Turnieje e-sportowe stoją w obliczu ogromnych zagrożeń cyberatakami

Turnieje e-sportowe stoją w obliczu ogromnych zagrożeń cyberatakami

Eksperci ds. bezpieczeństwa ostrzegają, że globalny przemysł sportowy stoi w obliczu rosnącego zagrożenia ze strony hakerów, ponieważ ich popularność rośnie na całym świecie.

Nowe badanie firmy Trend Micro ostrzega, że ​​w miarę jak sport staje się coraz bardziej lukratywny, cyberprzestępcy próbują atakować profesjonalnych i amatorskich graczy oraz wpływać na same gry.

E-sport szybko się rozwinął w ostatnich latach i stał się branżą wartą wiele miliardów dolarów. Turnieje przyciągają tysiące fanów na wyprzedane stadiony na całym świecie.

zagrożenia związane z hazardem

Trend Micro odkrył, że przestępcy od wielu lat biorą na cel e-sport, ale wraz z rosnącą popularnością wzrosła również liczba ataków.

Firma odkryła, że ​​serwery używane przez firmy do hostowania cennych zasobów gier były głównym celem ataków hakerów. Firma Trend Micro ustaliła, że ​​na dzień 25 lipca 2019 r. było 219,981 XNUMX odsłoniętych zasobów gier, które można było łatwo wykryć za pomocą wyszukiwania Shodan.

Zagrożeni są również gracze, ponieważ przestępcy przeprowadzają ataki ransomware, aby zablokować najlepszych graczy z ich kont, chyba że zostanie zapłacony okup (w tym niektórzy gracze wydają do 1,000 EUR w Bitcoinach), a złośliwe programy phishingowe są wdrażane w celu kradzieży danych konta, a także danych finansowych.

Trend Micro ostrzegł również, że turnieje mogą być celem ataków DDoS lub ataków na serwery, aby jak najbardziej zakłócić rozgrywkę i zaszkodzić reputacji niektórych firm.

Wszystko to może być również związane z rosnącą popularnością nielegalnych gier pieniężnych w e-sporcie, ponieważ hakerzy mogą wpływać na wyniki turniejów, aby zarobić duże pieniądze dla firm przestępczych.

„Jeśli wiemy jedną rzecz o złośliwych aktorach, to to, że podążają za pieniędzmi”. Firma Trend Micro odkryła już, że grupy państw narodowych wykorzystują naruszenia bezpieczeństwa w celu uzyskania korzyści finansowych w branży gier wideo i oczekujemy, że będą to robić” — powiedział Jon Clay, dyrektor firmy Trend Micro ds. komunikacji w zakresie globalnych zagrożeń.

„W miarę jak e-sport staje się przemysłem wartym wiele miliardów dolarów, nieuniknione jest, że hakerzy będą chcieli wykorzystać go w nadchodzących latach”. Przewidujemy, że branża doświadczy tego samego rodzaju ataków, co branża gier wideo, ale na znacznie większą skalę, a gracze motywowani względami finansowymi będą angażować ich z powodów finansowych. i geopolityki. "