Użytkownicy telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii mogą teraz przełączać sieci za pomocą wiadomości tekstowych

Użytkownicy telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii mogą teraz przełączać sieci za pomocą wiadomości tekstowych

W Wielkiej Brytanii użytkownicy telefonów komórkowych będą znacznie łatwiej zmieniać sieć lub umowę po wejściu w życie nowych zasad zmiany operatora. Nowe zasady Ofcom „Text to Switch” mają na celu uproszczenie tego, co do tej pory było długim i skomplikowanym procesem, umożliwiając klientom mobilnym opuszczenie istniejącej sieci poprzez wysłanie pojedynczej wiadomości tekstowej. Ta wiadomość umożliwi użytkownikom szybką zmianę planu lub operatora sieci i zachowanie istniejącego numeru telefonu, jeśli sobie tego życzą. W przyszłości, gdy klient złoży wniosek o kod anulowania lub kod PAC (kod autoryzacji portu), operatorzy komórkowi będą musieli odpowiedzieć w odpowiednim czasie. Jedna minuta, a wysłane przez nich kody będą ważne przez 30 dni. Kody te będą krótkie i wszyscy dostawcy usług komórkowych będą musieli używać tych samych kodów. Oprócz wysyłania kodów klientów dostawcy będą musieli także załączyć ważne informacje na temat potencjalnych opłat za wcześniejsze zakończenie połączenia, nieuiszczonych opłat telefonicznych lub salda w ramach płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem. Każdy, kto chce zmienić swój numer telefonu, może to zrobić, wysyłając wiadomość SMS na numer STAC pod numer 75075 z prośbą o „kod autoryzacyjny anulowania usługi”. Wreszcie, każdy, kto nie wie, czy nadal obowiązuje go „umowa” i chce wiedzieć, czy musi uiścić opłatę za wcześniejsze rozwiązanie umowy, może wysłać SMS o treści „INFO” pod numer 85075, aby się dowiedzieć, bez pytania o kod wymiany. „Nowe zasady Ofcom nigdy nie były łatwiejsze niż zerwanie z operatorem komórkowym” – powiedziała Lindsey Fussell, dyrektor grupy konsumenckiej Ofcom. Nie będziesz już musiał rozmawiać z obecnym dostawcą, aby skorzystać z dostępnych świetnych ofert. . "

Tekst do wymiany

Według badania przeprowadzonego przez uSwitch co najmniej 15% użytkowników telefonów komórkowych dobiega końca umowa, co powoduje, że co miesiąc płacą o 27.4 mln euro więcej niż powinni, co daje łączną nadwyżkę w wysokości ponad 325 mln euro rocznie . Spośród tych, którzy próbowali zmienić operatora lub pakiet komórkowy, 40% napotkało na trudności. Niektórzy mieli problemy z używaniem swojego obecnego numeru w nowym telefonie, inni mieli problemy z poruszaniem się po witrynach telekomunikacyjnych, a jeszcze inni byli coraz bardziej sfrustrowani automatycznymi usługami telefonicznymi po ich zawieszeniu przez call center. Sieci miały 18 miesięcy na przygotowanie się do wdrożenia Text to Switch, które zostało przyjęte z zadowoleniem przez wielu graczy w sektorze mobilnym, ale niektóre organizacje zauważyły, że nowe zasady mogą nie sięgać wystarczająco daleko. . „Zmiana dostawcy powinna być prostym i szybkim procesem, przy minimalnych zakłóceniach dla klienta. Jednak klienci mobilni często są zniechęcani do konieczności przełamywania barier w celu zmiany dostawcy, nawet jeśli mogliby uzyskać lepszą cenę gdzie indziej” – stwierdziła Natalie Hitchins, który jest szefem produktów i usług dla domu. „Wprowadzenie zamiany tekstu na tekst to krok we właściwym kierunku i z zadowoleniem przyjmujemy zakaz zmuszania klientów do płacenia jednocześnie za stare i nowe usługi. Jesteśmy jednak rozczarowani, że organ regulacyjny nie podjął działań w celu zapewnić, że nowi dostawcy swoich klientów poradzą sobie z procesem zmiany dostawcy, tak jak ma to miejsce na rynku energii.”