Twoja ukochana skrzynka odbiorcza Gmail wkrótce się zmieni, czy ci się to podoba, czy nie

Twoja ukochana skrzynka odbiorcza Gmail wkrótce się zmieni, czy ci się to podoba, czy nie

Google ogłosiło, że rozpocznie wdrażanie przeprojektowanego interfejsu Gmaila dla znacznie szerszej grupy użytkowników.

Od pierwszego wydania na początku tego roku nowy interfejs e-mail jest dostępny dla użytkowników Gmaila opcjonalnie. Ale teraz duża grupa posiadaczy kont (z wyłączeniem klientów Google Workspace Essentials) zostanie automatycznie przeniesiona.

Przewidując reakcję, Google pozwoli na razie powrócić do starego projektu, ale ambicją jest wyraźne przełączenie wszystkich użytkowników na zaktualizowany interfejs użytkownika w odpowiednim czasie.

gmail

Nowy interfejs Gmaila z paskiem bocznym do przełączania między skrzynką odbiorczą a innymi aplikacjami Google. (Źródło zdjęcia: Google)

Nowy wygląd Gmaila

Zapowiedziany na początku lutego nowy interfejs Gmaila ma na celu konsolidację wszystkich usług komunikacyjnych Google w jednym miejscu, minimalizując potrzebę przełączania się między kartami podczas współpracy z klientami i współpracownikami.

W ramach nowego systemu panel po lewej stronie klienta poczty e-mail umożliwia użytkownikom szybkie nawigowanie między Gmailem, Google Chat, Spaces i Meet. W zależności od usług dostępnych w ich planach Google Workspace użytkownicy mogą wybrać, które z tych aplikacji chcą się pojawiać.

„Po włączeniu nowe menu nawigacyjne umożliwia łatwe przełączanie się między skrzynką odbiorczą, ważnymi rozmowami i dołączaniem do spotkań bez konieczności przełączania się między kartami lub otwierania nowego okna” – wyjaśnił Google.

„Mamy nadzieję, że to nowe doświadczenie ułatwi Ci bycie na bieżąco z tym, co ważne i szybszą pracę w jednym miejscu”.

Firma chce również podkreślić język projektowania Material You, który leży u podstaw nowego interfejsu, który ma oferować „nowy wygląd” w różnych połączonych aplikacjach. Estetyka obejmuje delikatną kolorystykę i zaokrąglone krawędzie, zgodnie z kierunkiem, jaki Google obrał dla interfejsu użytkownika Androida.

Ogólnie rzecz biorąc, podczas gdy niektórzy będą chcieli pozostać przy klasycznym wyglądzie Gmaila, nowy interfejs jest uaktualnieniem dla większości użytkowników, a skromne zmiany w podstawowych funkcjach skrzynki odbiorczej oznaczają, że przejście powinno być stosunkowo proste.

Automatyczne przejście na nowy wygląd Gmaila powinno zostać zastosowane u wszystkich kwalifikujących się użytkowników w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

„Jak zawsze będziemy uważnie monitorować i odpowiadać na opinie użytkowników w tym okresie wdrażania i w przyszłości” – dodał Google.