Po wielu problemach z uruchamianiem i zamykaniem oraz kwestiach prawnych, należący do Facebooka WhatsApp otrzymał wreszcie zielone światło na uruchomienie usługi płatniczej w Indiach. Indyjska National Payments Corporation (NPCI) dała WhatsApp zgodę na udostępnienie krajowego United Payments Interface (UPI) online. WhatsApp może stopniowo rozszerzać swoją bazę użytkowników UPI. Ale z pozwoleniem przychodzi ostrzeżenie. NPCI powiedział WhatsApp, który ma ponad 400 milionów użytkowników w Indiach, że może „stopniowo” wprowadzać płatności dla swoich użytkowników. Według NCPI WhatsApp może rozszerzyć usługę płatniczą do 20 milionów użytkowników i musi współpracować z wieloma partnerami bankowymi. NPCI powiedział również, że ograniczy aplikacje innych firm, aby żadna aplikacja nie przetwarzała więcej niż 30% wszystkich transakcji UPI w ciągu miesiąca.
Teraz przesyłanie pieniędzy do WhatsApp jest tak proste, jak wysłanie wiadomości
Od dzisiaj ludzie w całych Indiach będą mogli wysyłać pieniądze za pośrednictwem WhatsApp 💸 Ta bezpieczna usługa płatności sprawia, że przesyłanie pieniędzy jest tak proste, jak wysłanie wiadomości. pic.twitter.com/bM1hMEB7sb 6 listopada 2020 Po wczorajszym zielonym sygnale WhatsApp powiedział dzisiaj: „Od dzisiaj ludzie w Indiach będą mogli wysyłać pieniądze za pośrednictwem WhatsApp Money. Ta bezpieczna metoda płatności sprawia, że przesyłanie pieniędzy jest tak proste, jak wysłanie wiadomości. WhatsApp Pay zostanie wdrożony w dziesięciu językach regionalnych Indii. Firma ma setki milionów użytkowników w Indiach, ale stoi w obliczu zatłoczonego rynku płatności z ostrą konkurencją ze strony Google Pay, PhonePe i Paytm. WhatsApp Pay został przetestowany w wersji beta w Indiach w 2018 roku i zgromadził 1 milion użytkowników. Wersja beta została uruchomiona w lutym 2018 roku i oferowała możliwości P2P, gdy użytkownicy powiązali swoje konta z kontem bankowym. I nadal przestrzegał przepisów RBI dotyczących lokalizacji danych przed terminem 15 października 2018 r., zapewniając ogólnokrajowe przechowywanie danych. Na początku tego roku firma uruchomiła płatności do Brazylii, aby bank centralny anulował swoje płatności w ciągu dziesięciu dni z powodu obaw o konkurencję.