Twoje dzieci mogłyby nauczyć się grać w szkole i powinieneś się z tego cieszyć.

Twoje dzieci mogłyby nauczyć się grać w szkole i powinieneś się z tego cieszyć.

Gdybym powiedział rodzicom, że w college'u chcę studiować gry oparte na rywalizacji, mogę sobie tylko wyobrazić ich wybuchową reakcję. Na szczęście opinia publiczna na temat hazardu znacznie się zmieniła, odkąd opuściłem szkołę w 2010 roku, a ciekawym zrządzeniem losu mój młodszy brat przeżył ten scenariusz „co by było, gdyby” pod koniec zeszłego roku, kiedy ogłosił, że będzie studiował e-sport. Ku mojemu zdziwieniu byłem jedynym członkiem rodziny, który był przeciwny temu pomysłowi.

Dla tych, którzy nie wiedzą, e-sport to skrót od „e-sport”, który odnosi się do konkurencyjnych gier wideo. Miałem takie same zastrzeżenia, jakie zakładałem, że będą mieli moi rodzice: że szanse na karierę „profesjonalnego gracza” są niewielkie, a realizacja tego marzenia jest zbyt ryzykowna. Wstępnie zasugerowałem bezpieczniejsze (choć nudniejsze) opcje kursu, które, jak sądziłem, dawałyby bardziej przydatne umiejętności zawodowe, ale szybko zostałem odrzucony nie tylko przez resztę mojego rodzeństwa, ale także przez oboje rodziców.

Okazuje się, że nie są sami. Badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez firmę Dell Technologies wykazało, że 48% rodziców uważa, że ​​e-sport powinien zostać dodany do szkolnego/uczelnianego programu nauczania, a 69% uważa, że ​​e-sport może pomóc ich dzieciom rozwinąć umiejętności, których mogą nie zdobyć tradycyjnymi metodami edukacji.

W rzeczywistości nie tylko rodzice pozytywnie oceniają e-sport w edukacji, ponieważ wraz z 1500 rodzicami, z którymi przeprowadzono wywiady w badaniu, kolejnymi 500 decydentami finansowymi, takimi jak dyrektorzy szkół i dyrektorzy działów, wyrazili również pozytywną opinię na temat e-sportu w edukacji. przedmiotu, przy czym aż 79% uważa, że ​​powinien on być nauczany w szkołach.

Nie tylko dla bogatych dzieci

Datos de un estudio de Dell sobre la enseñanza de los deportes electrónicos

(Kredyt obrazu: Dell)

Jednak te same dane potwierdzają również moje podejrzenia, przy czym tylko 32% tych samych rodziców twierdzi, że byliby szczęśliwi, gdyby ich dziecko kontynuowało karierę w e-sporcie, a 67% przyznaje, że ich własny brak edukacji w zakresie e-sportu sprawia, że trudno dyskutować. Biorąc pod uwagę pozornie gwałtowny wzrost popularności w ciągu ostatniej dekady, jest to zrozumiała obawa, w której sam się zakochałem pomimo aktywnego monitorowania i wsparcia ze strony branży sportowej.

Jedną z pułapek, w którą wpadłem, było myślenie, że te dzieciaki dosłownie siedziałyby przed drogim systemem gier przez 8 godzin dziennie, ucząc się umiejętności w grze League of Legends, Dota 2 i innych popularnych tytułach rywalizacyjnych. W rzeczywistości kursy stworzone przez British Esports Association są dobrze wyważone i uczą podstawowych umiejętności, które można łatwo zastosować poza środowiskiem gier, takich jak marketing w mediach społecznościowych, nadawanie, planowanie biznesowe i produkcja gier.

Wprowadzenie tych umiejętności może łączyć się z szeroką gamą karier, więc nawet jeśli uczeń zdecyduje się nie zajmować się e-sportem po ukończeniu studiów, ma środki, aby wejść do świata zarządzania społecznością, publikowania gier i marketingu, by wymienić tylko kilka. . W rzeczywistości ten sam brat, który wyraził zainteresowanie kursem e-sportu, odszedł, by zająć się dziennikarstwem i transmisją po tym, jak zakochał się w komentowaniu na żywo (styl komentowania na żywo zrodzony z e-sportu).

