Twórcy Wiedźmina 4 ujawniają, dlaczego wybrali Unreal Engine 5

Twórcy Wiedźmina 4 ujawniają, dlaczego wybrali Unreal Engine 5

CD Projekt Red zachwycił wielu w zeszłym miesiącu, ujawniając, że Wiedźmin 4 jest w fazie rozwoju (chociaż technicznie nie jest to tak nazywane). Rozpoczynając nową sagę, następna gra o Wiedźminie skupi się na innej szkole Wiedźmina, ale wielu zaskoczył wybór technologii, która ją napędza.

Wiedźmin 4 nie korzysta z zastrzeżonego przez studio REDengine, które napędzało Cyberpunk 2077 i Wiedźmina 3. Zamiast tego CD Project Red potwierdził, że użyje silnika Unreal Engine 5 i teraz wiemy dlaczego.

Przemawiając na wczorajszym wydarzeniu State of Unreal, CTO CD Projekt Red, Paweł Zawodny, powiedział: „Nasza współpraca z firmą Epic właśnie się rozpoczęła. To ruch w kierunku obsługi otwartego świata, który zwrócił naszą uwagę na Unreal Engine. 5. Otwiera to dla nas nowy rozdział gdzie naprawdę chcemy zobaczyć, jak nasze doświadczenie w tworzeniu gier z otwartym światem łączy się z całą mocą inżynieryjną firmy Epic”.

Jasom Slama, Game Director w CD Projekt Red, dołączył do Zawodnego podczas tej rozmowy. Opisując szczegółowo, jak rozpoczęła się ta współpraca, potwierdził, że „w zeszłym roku miało miejsce demo, było to demo średniowiecznej scenerii, gdzie w pewnym momencie jest wiele ekranów, które wyglądają niesamowicie znajomo rzeczy, które robiliśmy w przeszłość, która ma nawet tabliczkę z napisem „poszukiwany zabójca potworów”. To oczywisty ukłon w stronę Wiedźmina, w którym często Geralt z Rivii szuka pracy na lokalnych billboardach.

Oczywiście zwróciło to uwagę zespołu. Rozwijając dalej, Slama mówi dalej: „A ja na to:„ Hmm, czy oni próbują nam powiedzieć, daj spokój na Unreal Engine, zobacz, jak dobrze wyglądają tam twoje gry? Czy całe to demo zostało stworzone w tym nikczemnym celu? ' Nie wiem, ale zdecydowanie przykuł moją uwagę”.

Przechodząc do filozofii zespołu dotyczącej gier z otwartym światem, Slama powiedział, że ważne jest, aby pamiętać o „szansach na to, że coś pójdzie nie tak”, wyjaśniając, w jaki sposób scenariusze, które należy wziąć pod uwagę, są „wykładniczo wyższe niż gry liniowe”. Ponieważ gracze mogą iść w dowolnym kierunku, potwierdził, że rozwój wymaga „naprawdę stabilnego środowiska” ze względu na liczbę zmiennych. W związku z tym zespół musi wprowadzać zmiany bez psucia wielu innych rzeczy, a użycie Unreal Engine 5 oznaczało, że mieli już narzędzia.

Dowiedz się więcej o tym, dlaczego @CDPROJEKTRED wybrał #UE5 do tworzenia nowych gier z otwartym światem, w tym nowej sagi o Wiedźminie! 😻 pic.twitter.com/IVKFKljwf75 kwiecień 2022

Zobacz więcej

Dyrektor artystyczny CD Projekt Red, Jakub Knapik, również miał pozytywne opinie na temat UE5. Nazywając Unreal Engine „zestawem narzędzi”, Knapik powiedział, że „wiele funkcji już istnieje, wiele rozwiązań, które pozwalają zespołom po prostu wypróbować nowe rzeczy”, zapewniając większą elastyczność. Kontynuując dalej, Knapik powiedział, że „fakt, że Unreal jest już używany przez tak wiele zespołów na całym świecie, rzuca wiele perspektyw na projektowanie narzędzi i pomaga uczynić narzędzie znacznie bardziej zwinnym”.

(*5*)Epickie partnerstwo (* 4 *)Walcz z bossem gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

(Zdjęcie: CD Projekt Red)

Najwyraźniej Knapik jest pod wrażeniem oferty Epic. „To naprawdę fajna technologia do bardzo szybkiego prototypowania i tworzenia środowisk, które świetnie wyglądają i są realistyczne”. Odnosząc się do współpracy między CD Projekt Red i Epic, Knapik powiedział, że „dwie firmy naprawdę chcą osiągnąć coś wielkiego” i że nie spoczną po opracowaniu pewnych funkcji i chcą opracować „coś niezwykłego”.

Wczorajsza prezentacja State of Unreal nie zakończyła się na CD Projekt Red. Epic Games ujawniło, że wiele studiów pracuje nad projektami Unreal Engine 5, w tym Crystal Dynamics, które zapowiedziało nadchodzącą grę Tomb Raider. Podobnie jak w przypadku Wiedźmina 4, obecnie nie wiemy o nim zbyt wiele, chociaż dyrektor generalny franczyzy Tomb Raider, Dallas Dickinson, ostrzegł, że ten nowy silnik „zaowocuje opowiadaniem historii i rozgrywką na wyższym poziomie”.