Volkswagen Arteon wykorzystuje tarczę bezpieczeństwa, która ostrzega o innych samochodach

Volkswagen Arteon wykorzystuje tarczę bezpieczeństwa, która ostrzega o innych samochodach
Wyobraź sobie przyszłość, w której każdy samochód jest otoczony tarczą bezpieczeństwa. W świetle epidemii koronawirusa może to nie być zły pomysł. Jeśli ktoś podjedzie zbyt blisko ciebie, usłyszysz i zobaczysz ostrzeżenie, które pomoże ci zachować bezpieczeństwo w chronionym biopomieszczeniu. Co ciekawe, już istnieje. Testując VW Arteon 2019 przez trzy miesiące, tarcza bezpieczeństwa wielokrotnie ostrzegała mnie o problemach. Istnieje kilka funkcji wspomagających kierowcę, ale ta, która zrobiła na mnie największe wrażenie, może zapobiegać wypadkom na bocznych ulicach.

Obraz 1 z 3

Volkdwagen arteon

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 2 z 3

Volkdwagen arteon

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 3 z 3

Volkdwagen arteon

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Oto jak to działa. Kilkakrotnie w ciągu ostatnich kilku tygodni utknąłem w korku i wjechałem na parking. Gdy inny samochód zanadto się zbliży, rozlegnie się sygnał dźwiękowy, a na wyświetlaczu centralnym pojawi się ostrzeżenie. Pokazuje nawet, gdzie są zbyt blisko (lewy obrońca w Stanach Zjednoczonych). Kilkakrotnie podczas testu oddalałem się od innych kierowców w korkach iw centrach handlowych. W jednym przypadku mogłem stwierdzić, że ktoś idzie w moją stronę. To drobne incydenty - technologia nie działa jeszcze przy dużych prędkościach na autostradzie i prawdopodobnie nie jest to aż tak poważne. Nadal wydaje się, że inni kierowcy zbliżają się do Ciebie, chociaż mogą być w niewielkiej odległości.

manewry unikania

Nie ma znaczenia. Cieszyłem się widząc i słysząc, że ktoś nie zwraca na to uwagi. Wiem, że jeśli będę musiał wysiąść z pojazdu w przypadku błotnika, będziemy musieli ze sobą rozmawiać i nie zachowywać dystansu społecznego. Będziemy musieli wymienić dokumenty. Kiedy idę do sklepu spożywczego w mojej okolicy, wiem, że osłona bezpieczeństwa pracuje w godzinach nadliczbowych, aby ostrzec mnie o tych drobnych incydentach. Wiem też, że przyszłość jazdy z pewnością będzie związana z tego typu technologią. Na przykład przy znacznie wyższych prędkościach samochód może zrobić coś więcej niż tylko ostrzec. Mógł przejąć dowodzenie i prowadzić defensywnie w twoim imieniu. (Wiele samochodów może już hamować, a niektóre mogą nawet zjechać na pobocze.) W przyszłości samochód może znać dokładną trasę nadjeżdżającego samochodu i wykonać manewr, który niewielu z nas może wykonać, na przykład nagły skręt, który przenosi nas na inny pas (ale nie jest to tak gwałtowne, że cofamy). Obraz 1 z 3

Volkdwagen arteon

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 2 z 3

Volkdwagen arteon

(Źródło zdjęcia: Volkswagen) Zdjęcie 3 z 3

Volkdwagen arteon

(Zdjęcie: Volkswagen) Samochody ostrzegają nas dzisiaj i mogą wykonywać pewne zadania związane z prowadzeniem pojazdu, ale kolejnym krokiem na drodze do autonomicznej jazdy będzie łagodzenie skutków kolizji, nie tylko to, co mamy teraz, ale o wiele bardziej nieuchwytne i kontrolowane, o wiele inteligentniejsze i znacznie szybciej. Jestem podekscytowany tą możliwością, ponieważ widziałem ją osobiście w Arteonie. To są rzeczy, których dowiesz się dopiero po kilku tygodniach testów, ponieważ w normalnym graczu po prostu nie ma tak wielu incydentów. To ekscytujące myśleć, że samochody będą w stanie obsłużyć scenariusze 2%, takie, które nie zdarzają się podczas całego roku jazdy, ponieważ inżynierowie już o tym pomyśleli. W rzeczywistości nie będziemy nawet wiedzieć, jakie technologie działają, aby nas chronić. On the Road to regularne spojrzenie TechRadar na futurystyczną technologię najpopularniejszych dzisiejszych samochodów. John Brandon, dziennikarz, który pisze o samochodach od 12 lat, co tydzień testuje nowy samochód i jego zaawansowaną technologię. Jeden cel: odkryć, jakie nowe technologie doprowadzą nas do w pełni autonomicznych samochodów.