowe cyfrowe wrażenia klientom z sektora MŚP. Banki Challenger, takie jak Starling Bank, Revolut i Monzo, również wprowadziły oferty bankowości biznesowej, które podnoszą oczekiwania MŚP w zakresie usług bankowości biznesowej, co może wywołać idealną burzę. Jeśli banki nie podejmą działań w celu ulepszenia istniejących usług cyfrowych, ryzykują utratę ważnego źródła przychodów, ponieważ klienci zwracają się do innych dostawców z lepszymi ofertami. "