Street Fighter's Poison to metafora ewolucji postaci trans


LGBTQ + Game Week 2021

Semana de juego LGBTQ +

(Źródło zdjęcia: TechRadar / R Healey Art) Witamy w TechRadar Tydzień Gier LGBTQ+ 2021. Podczas tego tygodniowego świętowania zwracamy uwagę na problemy i głosy społeczności graczy LGBTQ+. Dowiedz się więcej tutaj. Rok 2020 zostanie zapamiętany z wielu rzeczy, z których większość jest okropna. Ale w zeszłym roku brodawki i wszystko pomiędzy zawsze będzie miało specjalne miejsce w moim sercu, ponieważ postacie transpłciowe weszły do ​​głównego nurtu gry w wielkim stylu. Mieliśmy Leva w The Last Of Us 2, Tylera w Tell Me Why i Leo Bakera w Tony Hawk's Pro Skater 1 i 2, a także wiele niezależnych gier, które nadal świetnie sprawdzają się na małych przestrzeniach . 'poczyniły. od lat, jak If Found. Te trzy najlepsze przykłady dotyczą nie tylko jednego roku, ale są równo podzielone między płcie. Lev jest charyzmatyczną postacią drugoplanową w jednej z największych premier roku, Tyler jest pierwszym aktorem trans z dużego studia w powolnej grze fabularnej, a Leo Baker nie jest tylko pierwszą postacią niebędącą postacią. Binarna seria Tony Hawk. , ale pierwszą grywalną transpłciową postacią w grze sportowej. Są to bardzo ważne kamienie milowe dla gier i ogólnie popularnych mediów i chociaż nie są one punktem końcowym, pokazują wyraźne postępy i zachęcają nas do spojrzenia wstecz na pochodzenie postaci transpłciowych w grze. przenosi nas z powrotem do Poison, twórcy Final Fight, a teraz Street Fighter, którego ewolucja jest jedną z najbardziej fascynujących historii w grze. Trucizna jest w rzeczywistości drugą postacią w mainstreamowej grze trans, ale chociaż pierwsza jest znacznie lepiej znana, jej transowość została usunięta. Birdo z serii Super Mario ma trans korzenie, wyraźnie określone jako „ta, która chce być nią”, kiedy pojawiła się po raz pierwszy. To samo w sobie jest problematycznym sformułowaniem, w najlepszym razie błędnym, aw najgorszym małostkowym, grającym bardziej na idei, że osoby transpłciowe są „po prostu zdezorientowane” i nie zasługują na szacunek ani godność. Kiedy Birdo był queerowym kpiącym złoczyńcą, twórcy uznali za dopuszczalne nazywanie ich trans. Teraz, gdy został przyjęty do głównego rosteru, wszelkie ślady reprezentacji zostały wymazane. Jednak trucizna pozostawała przemijająca przez dziesięciolecia i ma o wiele ciekawsze historie do opowiedzenia.

Gwałtowny początek

Pelea final de doble impacto

Venom w Final Fight Double Impact (Zdjęcie: Capcom) Jeśli chodzi o surową rozgrywkę, Poison prawie się nie zmienił od czasu swojego pierwszego pojawienia się w Final Fight w 1989 roku. Tam była pokonanym wrogiem, a teraz jest grywalną wojowniczką, ale poza tym wygląda tak samo. istnieje w tym samym gatunku i ma to samo pochodzenie motocyklisty. Jednak gdy spojrzysz na zmiany wokół Poison, takie jak różne komentarze, jakie deweloperzy poczynili na jego temat w ciągu ostatnich 31 lat, oraz jego zmieniającą się pozycję wśród fanów, Poison staje się czymś więcej niż sumą. jego części; Podróż Poison odzwierciedla podróż od transreprezentacji w mediach do przemijania. „Podobnie jak wiele postaci transpłciowych w fikcji, korzenie Poison są przesiąknięte przemocą i otoczone ideą, że transpłciowe kobiety to po prostu mężczyźni w szatach”. W 1989 roku, kiedy film miał swoją premierę, transseksualne postacie na ekranie praktycznie nie istniały, a gdy je przedstawiano, sprawiały wrażenie zagubionych, zagmatwanych i często głęboko niezrozumiałych przez swoich twórców. Pochodzenie trucizny jest zaskakująco podobne. Ona i jej partnerka Roxy zostały pierwotnie poczęte jako kobiety; nie szczególnie trans lub cis, tylko kobiety. Jednak zdaniem Akiry Nishitaniego, jednego z twórców Final Fight, cytowanego w książce All About Capcom Head-to-Head Fighting Game, ponieważ „w Ameryce bicie kobiet było uważane za niegrzeczne”, panował strach. że granie mężczyzną i bicie kobiety nie byłoby dobre, więc zdecydowano, że Roxy i Poison będą transpłciowe, co Nishitani określa jako „newhalf”, zseksualizowany japoński slang oznaczający „transpłciowy”. Jest często używany w sytuacjach szczególnie pornograficznych, często zamiennie z „futa”, które jest również używane do seksualizacji i drwin. Podobnie jak wiele wczesnych fikcyjnych postaci transpłciowych, korzenie Poison są przesiąknięte przemocą i otoczone ideą, że transpłciowe kobiety to po prostu mężczyźni w szatach. Widzimy to w Psycho, Dressed To Kill i Silence Of The Lambs, gdzie przypisane postacie męskie przebrane za kobiety są brutalne, podczas gdy w kryminalnych serialach śledczych, takich jak Bones, CSI i Dirty Sexy Money, transpłciowe kobiety. ofiary przemocy. W wielu z tych przykładów (i nie tylko) transpłciowe kobiety są grane przez ubranych cispłciowych mężczyzn. Nawet ta niesympatyczna charakterystyka nie wystarczyła amerykańskim dealerom; Poison i Roxy zostały całkowicie usunięte z wersji zachodniej, ale pozostały w wersji japońskiej. Aby jeszcze bardziej zmylić pytanie, projektant Poison, Akira Yasuda, uważa zachodnią wersję Poison za trans, a japońską wersję za cis, zgodnie z książką Street Fighter X Tekken: Artworks. Tymczasem producent Street Fighter, Yoshinori Ono, stwierdził w wywiadzie dla EGM z 2008 roku, że Poison jest transpłciowy we wszystkich wersjach, ale jest po operacji na Zachodzie i przed operacją w Japonii. Terminy po operacji i przed operacją są ogólnie używane do wskazania, czy kobieta transpłciowa przeszła operację zmiany płci, ale ma również historię wykorzystywania do seksualizacji i problematycznie sugeruje, że genitalia są sumą istot charakteru.