Jedną z największych obaw, jakie miałem, oprócz przydatności tych kursów w dłuższej perspektywie, była także ich różnorodność. W końcu konsole, komputery do gier i laptopy są niesamowicie drogie i nie każdą rodzinę stać na zapewnienie tego typu sprzętu, co może uniemożliwić rodzinom o niskich dochodach lub systemowi opieki lekarza złożyć wniosek w pierwszej kolejności.

Miałem okazję omówić te obawy z Camillą Maurice, która prowadzi kurs e-sportowy w Mid Kent College. Powiedział, że 70% rodziców nie tylko wierzy, że e-sport promuje integrację, ale że sprzęt potrzebny do dołączenia do klasy jest znacznie tańszy, niż początkowo zakładałem, ponieważ większość drogiej technologii wymaganej do gier i transmisji strumieniowych jest często produkowana. dostępne na kampusie. Stwierdziła, że ​​„dzieci naprawdę potrzebują dostępu do laptopa lub tabletu tylko po to, aby wziąć udział w lekcjach, więc sprzęt, którego potrzebują w domu, nie różni się zbytnio od tego, który jest wymagany na jakimkolwiek innym kursie”.

Zabij ich życzliwością (praktycznie mówiąc)

El gerente de educación de la Asociación Británica de Esports, Gary Tibbett, da una charla

(Źródło zdjęcia: Dell/British Esports Association)

Pomijając kwestie finansowe, nie był to jedyny problem związany z integracją, który mnie niepokoił. Podczas gdy dyskryminacja ze względu na płeć jest rzadkością w profesjonalnych grach, trudno będzie znaleźć gracza, który nie doświadczył toksycznego zachowania ze względu na swoją płeć w lobby gier online. Z tego powodu sam nie gram już w żadne konkurencyjne tytuły, więc z ulgą dowiedziałem się, że jest to coś, co jest omawiane na obecnie prowadzonych kursach.

Gary Tibbet, dyrektor ds. edukacji w British Esports Association, poinformował mnie, że toksyczne zachowanie jest uwzględnione w programie nauczania, stwierdzając, że „mamy politykę zerowej tolerancji dla wszelkiego rodzaju toksycznych zachowań. Niedozwolone jest atakowanie kogoś ze względu na jego płeć lub umiejętności w grze. Obecnie na uniwersytetach obserwujemy o wiele bardziej integracyjne środowisko, ponieważ ludzie zaczynają rozumieć, że ich koledzy z klasy są tam, ponieważ mają wspólne zainteresowania i pasje”.

Wydaje się, że oprócz umiejętności, które będą naprawdę przydatne poza grą, osoby biorące udział w tych kursach uczą się również, jak utrzymywać zdrowe relacje z przestrzenią online i konkurencyjnymi środowiskami. Niezależnie od tego, jakie masz odczucia co do dzieci, które aspirują do bycia „profesjonalnymi graczami”, dławienie trolli i toksycznych zachowań w zarodku jest pozytywnym krokiem naprzód.

Globalne blokady związane z COVID-19 prawdopodobnie również pomogły w promowaniu pozytywnego nastawienia do hobby, takich jak gry. Ponieważ rodziny utknęły w domu, rodzice mieli doskonałą okazję, aby dowiedzieć się więcej o e-sporcie i grach od swoich dzieci, zmniejszając związane z nimi piętno. W końcu poza platformami do rozmów wideo, takimi jak Zoom, gry online dawały dzieciom szansę na interakcję z przyjaciółmi w czasie, gdy nikt nie mógł wyjść z domu.

Ostatnie kilka miesięcy z pewnością otworzyło mi oczy na szkolne uprzedzenia, o których istnieniu nie wiedziałem. Obłudnie, mój własny stopień specjalizował się w makijażu protetycznym i robieniu peruk, co jest dalekie od pisania o komputerach i grach, ale zdziwiłbyś się, jak bardzo umiejętności tych dwóch mogą się nakładać.

Tak, statystycznie jest mało prawdopodobne, aby wszyscy absolwenci tych kursów zostali sławnymi sportowcami e-sportowymi, ale mogliby zostać kierownikami produkcji, dziennikarzami i nie tylko, a jednocześnie mieć zdrowszy stosunek do gry w ich wieku niż poprzednie pokolenie. Ponieważ branża e-sportu i gier nadal się rozwija, będziemy potrzebować znacznie więcej tego.

Dzisiejsze najlepsze oferty laptopów do gier