Umowa Microsoft-Nuance: nowy impuls dla technologii głosowej?

Umowa Microsoft-Nuance: nowy impuls dla technologii głosowej?
            La decisión de Microsoft de adquirir la empresa de reconocimiento de voz Nuance Communications por 19.700 millones de dólares, la mayor compra de la compañía desde el pago de 26.000 millones de dólares de LinkedIn, podría dar a la tecnología un impulso real, dijeron los analistas.
„Istnieje wiele firm i start-upów zajmujących się rozpoznawaniem mowy, ale Nuance od lat jest liderem w tej dziedzinie” — powiedział Blair Pleasant, prezes COMMfusion i starszy analityk. Masz technologię, partnerstwa, klientów i doświadczenie, aby odnieść sukces i rozwijać się. „Rozpoznawanie mowy jako narzędzie nabrało rozpędu w ostatnich latach, więc sensowne jest zajęcie pozycji na rynku technologii głosowych i sztucznej inteligencji, zwłaszcza że konkurenci, tacy jak Google, Amazon i Apple, na wiele sposobów przyćmili wysiłki Microsoftu. (Nuance's's oprogramowanie stanowiło podstawę asystenta głosowego Apple, Siri, zanim Apple zaktualizowało go do wersji wewnętrznej.) Microsoft w poniedziałkowym oświadczeniu promującym umowę podkreślił wykorzystanie przez Nuance „kliniki środowiskowej opartej na chmurze” wywiadu w branży opieki zdrowotnej. A dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, podkreślił w kolejnym webcastie, aby omówić zakup: „Sztuczna inteligencja jest najważniejszą technologią i priorytetem w zakresie opieki medycznej” – powiedział Nadella. „Razem z naszym ekosystemem partnerów wprowadzimy zaawansowane Rozwiązania sztucznej inteligencji w rękach profesjonalistów z całego świata, aby wspomagać podejmowanie lepszych decyzji i tworzyć większe znaczenie. połączeń, ponieważ przyspieszamy rozwój Microsoft Cloud w opiece zdrowotnej i Nuance. Transakcja daje firmie Microsoft szeroki dostęp do branży medycznej, ponieważ możliwości firmy Nuance są już wykorzystywane przez około 90% amerykańskich szpitali, jak wynika z lutowego sprawozdania finansowego firmy Nuance.To posunięcie wspiera nieustające wysiłki firmy Microsoft mające na celu dostarczanie branżowej oferty chmurowej firmom, które nadal dostosowywać się do zakłóceń i możliwości stworzonych przez pandemię COVID-19. Oferty te obejmują chmurę Microsoft Cloud dla opieki zdrowotnej, która została wprowadzona po raz pierwszy w zeszłym roku.

Znaczenie technologii głosowej

Firma Microsoft opanowała technologię głosową, odkąd w 2015 roku wypuściła swojego wirtualnego asystenta Cortanę w ramach pierwszej wersji systemu Windows 10. Od tego czasu Cortana ewoluowała, aby obsługiwać urządzenia z systemem Android i iOS, konsolę Xbox, przeglądarkę Edge i zestawy słuchawkowe Rzeczywistość mieszana Windows. oraz urządzenia innych firm, takie jak inteligentne termostaty i głośniki. Według Microsoftu z Cortany korzysta obecnie ponad 150 milionów ludzi. Niedawno firma przeniosła Cortanę, aby pozycjonowała ją bardziej jako asystentkę biurową niż do bardziej ogólnego użytku. „Rozpoznawanie mowy nabiera rozpędu i będzie wykorzystywane we wszystkich gałęziach przemysłu, od transkrypcji po aplikacje typu dowodzenia i kontroli, a pozyskanie wiodącego dostawcy w tej dziedzinie ma sens. Zauważył, że w miarę jak użytkownicy zaznajamiają się z Amazon Cortana, Siri i Alexa w domu, spodziewają się zobaczyć podobne technologie głosowe w pracy. Zauważył również, że Microsoft jest jedną z niewielu firm, które mają środki na przejęcie firmy takiej jak Nuance, wyprzedzając rywali, którzy mogliby chcieć zrobić to samo.

Zdrowie i nie tylko

W ciągu ostatniego roku pandemia spowodowała eksplozję zapotrzebowania na rozpoznawanie mowy, a większość dostawców usług wideokonferencyjnych oferuje obecnie możliwości transkrypcji spotkań. A biorąc pod uwagę rosnące znaczenie branży medycznej, przejęcie firmy mającej relacje z kluczowymi graczami w branży ma duży sens. „Przy starzejącej się populacji znalezienie sposobów na usprawnienie procesów opieki zdrowotnej i obniżenie kosztów ma kluczowe znaczenie” – powiedział Pleasant. „Skracenie czasu potrzebnego na przyjmowanie pacjentów, a także czasu poświęcanego na inne powiązane zadania i procesy w pracy, pomoże obniżyć koszty, co jest niezbędne”. Zgadza się z tym Gregg Pessin, starszy analityk firmy Gartner, który pracuje w grupie dostawców usług medycznych. Twierdził, że możliwości przetwarzania języka naturalnego na potrzeby transkrypcji medycznej odróżniają Nuance od innych podobnych firm. Chociaż nie uważa, aby przejęcie miało początkowo duży wpływ na opiekę zdrowotną, biorąc pod uwagę, że Nuance jest już uznanym graczem, Pessin postrzega głos jako ważną część przyszłych interfejsów człowiek-maszyna i doświadczenia użytkownika. „Chodzi o transkrypcję medyczną, cyfrowe skryby środowiskowe, interaktywne systemy dla pacjentów, zarówno w stylu [Interactive Voice Response}, jak i do zastosowań szpitalnych, a także inne rozwiązania” powiedział styl [Interactive Voice Response} i aplikacje dla pacjentów oraz inne rozwiązania” — powiedział [Interactive Voice Response} i inne aplikacje dla szpitali — powiedział „Autresolutions » i zadeklarował [Interactive VoiceResponse} styl i rozwiązania dla pacjentów oraz inne rozwiązania” — powiedział Chociaż firma Nuance oferuje wiodący na rynku produkt dla branży opieki zdrowotnej, jej technologie mogą być wykorzystywane w innych branżach. Według badania IDC wydatki na sztuczną inteligencję osiągną do 110,7 r. 2024 mld euro, przy czym bankowość, produkcja i opieka zdrowotna będą stanowić prawie połowę tej globalnej kwoty. Ritu Jyoti, wiceprezes IDC ds. globalnego programu badań nad sztuczną inteligencją i automatyzacją, uważa, że ​​chociaż Microsoft może początkowo skoncentrować się na opiece zdrowotnej, w dłuższej perspektywie firma prawdopodobnie rozszerzy swój zasięg. „Poza opieką zdrowotną firma Nuance dostarcza ekspertyzy w zakresie sztucznej inteligencji i rozwiązania angażujące klientów za pośrednictwem interaktywnych odpowiedzi głosowych (IVR), wirtualnych asystentów oraz rozwiązań cyfrowych i biometrycznych dla firm na całym świecie we wszystkich branżach” — powiedział Jyoti. „To doświadczenie zwiększy zakres i głębię chmury Microsoft, w tym Azure, Teams i Dynamics 365, aby dostarczać rozwiązania bezpieczeństwa nowej generacji i zaangażowania klientów”.
<p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>