EE i Sky błyszczą, gdy skargi telekomunikacyjne spadają do poziomu sprzed pandemii

EE i Sky błyszczą, gdy skargi telekomunikacyjne spadają do poziomu sprzed pandemii

Jak wynika z najnowszych danych Ofcom, skargi na branżę telekomunikacyjną spadły do ​​poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Regulator publikuje dane co trzy miesiące, aby pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji i zachęcić operatorów do poprawy usług i sposobu rozpatrywania reklamacji.

Liczba skarg wzrosła podczas blokady, ponieważ wiele osób w coraz większym stopniu polegało na swoich domach i łączach szerokopasmowych w pracy, edukacji, komunikacji i rozrywce.

Poprzedni okres sprawozdawczy trwał od stycznia do marca i był najwyższym wynikiem kwartalnym od trzech lat. Jednak najnowszy raport Ofcom koncentrował się na kwietniu i czerwcu, co zbiegło się ze złagodzeniem wielu ograniczeń związanych z blokadą, co umożliwiło powrót wielu zachowań sprzed pandemii.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, konsumenci wydają się być w dużej mierze zadowoleni ze swojego operatora telefonii komórkowej, biorąc pod uwagę niską liczbę reklamacji w porównaniu z innymi rynkami.

Średnia w branży wynosiła 2 skargi na 100,000 2 klientów, wyższy wynik w przypadku Tesco Mobile, BT Mobile, Sky Mobile, EE i O3. Trzej (3), Vodafone (4) i Virgin Media (XNUMX) zostali wymienieni jako najbardziej krytykowani operatorzy.

Liczba skarg na Virgin Media znacząco spadła na wszystkich czterech rynkach (telewizja komórkowa, telefon stacjonarny, PayTV i Internet szerokopasmowy), ale najwięcej narzekał operator PayTV. Sky, który tradycyjnie dominował w tej kategorii, był najmniej krytykowanym dostawcą.

Sky był również najmniej krytykowanym dostawcą usług szerokopasmowych, a EE i TalkTalk przyciągały najwięcej skarg (19 na 100.000 12), więcej niż średnia w branży wynosząca XNUMX.

„To zachęcające, że liczba skarg spada do poziomu sprzed pandemii, ale dostawcy nie mogą być zadowoleni z obsługi klienta” – powiedział Fergal Farragher, „dyrektor ds. ochrony konsumentów w Ofcom”. „Osoby z niezmiennie wysokimi reklamacjami mają wiele do zrobienia, aby upewnić się, że spełniają oczekiwania swoich klientów. "

Szukasz nowego dostawcy? Może nadszedł czas, aby sprawdzić nasze najlepsze oferty telefonów komórkowych.