Veneno en Street Fighter V

Venom in Street Fighter V (Źródło: Capcom) Tożsamość postaci trans była często pomijana w mediach, a twórcy byli zbyt przestraszeni, zawstydzeni lub nieświadomi, aby poruszać się po różnorodności tego, co to znaczy być trans, ujawniając sprzeczne szczegóły w stłumionych , oburzające szepty. Venom nie jest wyjątkiem. „Fakt, że Poison jest oficjalnie określany jako„ transwestyta ”, podczas gdy twierdzi, że jest „nowym medium” i zarówno „przed operacją”, jak i „po operacji”, ponownie pokazuje całkowity brak szacunku dla tożsamości Poisona i brak zrozumienia tego, co on ma na myśli. zabójstwa prostytutek. Często jesteśmy postrzegani jako rekwizyty do historii, a nie jako zdolni do ich tworzenia. Byliśmy postrzegani bardziej jako przedmiot niż osoba i jako tacy otrzymywaliśmy podstawowe deskryptory zamiast historii. Być może zastanawiasz się w tym momencie, dlaczego to „Poison” zamiast „Poison and Roxy”, skoro para ma dokładnie to samo pochodzenie. W całej historii tej pary powoli stało się kanonem, że Roxy jest cis i zatruwa swojego przyjaciela „transwestytę”, co zostało potwierdzone w sekcji Final Fight gry z 90 roku, Capcom Classics Collection. Przebieranie się i bycie trans to nie to samo, to pierwsze to czynność lub hobby, a drugie to podstawowa tożsamość, która kształtuje to, kim jesteś jako osoba na najgłębszym poziomie. Fakt, że Poison jest oficjalnie określany jako „transwestyta”, podczas gdy twierdzi, że jest „nową połówką” i zarówno „przed operacją”, jak i „po operacji”, ponownie pokazuje całkowity brak szacunku. przez tożsamość Poisona i brak zrozumienia, co to znaczy być transpłciowym.

Chcę podziękować moim fanom...

Veneno en Street Fighter X Tekken

Venom w Street Fighter X Tekken (zdjęcie: Capcom) Społeczność wkroczyła tam, gdzie brakowało tradycji Trucizny i przyjęła jej transowość, ale nie zawsze w pozytywny sposób. Była dalej seksualizowana i definiowana przez swoją tożsamość płciową, wyśmiewana i wykorzystywana w różnych cosplayach, komiksach i grafikach fanów, często nazywając ją „oszustem”, kolejnym seksualnym slangiem dla nich. transpłciowe kobiety z anime Chociaż termin „oszustwo” nie zawsze jest używany specjalnie w odniesieniu do postaci, które identyfikują się jako osoby transpłciowe, dosłownie oznacza „ludzi, którzy wyglądają kobieco, ale mają penisa”, co wciąż nieco myli tożsamość płciową, a także genitalia. Podobnie jak transpłciowe osoby świadczące usługi seksualne w telewizji z lat 90., jej transseksualność była dla innych sposobem na opowiadanie historii, często historii, które służyły upokorzeniu Trucizny, zamiast odkrywania własnej historii. Jednak dzięki temu fani transpłciowi również zaczęli się z nią identyfikować. W ostatnich latach reprezentacja osób transpłciowych wzrosła zarówno pod względem jakości, jak i ilości, ale nasza społeczność zbyt długo musiała żywić się resztkami, a dzięki transpozytywnej grafice fanów udało im się wyciągnąć Truciznę z seksualizacji. eksploatacyjny. obsesyjnej formy, w którą była kilkakrotnie wrzucana. Dzięki temu jest stworzona przez społeczność wersja Poison, która z kolei może dać tej społeczności reprezentację, której Final Fight i Street Fighter często nie zapewniały. Obecnie w mediach i grach jest znacznie więcej postaci transpłciowych, postaci, które przemawiają do mojego doświadczenia, starają się opowiadać prawdziwe transpłciowe historie i przedstawiają postacie, z którymi można się identyfikować i które mają charakter edukacyjny. dla graczy. Trucizna jest cienka jak papier i może nie być świetną pełnoprawną postacią trans; ale przetrwanie niezależnie od tego, na co rzucają się postacie transpłciowe, i przejście na drugą stronę jest zdecydowanie ważną częścią historii transpłciowości. < p class="vanilla-image-block" style="padding-top:100.00%;"> Stacey jest niezależną dziennikarką gier, mającą doświadczenie w OpEds, wywiadach, artykułach i filmach. Pisał wcześniej dla The Washington Post, IGN, Fandom, Polygon, VG24/7, Eurogamer, SyFy Wire i NME na różne tematy, od telewizji i gier wideo po muzykę, komiksy i filmy, a także jest autorem Into The Spine. .